Podróże

Dyrektor generalny Beautiful Destinations, Jeremy Jauncey, o tym, jak media społecznościowe zmieniły branżę turystyczną

  • 13 stycznia, 2023
  • 4 min read
Dyrektor generalny Beautiful Destinations, Jeremy Jauncey, o tym, jak media społecznościowe zmieniły branżę turystyczną


Jeremy Jauncey jest dyrektorem generalnym i założycielem Beautiful Destinations, wielokrotnie nagradzanej agencji kreatywnej stojącej za niektórymi z najbardziej innowacyjnych marek turystycznych na świecie. Dziesięć lat temu dostrzegł lukę na rynku, dzięki której mógł zarabiać na swojej pasji do podróży i uczynić z niej swój zawód.

Przemawiając na Skift Global Forum East (dwudniowa konferencja gromadząca czołowych dyrektorów generalnych i kreatywnych liderów w celu omówienia innowacji, które będą miały wpływ na przyszłość podróży), opowiedział Euronews o swoich początkach.

Wyważanie drzwi

„Spotkałem się lub próbowałem spotkać się z liderami branży turystycznej, którzy tak naprawdę nie cenili mediów społecznościowych, nie sądzili, że media społecznościowe będą dla nich platformą do generowania biznesu” — powiedział. media społecznościowe, z pewnością myśleli, że jest to coś, z czego młodsze dzieci będą korzystać, że będą się po prostu bawić i spędzać czas bez żadnego elementu komercyjnego. Zajęło nam więc trochę czasu, zanim wyważyliśmy te drzwi i weszliśmy do środka i spotkaliśmy się z ludźmi”.

Jego wytrwałość i zmysł biznesowy opłaciły się, gdy został zaproszony do współpracy z rządem Dubaju w celu uruchomienia pierwszej na świecie kampanii turystycznej wokół hashtagu #myDubai.

Warto przeczytać!  Holandia rozpoczyna przygotowania do wdrożenia systemu wjazdu/wyjazdu w maju

„Więc gdy tylko zajęliśmy się tym biznesem… zaszyfrowaliśmy, zarejestrowaliśmy firmę, a następnie od tego momentu wszystko zaczęło działać” — mówi.

Media społecznościowe na pierwszym miejscu

Mówi, że media społecznościowe zmieniły branżę turystyczną.

„Wiodące organizacje turystyczne sugerują, że nawet 90% podróżnych rezerwuje podróże na podstawie treści, które widzą w mediach społecznościowych” – powiedział. „Tak więc dla wielu z nas po raz pierwszy myślimy o miejscu docelowym lub inspirujemy się nim, ponieważ przewijamy rolki Instagrama lub jesteśmy na TikTok, lub widzimy kogoś, kto stworzył treść, która inspiruje nas.

„Jeśli spojrzysz trochę głębiej, od liderów takich jak Google słyszymy, że aż 40% młodszych podróżników w rzeczywistości nie korzysta już z wyszukiwarki Google ani Map Google. Wchodzą na rolki TikTok i Instagram, a następnie wpisują hashtagi miejsca, w którym się znajdują, restauracji, do której chcą się udać, aby zobaczyć tę treść wideo. Myślę więc, że to bardzo, bardzo duża zmiana, która zaczyna się dziać na tych platformach, jeśli chodzi o sposób, w jaki ludzie faktycznie odkrywają podróże”.

Warto przeczytać!  Słabszy dolar, gwałtownie rosnące ceny i „rekordowa” liczba odwiedzających: powodzenia w Europie tego lata

Zmieniacz środowiska

Często opisywany jako twórca zmian w środowisku, Jeremy jest wielkim orędownikiem zrównoważonych podróży.

„Nie możemy wrócić do tego rodzaju podróży, jakie odbywaliśmy przed pandemią” – mówi. „Ponieważ rok 2019 był, jak sądzę, 10. rokiem nieprzerwanego wzrostu w naszej branży. Jedno na dziesięć miejsc pracy dotyczyło podróży i turystyki, a jedno na pięć nowo utworzonych miejsc pracy dotyczyło podróży i turystyki. Tak więc przemysł eksplodował. Ale podobnie jak nadmierna turystyka.

„Naprawdę próbujemy rozmawiać o mniej znanych miejscach. Zachęcaj ludzi, aby udali się do miejsc, w których być może nigdy wcześniej nie byli. Media społecznościowe to niesamowity sposób, aby to zrobić”.

Media społecznościowe a zdrowie psychiczne

Jeremy mówi również o wpływie mediów społecznościowych na zdrowie psychiczne i samoocenę.

W młodości grał w rugby dla Szkocji, ale jego kariera zakończyła się przedwcześnie po kontuzji podczas gry w Nowej Zelandii. To był czas, który miał na niego ogromny wpływ.

„Niestety, dzięki wielu mediom społecznościowym bardzo łatwo jest nawiązać kontakt z kimkolwiek i wszystkimi”, mówi. „A ludzie naprawdę nie filtrują tego, co mówią. Myślę więc, że każdy, kto naprawdę ma wyzwania w wyniku tego, czego doświadcza w Internecie, musi wystąpić i o tym porozmawiać.

Warto przeczytać!  Bucket travel list 2023: 10 wyjątkowych miejsc podróży na całym świecie – wybierz coś dla siebie! | Wiadomości kulturalne

„Myślę więc, że są miejsca i kieszenie na całym świecie, w których ogranicza się ilość czasu, jaki ludzie spędzają w mediach społecznościowych. Mają narzędzia, które pozwalają naprawdę dokładnie śledzić rodzaj treści, które być może Twoje dzieci lub Twoja rodzina patrzy i są po prostu bardziej świadomi. I miejmy nadzieję, że ludzie z publicznością lub ludzie wpływowi mogą im to powiedzieć i dotrzeć do nich.


Źródło