Dwa główne miasta USA, linie lotnicze zapewniające bezpośrednie loty do Tokio

Lotnisko Haneda to najpopularniejszy węzeł lotniczy w Tokio, a dwie amerykańskie linie lotnicze chcą na tym zarobić. W zeszłym tygodniu United Airlines złożyły wniosek do Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych (DOT) o rozpoczęcie obsługi lotów bez przesiadek z Houston na lotnisko Haneda. Tymczasem na północnym wschodzie, w Nowym Jorku, American Airlines również złożyły wniosek o rozpoczęcie obsługi lotów do Hanedy.
Pomiędzy szybko rozwijającym się obszarem metropolitalnym w Houston a już dynamicznie rozwijającym się Nowym Jorkiem, te nowe trasy – jeśli zostaną zatwierdzone – stworzą nową, szeroką gamę opcji lotnisk dla podróżnych z całego świata.
Z Houston do Tokio liniami United Airlines
Obecnie jedyny lot bez przesiadek z Houston na lotnisko Haneda obsługuje japońskie linie lotnicze All Nippon Airways.
Jeśli chodzi o nowe połączenie z lotniska Bush Intercontinental w Houston przez United Airlines, będzie to dopiero trzecia opcja lotu obsługiwana przez USA z Teksasu do Japonii, przy czym z Dallas/Fort Worth do Haneda obsługują już dwa loty dziennie.
Otwierając możliwości podróżowania na większą skalę, United ma nadzieję zyskać pozycję głównego środka transportu z południowych Stanów Zjednoczonych do Japonii.
„Pomiędzy stale rosnącą populacją a dynamicznie rozwijającymi się sektorami energii i innowacji, obszar Houston przekształcił się w krytyczny węzeł zarówno podróży służbowych, jak i turystycznych” – powiedział Patrick Quayle, starszy wiceprezes ds. globalnego planowania sieci i sojuszy w United Airlines. „Jeśli ta nowa usługa zostanie nagrodzona przez DOT, zwiększy możliwości podróży do Tokio Haneda dla konsumentów w południowych Stanach Zjednoczonych i wzmocni partnerstwo gospodarcze między Japonią a ponad 240 stowarzyszonymi firmami w większym obszarze Houston”.
Z Nowego Jorku do Tokio liniami American Airlines
Podczas gdy United ma nadzieję na utworzenie obsługiwanych przez USA tras z Houston do Japonii, American Airlines mają nadzieję zrobić to samo w Nowym Jorku. Obecnie między lotniskami Nowy Jork i Newark dostępnych jest pięć lotów bez przesiadek na lotnisko Haneda. Jednak połączenie z lotniska im. Johna F. Kennedy’ego do Hanedy umożliwi American Airlines „stanie się jedynym amerykańskim przewoźnikiem oferującym loty bez przesiadek między dwoma głównymi lotniskami” – twierdzi. Podróże + wypoczynek.
„American nie może się doczekać zaprezentowania naszej konkurencyjnej aplikacji, która umożliwi świadczenie nowych i ulepszonych usług na wygodnym lotnisku Haneda w Tokio” – powiedziała Molly Wilkinson, wiceprezes firmy American ds. regulacji i międzynarodowych spraw rządowych. „Dołączając do istniejących lotów American z Dallas/Fort Worth i Los Angeles, połączenie JFK–Tokio dodaje bramkę na wschodnim wybrzeżu dla lotów do Haneda, oferując jednocześnie największemu obszarowi metropolitalnemu w USA więcej możliwości podróży do jednego z najważniejszych ośrodków biznesowych w świat.”
Podobnie jak United, American Airlines ma nadzieję stać się głównym amerykańskim przewoźnikiem obsługującym loty do Hanedy, obsługując już trasy w Dallas/Fort Worth.
Amerykańskie linie lotnicze łączące United i American wykorzystują tę okazję do zacieśnienia stosunków z Japonią i zapewnienia większej dostępności między obydwoma narodami.