DVIDS – Aktualności – Mycie Defendera 24 poza Polską: DCTC dba o to, aby pojazdy były nieskazitelnie czyste
OŚRODEK SZKOLENIA BOJOWEGO DRAWSKO POMORSKIE, Polska – Ukryty w pobliżu miasta Konotop, Ośrodek Szkolenia Bojowego Drawsko Pomorskie – jeden z największych obiektów Garnizonu Armii USA w Polsce – tętni życiem, gdy jednostki wysyłają swój sprzęt do domów po zakończeniu ćwiczeń Defender 24.
Około 2000 sztuk lśniącego, czystego sprzętu wysłano ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, aby wesprzeć Defender 24. I podczas gdy te czołgi i ciężarówki budowały odstraszanie na wschodniej flance NATO – nagromadziły również brud, kurz i błoto na poligonach w Polsce i krajach bałtyckich. Teraz, po zakończeniu ćwiczeń, brudna robota czyszczenia tego sprzętu staje się niezbędna, aby wysłać wszystko i wszystkich do domu.
Jedną z największych przeszkód w wysyłaniu sprzętu wojskowego poza granice kraju jest zapewnienie, że sprzęt jest całkowicie czysty, spełniając surowe normy środowiskowe USA i Polski. DCTC nie tylko wsparło Defender, zapewniając zakwaterowanie i wyżywienie na czas ćwiczeń, ale teraz wspiera również działania czyszczące dzięki swojemu zupełnie nowemu parkowi samochodowemu.
„Kiedy nadchodzi czas powrotu do domu, mają wszystko, czego potrzebują, tutaj” — powiedział starszy sierżant Rodney Reynolds, podoficer odpowiedzialny za DCTC. „Zamiast pakować się i przeprowadzać do portu lub do innego miejsca, mogą to zrobić tutaj, gdzie mieszkali i pracowali. Wiedzą już, gdzie wszystko jest, i jest to dla nich wygodniejsze”.
Dzięki takiemu udogodnieniu przejście ze stanowisk myjących do wdrożenia przebiega sprawniej, a pojazdy mogą być szybko obsługiwane i przemieszczane, aby dotrzymać napiętych harmonogramów.
„Mamy jedną z trzech stacji mycia z myciem rolniczym i stacją mycia piasku w Polsce — i jesteśmy największą” — powiedział podpułkownik Steven Thompson, oficer DCTC Garrison Support Element odpowiedzialny za tę sprawę.
Obecnie DCTC dysponuje pięcioma stałymi myjniami, które umożliwiają jednostkom szybkie mycie i suszenie sprzętu podczas przygotowań do odprawy celnej i odsyłania go do macierzystych stacji.
W ramach przygotowań do Defender 24, dwa stojaki do mycia zostały zdemontowane, a możliwości ich ponownego podniesienia na czas były ograniczone. To w połączeniu z nowym nakazem od służb celnych najwyraźniej ustawiło DCTC na porażkę, ponieważ w bardzo krótkim czasie przybyło około 2000 sztuk sprzętu.
„Polak powiedział: proszę pana, będziemy musieli całkowicie przebudować te pompy, a ja pomyślałem: człowieku, dam sobie radę” – wspominał Thompson.
„Przeprowadziłem pewne dochodzenie i odkryłem, że istnieje podmiot, który zajmuje się przenośnymi stojakami do mycia dla 21st Theater Sustainment Command” — powiedział pochodzący z Searcy w stanie Arkansas. Opisał rozmowę telefoniczną, która doprowadziła do udostępnienia niezbędnej pojemności do obsługi dużej liczby pojazdów.
Gdy Defender 24 dobiegł końca, wszystkie pięć stojaków do mycia DCTC było już w porządku. Przenośne stojaki do mycia przydzielone przez 21. TSC pracowały w tandemie, myjąc i susząc wszystkie elementy wyposażenia.
„Te myjnie rolnicze są niezbędne do przemieszczania tych [service members]”, powiedział Reynolds, pochodzący z East Chicago, Indiana. Opisuje, jak harmonogramy mogą się zmieniać, sprawiając, że i tak już napięty harmonogram staje się jeszcze bardziej napięty. Połączenie stałych i przenośnych myjni zapewnia możliwość obsługi dużych ilości sprzętu.
„Teraz mogę jednocześnie obserwować pojazdy z Wielkiej Brytanii i USA i wysłać je stąd, aby zdążyć na czas przybycia do portu” – powiedział Reynolds.
DCTC zapewnia możliwość mycia około 20 000 sztuk taboru kolejowego rocznie w całej Europie, z wyłączeniem ćwiczeń takich jak Defender 24.
Obiekt w DCTC bierze pod uwagę ochronę środowiska w związku z liczbą wykonywanych prań. Zaprojektowano go specjalnie, aby odprowadzać brudną wodę do rynien, które mają wbudowane separatory wody i oleju.
„Jeśli przyjrzysz się uważnie parkowi silników, to widać, że się zwęża. Ma punkt centralny i jest jak dach domu. Woda będzie się odpływać od środka i spływać do rowów oddzielających olej” – wyjaśnia Thompson. „Jest tam system filtracji oleju, z braku lepszego określenia, który oddziela wodę od oleju.
Operacje mycia w DCTC okazały się krytycznym atutem w utrzymaniu gotowości i wydajności rozmieszczeń wojskowych. Dzięki możliwości obsługi dużych ilości sprzętu i zapewniania szybkich możliwości mycia na miejscu, DCTC zapewnia, że pojazdy wojskowe są zawsze gotowe do działania. Ta możliwość nie tylko wspiera natychmiastowe potrzeby rozmieszczenia, ale także zwiększa ogólną skuteczność operacyjną sił zbrojnych stacjonujących i przechodzących przez DCTC.
Data wykonania: | 05.21.2024 |
Data opublikowania: | 05.31.2024 09:20 |
Identyfikator historii: | 472689 |
Lokalizacja: | PL |
Widoki sieciowe: | 63 |
Pobieranie: | 0 |
Domena publiczna
Ta praca, Mycie Defendera 24 poza Polską: DCTC dba o to, aby pojazdy były nieskazitelnie czysteprzez Bethany Huffzidentyfikowany przez DVIDYmusi spełniać ograniczenia wskazane na