Marketing

Dyrektor generalny firmy Walt Disney Company, Bob Iger, w Disney+: „Zdaliśmy sobie sprawę, że stworzyliśmy wiele treści, które niekoniecznie napędzają subwzrost”

  • 11 maja, 2023
  • 7 min read
Dyrektor generalny firmy Walt Disney Company, Bob Iger, w Disney+: „Zdaliśmy sobie sprawę, że stworzyliśmy wiele treści, które niekoniecznie napędzają subwzrost”


Dyrektor generalny Walt Disney Company, Bob Iger, potwierdził, że wiele treści, które firma stworzyła dla Disney +, nie „napędzała sub-wzrostu” platformy streamingowej. W rzeczywistości przyznał, że niektóre programy, które stworzyli, w ogóle nie napędzały wzrostu.

LOS ANGELES, KALIFORNIA — 6 LUTEGO: (LR) Dyrektor generalny firmy Walt Disney Company, Bob Iger, oraz dyrektor ds. treści Disney Studios, Alan Bergman, biorą udział w światowej premierze Ant-Mana i Osy Quantumania w Regency Village Theatre w Westwood w Kalifornii, 6 lutego 2023 r. (Zdjęcie: Alberto E. Rodriguez/Getty Images dla Disneya)

Podczas transmisji internetowej The Walt Disney Company z wynikami zarobków za drugi kwartał roku obrotowego 23 Iger stwierdził: „Wraz z rozwojem firmy pod względem globalnego zasięgu zdaliśmy sobie sprawę, że stworzyliśmy wiele treści, które niekoniecznie napędzają sub-wzrost, i otrzymujemy znacznie więcej chirurgicznie na temat tego, co robimy”.

„Tak więc, gdy chcemy zmniejszyć wydatki na treści, staramy się je zmniejszyć w sposób, który nie powinien mieć żadnego wpływu na subskrypcje” – zapewnił. „Wierzymy, że mamy okazję bardziej skupić się na prawdziwych kierowcach podrzędnych”.

HOLLYWOOD, KALIFORNIA — 13 LISTOPADA: (LR) Dyrektor generalny Disneya Bob Iger, producentka wykonawcza Kathleen Kennedy i producent wykonawczy Jon Favreau przybywają na premierę pierwszego w historii serialu aktorskiego Lucasfilm „The Mandalorian” w El Capitan Theatre w Hollywood, Kalifornia, 13 listopada 2019 r. Transmisja „The Mandalorian” wyłącznie na Disney+. (Zdjęcie: Alberto E. Rodriguez/Getty Images dla Disneya)

POWIĄZANE: Dyrektor generalny Disneya, Bob Iger, potwierdza, że ​​firma będzie nadal angażować się w politykę, porównuje uwodzenie małych dzieci z tożsamością płciową i orientacją seksualną z prawami obywatelskimi i Holokaustem

Iger ujawnił następnie, że wiele stworzonych przez nich treści miało negatywny wpływ na wyniki finansowe firmy, ponieważ ich koszty marketingowe przewyższały przychody z subskrypcji.

Wyjaśnił: „I jeden interesujący przykład – powinienem też dorzucić marketing – kiedy tworzysz dużo treści, wszystko musi być reklamowane. Wydajesz dużo pieniędzy na marketing rzeczy, które nie będą miały wpływu na dno, z wyjątkiem negatywnych kosztów marketingu”.

„Jedną z rzeczy, o których wiemy, jest to, że nasze filmy, te, które są wyświetlane w kinach, w szczególności duże filmy z wątpliwymi punktami, są świetnymi kierowcami pomocniczymi, ale rozkładaliśmy nasze koszty marketingowe tak słabo, że nie przeznaczaliśmy wystarczającej ilości pieniędzy, aby nawet je sprzedawać, kiedy przyjechali na serwis.

Jake Sully (Sam Worthington) w filmie 20th Century Studios AVATAR: THE WAY OF WATER. Zdjęcie dzięki uprzejmości 20th Century Studios. © 2022 20th Century Studios. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Następnie Iger przyznał, że istnieje wiele programów, które w ogóle nie napędzają żadnych subskrypcji: „O czym świadczą te, które nadchodzą, w tym Awatara, Mała syrena, strażnicy Galaktyki, Indiana Jones, Pierwiastkowyitp., gdzie naprawdę wierzymy, że mamy okazję oprzeć się na nich więcej, zainwestować w to odpowiednie pieniądze marketingowe, przeznaczyć więcej z dala od programów, które w ogóle nie przyciągają żadnych subskrybentów”.

„Myślę, że jest to część procesu dojrzewania, gdy rozwijamy się w firmę, w której nigdy wcześniej nie byliśmy. Dowiadujemy się o niej dużo więcej. W szczególności dowiadujemy się znacznie więcej o tym, jak nasze treści zachowują się w serwisie i czego chcą konsumenci” – podsumował.

Indiana Jones (Harrison Ford) w filmie Lucasfilm IJ5. ©2022 Lucasfilm Ltd. & TM. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Jeśli chodzi o nową strategię, firma planuje zatrudnić wiceprezesa wykonawczego i dyrektora finansowego The Walt Disney Company, Christine McCarthy, szczegółowo opisał to wcześniej w audycji internetowej dotyczącej wyników zarobków.

