Podróże

Dyrektor generalny Chryslera prognozuje „odrodzenie w segmencie samochodów”

  • 8 listopada, 2023
  • 6 min read


Detroit — Na początku przyszłego roku Chrysler zaprezentuje nowy pojazd koncepcyjny, wskazując przyszłość wizji marki Stellantis NV „harmonii w ruchu” przed wprowadzeniem na rynek pierwszego pojazdu elektrycznego w 2025 r., powiedział w środę Chris Feuell, dyrektor generalny marki.

Uwaga ta pojawiła się, gdy Feuell omawiał przyszłość sedana w Chryslerze podczas pogawędki przy kominku na szczycie Reuters Automotive USA w świetle zakończenia produkcji 300 egzemplarzy pod koniec roku w zakładzie montażowym Brampton pod Toronto. Feuell powiedział, że tabliczka znamionowa może powrócić w przyszłości, ale następną premierą Chryslera będzie pojazd elektryczny typu crossover.

„To trochę smutne, że wielu producentów OEM odchodzi od segmentu samochodów” – powiedział Feuell na scenie w Huntington Place. „A jeśli pomyślisz o tym, czego klienci szukają w pojeździe elektrycznym, to tak, chcą zasięgu. Chcą dostępnego ładowania. Chcą czegoś, co jest niedrogie. Z mojej perspektywy myślę, że będziemy świadkami odrodzenia w segmencie samochodów .”

Firma była liderem w odchodzeniu od samochodów, gdy w 2016 roku poprzednik Stellantis, Fiat Chrysler Automobiles NV, wycofał większość swoich modeli sedanów. Podobne cięcia nastąpiły w General Motors Co. i Ford Motor Co.

Na razie jednak rynek crossoverów przeżywa rozkwit i Chrysler chce mieć w tym udział. Model elektryczny w 2025 r. będzie inspirowany koncepcją Airflow, którą marka zadebiutowała w zeszłym roku, ale będzie wyglądał inaczej, powiedział Feuell. Zostanie zbudowany na platformie STLA Large, będzie miał dwa rzędy i będzie pierwszym pojazdem w Ameryce Północnej wyposażonym w trzy nowe platformy oprogramowania producenta: STLA Brain, STLA SmartCockpit i STLA AutoDrive umożliwiające zautomatyzowaną jazdę do poziomu 3.

Warto przeczytać!  W wieku 37 lat przeniosłem się do furgonetki i nigdy nie oglądałem się za siebie

Ta technologia, a także główne przesłanie dotyczące zrównoważonego rozwoju, wynikające z wizji Chryslera „harmonii w ruchu”, według Feuella pomogą wyróżnić ofertę. Chrysler planuje do 2028 r. przejść na napęd całkowicie elektryczny. Wykracza to także poza sam produkt, dodała, podkreślając wysiłki mające na celu umożliwienie klientom zakupu pojazdu przez Internet, dostarczanie klientom informacji we właściwym czasie przed i po dostawie, począwszy od zainstalowania domowej stacji ładowania do dostarczania aktualizacji konserwacyjnych i wykorzystywania sztucznej inteligencji w swoim call center do odpowiadania na ogólne pytania.

„Wdrażamy ten pilotażowy projekt digitalizacji doświadczenia sprzedażowego, tego, jak może to spowodować zmianę i skąd bierze się marża dealera” – powiedział Feuell – „ponieważ wcześniej na początku obowiązywały bardzo duże rabaty sprzedaż pojazdu, a potem to pokrywają (finanse i ubezpieczenia), a także części i usługi. Zatem ten test jest dla nas naprawdę dobrą nauką, aby zobaczyć, gdzie można ująć marżę i wartość. I to jest przeformułowanie sposobu, w jaki dealer o tym myśli, ponieważ w ten sposób tworzy się wartość dla klienta, a nie jak po prostu zamykamy go w biurze i wyciągamy jak najwięcej”.

Dzięki globalnej skali działalności Stellantis Chrysler będzie także wykorzystywał w przyszłych produktach wymianę części z europejskimi markami, takimi jak niemiecki Opel i francuski DS Automobiles, co obniży koszty inwestycji i przyspieszy wprowadzanie części na rynek.

