Technologia

Dying Light 2 Reżyser Tymon Smektala o pierwszym roku podróży gry i przyszłości

  • 28 stycznia, 2023
  • 7 min read
Dying Light 2 Reżyser Tymon Smektala o pierwszym roku podróży gry i przyszłości


Dying Light 2 było hitem zeszłego roku, kontynuując sukces pierwszej gry. Trudno ocenić, jak szybko leci czas, a kontynuacja wkrótce zakończy swoją pierwszą rocznicę. To był rok wielu pozytywów i kilku negatywów, ponieważ Techland starał się utrzymać zaangażowanie społeczności.

Podczas serdecznej rozmowy rozmawialiśmy z Tymonem Smektalą, reżyserem Dying Light, o tym, jak przebiegała dotychczasowa podróż. Podzielił się także wizją Techlandu na nadchodzący okres oraz tym, jak Dying Light 2 będzie ewoluować poza pierwszą rocznicę.


Dying Light 2 będzie miał wiele do zaoferowania, gdy skończy swoją pierwszą rocznicę

okładka youtube

P. Po pierwsze, chciałbym z góry pogratulować tobie i zespołowi Techlandu zbliżającej się rocznicy Dying Light 2 Stay Human. Jak przebiegała dotychczasowa podróż, gdy spojrzysz wstecz na cały rok?

Tyler: Było wiele rzeczy, szczerze mówiąc. Zaczęliśmy z przytupem, wydając grę, która odniosła wielki sukces komercyjny. Ciężko pracowaliśmy nad wieloma darmowymi treściami i aktualizacjami, o które prosiła nasza społeczność. Dodaliśmy nowe bronie, wrogów, tryby gry i mnóstwo elementów kosmetycznych. Wydaliśmy nasze pierwsze DLC, eksperymentalne podejście do formatu areny.

Było wiele okazji do świętowania, ale zdaliśmy sobie również sprawę, że praca na tym się nie kończy, ponieważ nasza społeczność zwróciła nam uwagę na części gry, które naszym zdaniem wymagają ulepszeń. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wyciągnęliśmy sporo wniosków i wierzę, że wkroczyliśmy w drugi rok wsparcia popremierowego Dying Light 2 Stay Human mądrzej i lepiej współpracując z naszymi graczami.

Dobre rzeczy nadchodzą!


P. Ciężar oczekiwań wobec Dying Light 2 Stay Human zawsze był ogromny po sukcesie pierwszej gry. Czy wywołało to dodatkową presję na programistach?

Warto przeczytać!  Jak nic nie planuje, aby telefon 2 odniósł wielki sukces

Tyler: Dying Light to gra, której niewiele osób spodziewało się, że będzie tak dobra, ale można śmiało powiedzieć, że odcisnęła piętno na całej generacji platform. Dying Light 2 Stay Human było inaczej – oczekiwania były szalenie wysokie, więc presja była naprawdę astronomiczna.

Czy to wywierało na nas presję? Zdecydowanie, ale staraliśmy się nie pogubić w tym.


P. Mówiąc o Dying Light 2 Stay Human i rozszerzeniu Bloody Ties, oczywiste jest, że skupiono się bardziej na ludzkich wrogach niż na zmutowanych. Czy ta zmiana była zamierzona, czy po prostu tak się stało?

Tyler: Nie jestem pewien, czy się zgadzam. Spośród wyzwań Bloody Ties tylko niektóre były skoncentrowane na człowieku. Wszystkie Rzezi, wszystkie Freaks, większość Widowisk – to były wydarzenia, kiedy walczyłeś z Zarażonymi.

Może za bardzo skupiliśmy się na nich podczas narracji, ale trudno jest opowiedzieć historię bez interakcji międzyludzkich, nawet jeśli interakcja jest wyrażona maczetą.

Myślę, że uspokajam naszych graczy, że następna będzie skupiona na Zarażonych. Słuchamy naszej społeczności i aktywnie kształtujemy nowe DLC, aby było dokładnie tym, czego oczekują.


Pyt. Kilku fanów stwierdziło, że spodziewali się czegoś więcej po rozszerzeniu Bloody Ties. Czy chciałbyś podzielić się swoimi przemyśleniami na ten temat?

Tyler: Bloody Ties było eksperymentalnym podejściem do formatu areny i jestem dumny z tego, co osiągnęliśmy – naprawdę spróbowaliśmy czegoś nowego, czegoś niezwykłego. Trudno jednak dyskutować z odczuciami graczy – filozofia naszego studia opiera się na słuchaniu graczy. Jeśli więc w społeczności pojawiają się głosy, które mówią, że oczekują więcej, to znaczy po prostu, że nie ma co się spierać.