Powiedziała: „Jesteśmy w trakcie przeglądu treści w naszych usługach DTC, aby dostosować się do strategicznych zmian w naszym podejściu do kuracji treści, o których słyszałeś, jak Bob omawiał. W rezultacie usuniemy niektóre treści z naszej platformy do przesyłania strumieniowego i obecnie spodziewamy się odpisu z tytułu utraty wartości w wysokości około 1,5 do 1,8 miliarda USD. Opłata, która nie zostanie odnotowana w naszych wynikach segmentu, zostanie ujęta przede wszystkim w trzecim kwartale, gdy zakończymy przegląd i usuniemy treść. Idąc dalej, zamierzamy produkować mniejsze ilości treści w zgodzie z tą strategiczną zmianą”.

THE MIGHTY DUCKS: GAME Changers – „Breakaway” – ALex próbuje być prawdziwym trenerem, Evan rekrutuje Sofi, a drużyna otrzymuje nieoczekiwaną pomoc… z Bombaju (Disney/LianeHentscher)

POWIĄZANE: Dyrektor generalny Disneya, Bob Iger, przyznaje, że firma musi „być lepsza w kuracji Disneya, Pixara, Marvela i wszystkich Gwiezdnych wojen”

Strategia ta została wcześniej szczegółowo opisana przez Igera w audycji internetowej firmy dotyczącej wyników za I kwartał 2023 roku, kiedy odpowiedział na pytanie Michaela Nathansona z MoffettNathanson.

Iger powiedział: „Dodatkowo będziemy bardziej opierać się na naszych franczyzach, naszych podstawowych franczyzach i naszych markach. Mówiłem o kuracji w ogólnej rozrywce. Musimy być lepsi w kuratorowaniu Disneya, Pixara, Marvela i wszystkich Gwiezdnych Wojen”.

(w środku): Bo-Katan Kryze (Katee Sackhoff) w trzecim sezonie THE MANDALORIAN Lucasfilm, wyłącznie na Disney+. ©2023 Lucasfilm Ltd. & TM. Wszelkie prawa zastrzeżone.

„I, oczywiście, obniżyć koszty wszystkiego, co robimy. Chociaż jesteśmy bardzo dumni z ekranu, doszliśmy do punktu, w którym jest on niezwykle drogi. Chcemy całej jakości. Chcemy jakości na ekranie, ale musimy spojrzeć na to, ile nas to kosztuje” – kontynuował.

„Więc będziemy dalej szukać [subscriptions], ale będziemy bardziej rozsądni, jak to zrobić. Będziemy uważnie przyglądać się cenom” – powiedział Iger. „Zamierzamy obniżyć koszty zarówno w treści, jak i oczywiście w infrastrukturze, jest wiele rzeczy, które tam osiągamy”.

„Marketing to kolejny obszar, w którym zamierzamy spróbować zrównoważyć marketing platformy i marketing programów” – dodał.

Iman Vellani jako Pani Marvel / Kamala Khan w MS firmy Marvel Studios. MARVEL, wyłącznie na Disney+. Zdjęcie dzięki uprzejmości Marvel Studios. ©Marvel Studios 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone.

POWIĄZANE: Po fatalnym występie kasowym „Ant-Man and the Wasp: Quantumania” Dyrektor generalny Disneya, Bob Iger, sygnalizuje cięcie filmów franczyzowych Marvela

Powtórzyłby tę strategię i to, jak firma musi skupić się na jakości, a nie na ilości podczas wystąpienia na konferencji Morgan Stanley.

Powiedział: „Wiesz, jest teraz tak duży wybór konsumentów i sprowadza się to do tego, co jest zróżnicowane? To jedna rzecz, o której oczywiście rozmawialiśmy, to te marki: Gwiezdne Wojny, Marvel, Disney i Pixar, na przykład. Ale jakość jest również wyróżnikiem.”

„Myślę, że HBO udowodniło to dobrze, wiesz, w swoich spokojnych czasach, kiedy wysokiej jakości programy robiły dużą różnicę, a nie ilość” – stwierdził Iger. „A ponieważ platformy streamingowe wymagają tak dużego wolumenu, należy zadać sobie pytanie, czy to właściwy kierunek, czy też można być bardziej wyselekcjonowanym, bardziej – kilka razy użyłem słowa „rozsądny” – ale chyba bardziej wybredny o tym, co robisz, i skoncentrować się na jakości, a nie ilości”.

(od lewej): Amandla Stenberg, Lee Jung-jae i reżyser Leslye Headland na planie filmu Lucasfilm AKOLITA, wyłącznie na Disney+. ©2022 Lucasfilm Ltd. & TM. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Co sądzisz o tym, że Bob Iger przyznał, że jego strategia Disney+ miała negatywny wpływ na wyniki finansowe? Czy myślisz, że może to odwrócić, koncentrując się na mniejszej zawartości i jakości? Czy uważasz, że jakość programów Disneya może się poprawić, gdy Iger przejmie kontrolę, biorąc pod uwagę, że milcząco przyznaje, że jakość nie była u niego na początku?

DALEJ: Dyrektor generalny Disneya, Bob Iger, twierdzi, że jest arbitrem tego, co jest dobre, a co złe, potwierdza, że ​​firma będzie nadal promować akty poważnej deprawacji


Źródło

Warto przeczytać!  Kalendarz popytu przedstawia zarządzanie przychodami zorientowane na zysk na targach HITEC 2023 w Toronto