Warto przeczytać!  Podróże: 3 miejsca, które warto odwiedzić tej wiosny

W międzyczasie, wraz z końcem modelu 300, Chrysler będzie produkował Chryslera Pacifica tylko przez 18 miesięcy. Minivan, którego pionierem jest Chrysler Corp., obchodzi w tym miesiącu 40. rocznicę powstania.

Pojazd przełamał spadek sprzedaży innych marek Stellantis w USA. Sprzedaż Pacifica wzrosła o 48% od początku roku w porównaniu z 2022 r., co przekłada się na 41% wzrost sprzedaży marki Chrysler. Stłumiony popyt pomógł po tym, jak w ciągu ostatnich kilku lat produkcja Pacificy dotknięta została niedoborem mikroczipów, choć Feuell twierdzi, że samochody dostawcze przyciągają klientów prowadzących aktywny tryb życia, od pustych gniazdujących, którzy lubią podróżować, po plakaty w mediach społecznościowych z hasłem „#vanlife. ” Feuell przewiduje dwucyfrowy wzrost hybrydy typu plug-in w przyszłym roku.

„W 2024 r. nadal będziemy świadkami powrotu wielu nabywców” – powiedział Feuell o klientach dotkniętych niedoborem chipów. „Zaczęliśmy organizować naprawdę kreatywne kampanie marketingowe i wydarzenia sprzedażowe, aby szczególnie wzmocnić Pacificę i przywrócić ją do radaru dealerom, którzy nie mieli jej na stanie. W pewnym sensie zapomnieli ją sprzedać, więc musieliśmy naprawdę przeprowadź z nimi szkolenie, aby ponownie zapoznać ich z Pacificą i dowiedzieć się, jak prawidłowo dostarczać ją klientom”.

Pacifica jest produkowana w fabryce Stellantis Windsor Assembly Plant w Ontario, która przeszła modernizację o wartości 1,38 miliarda dolarów w celu obsługi nowych platform pojazdów elektrycznych i hybryd typu plug-in. W poniedziałek firma Autoworkers reprezentowana przez kanadyjski związek Unifor ratyfikowała nowe porozumienie, które obejmuje podwyżkę płac o 16% w ciągu trzech lat, dostosowania kosztów utrzymania, zwiększone składki emerytalne i krótszy okres do osiągnięcia najwyższego wynagrodzenia. W rezultacie koszty Chryslera idą w górę, powiedział Feuell.

Warto przeczytać!  Cokolwiek się stało z Raushanem Hammondem z Hooka?

„Szukamy rozwiązań, które zrekompensują te koszty, ponieważ wiemy, że nie możemy tego wszystkiego przenieść na klienta” – powiedziała. „Przechodzimy teraz przez te procesy, ale planowaliśmy to od początku negocjacji”.

Punktem nacisku jest także przystępność cenowa w przypadku przejścia na pojazdy elektryczne. Chociaż nowe pojazdy Chryslera będą wyposażone w niektóre z najnowszych technologii firmy, Feuell powiedział, że producent samochodów koncentruje się na technologiach, które skupiają się na potrzebach konsumentów. Marka pracuje także nad innowacyjnymi sposobami obsługi płatności miesięcznych firmy Stellantis, biorąc pod uwagę ogólną cenę detaliczną sugerowaną przez producenta.

Ponieważ stopy procentowe pozostają wysokie, Chrysler zwiększył także wydatki motywacyjne i położył większy nacisk na leasing.

„To naprawdę zapewnia klientom znacznie bardziej przystępny poziom płatności i daje im pomost, niezależnie od tego, czy umowa najmu wynosi trzy, czy cztery lata, do czasu, aż będą gotowi wyjść z umowy najmu i rozważyć coś nowego” – powiedział Feuell. „I idealnie byłoby, gdyby stopy procentowe były w tym momencie niższe”.

bnoble@detroitnews.com

@BreanaCNoble


Źródło