Warto przeczytać!  Startup Primebook z siedzibą w Delhi zabezpiecza finansowanie w wysokości 75 INR Lakh, ujawnia swój pierwszy laptop edukacyjny, Primebook4G

Musimy uważnie słuchać naszych Graczy i brać pod uwagę wszystko, co mówią, gdy idziemy do przodu.


Q. Dying Light 2 Stay Human ma otrzymać co najmniej pięć lat nowej zawartości i wsparcia. Biorąc to pod uwagę, kiedy fani mogą spodziewać się kolejnego DLC i czy Techland zaczął już nad nim pracować?

Tyler: Zaczniemy rozmawiać o kolejnym DLC2 w niezbyt odległej przyszłości. Niestety jeszcze trochę muszę zachować tajemnicę. To, co mogę teraz powiedzieć, to to, że będzie to narracja z otwartym światem, skupiona na zarażonych, oferująca całkiem oczekiwane nowe zabawki, którymi gracze będą się dobrze bawić.

Powiedzieliśmy już, że przez pierwsze półtora roku wsparcia DL2SH będziemy eksperymentować z wieloma różnymi pomysłami i próbować zobaczyć, co najbardziej ekscytuje naszą społeczność. Sporo już wiemy i nie zawahamy się tej wiedzy użyć!


P. Zwykle wydaje się, że Dying Light 2 Stay Human nie jest tak przerażające jak jego poprzednik. Czy w miarę dodawania kolejnych treści będziemy świadkami stopniowej zmiany w nadchodzących dniach?

Tyler: Już o tym wspominaliśmy – nocne wrażenia będą głównym tematem jednej z naszych dużych aktualizacji w tym roku. Już za kilka dni rozpoczniemy świętowanie rocznicy i wtedy możesz spodziewać się więcej szczegółów.


P. Jak trudne było dla was tworzenie gry w czasie globalnej pandemii, w której występowały ciężkie okresy blokad?

Tyler: Oczywiście, że tak, ale wierzę, że życie było wtedy bardziej złożone dla wszystkich na planecie Ziemia. Szczerze mówiąc, Dying Light 2 Stay Human naprawdę bardzo nam pomogło w tym czasie.

Warto przeczytać!  Google traci sen z powodu nowego Binga Microsoftu, spiesząc się z zaprezentowaniem nowej wyszukiwarki opartej na sztucznej inteligencji

W szczytowym momencie kończyliśmy kamień milowy alfa, a ten wspólny cel naprawdę nas połączył i zmotywował do przedostania się przez wzburzone wody.


P. Czy po powrocie rzeczy do normy gracze mogą spodziewać się szybszej zawartości w Dying Light 2 Stay Human?

Tyler: Właściwie w tym roku chcemy skupić się na jakości – więc nie mogę obiecać, że zrobimy więcej aktualizacji, szybciej. Jest kilka dużych, złożonych części naszej gry, które nasza społeczność chce zmienić, ulepszyć i ulepszyć, i chcemy się na tym skoncentrować.

Poczekaj jeszcze tylko kilka dni, ponieważ podczas naszych obchodów rocznicowych ujawnimy wiele informacji na rok 2023.


P: Jako studio, Techland jest zorientowany na przyszłość w swoich grach i widzieliśmy to od was. Jaka jest twoja wizja przyszłości Dying Light 2 Stay Human i nie tylko?

Tyler: W tej chwili chcemy mieć pewność, że zobaczymy grę oko w oko z naszą społecznością. Zaangażujemy ich bardziej w dyskusje na temat przyszłości Dying Light 2 Stay Human i skupimy się na dostarczaniu dokładnie tego, czego oczekuje społeczność. Oczywiście mamy więcej planów na przyszłość… ale najważniejsze!


P: Jak bardzo jesteś zadowolony jako gracz z Dying Light 2 Stay Human? Widzieliśmy wiele zmian i nowych funkcji. Czy uważa Pan, że innowacje zostały wprowadzone zgodnie z planami?

Tyler: Tak, ale czujemy też, że moglibyśmy zrobić więcej. W tym roku ulepszenia będą bardziej ukierunkowane, skierowane bezpośrednio na to, co społeczność wyraża na temat gry. Ten rok będzie super!

Szybkie linki

Więcej od Sportskeeda





Źródło