Podróże

Dyrektor generalny Globus Family of Brands, Scott Nisbet, opowiada o 95 latach koncertowania

  • 24 maja, 2023
  • 6 min read
Dyrektor generalny Globus Family of Brands, Scott Nisbet, opowiada o 95 latach koncertowania


Rodzina marek Globus, w skład której wchodzą Globus, Cosmos i Avalon, obchodzi w 2023 roku 95 lat działalności. Firma, która zaczynała od jednego człowieka i łodzi wiosłowej na jeziorze w Szwajcarii, zaoferuje 7000 wycieczek ) i 500 wypłynięć Avalon Waterways tylko w tym roku.

Travel Market Report rozmawiał z dyrektorem generalnym Scottem Nisbetem, aby porozmawiać o historii firmy i o tym, jak turystyka zmieniła się w ciągu ostatnich 95 lat.

Witryny lokalne z Lokalnymi przewodnikami
Od samego początku wszystkim, co robi Globus, przyświecała jedna zasada: pokazywać odwiedzającym świat oczami lokalnych mieszkańców.

To właśnie robił Antonio Mantegazza, kiedy zabierał gości na swoją łódź wiosłową po jeziorze Lugano, aby zobaczyć te miejsca w 1928 roku.

„To, co zrobił wtedy, jest w pewnym sensie tym, co robimy nadal. To miejscowi ludzie opowiadają historie o miejscu docelowym” – powiedział Nisbet TMR. „Nadal robimy to dzisiaj z naszymi dyrektorami wycieczek i dyrektorami rejsów, którzy są lokalni”.

Dodał, że częścią patrzenia na miejsca z perspektywy lokalnej jest odwiedzanie kultowych miejsc, ale także zejście z utartych szlaków.

„Jeśli prowadziłeś firmę w Lugano, może spacerowałeś brzegiem jeziora [with visitors], ale nie zawsze trafiało się na jezioro. Tak więc tego rodzaju wyjątkowe, wykraczające poza to, co trzeba zobaczyć, wciąż jest w naszym DNA i w tym, co robimy dzisiaj”.

Od przejażdżek łodzią po jeziorze Lugano, Mantegazza rozszerzyła swoją działalność na autobusowe wycieczki po Szwajcarii, a następnie do innych krajów europejskich.

W ten sposób narodziła się koncepcja wycieczek autokarowych obejmujących wiele krajów, która pozostała podstawą działalności firmy Globus. Z biegiem czasu firma rozszerzyła się, oferując 12 różnych sposobów podróżowania z firmą, w tym rzekę z dodatkiem Avalon Waterways w 2004 roku.

Warto przeczytać!  Pociągiem odwiedziłem niektóre z najbardziej urokliwych miast uzdrowiskowych w Europie

oryginalna wycieczka łodzią wiosłową, która zapoczątkowała tournee globus
Oryginalna wycieczka łodzią wiosłową po jeziorze Lugano, która przekształciła się w Globus


Różnice pokoleniowe
Ewolucja, bez względu na branżę, nie odbywa się w próżni, a jednym z głównych motorów zmian w branży turystycznej w ogóle, aw szczególności w firmie Globus, jest zmiana sposobu, w jaki ludzie chcą podróżować.

„Boomers i pokolenie X, chcą podróżować w inny sposób niż pokolenie GI (najwspanialsze)” – wyjaśnił Nisbet. „Ludzie więcej podróżują. Jest dłuższa lista miejsc, które chcą zobaczyć. Dlatego nie zajmujemy się już tylko Europą”.

Ludzie chcą też zobaczyć więcej miejsc docelowych.

„Nie chcą po prostu zrobić miasta dziennie i powiedzieć, że zrobili Europę”.

Przez większą część swojej historii najpopularniejszymi wycieczkami Globusa były tak zwane wycieczki panoramiczne, które mogą obejmować trzy lub cztery kraje podczas jednej wycieczki. Dzisiejsze najpopularniejsze wycieczki firmy obejmują jeden kraj i zapewniają bardziej dogłębną eksplorację.

„Tempo trasy nieco zwolniło” – dodał Nisbet.

Nigdy więcej jednej nocy tutaj, jednej nocy tam. Dzisiejsze wycieczki spędzają dwie, a nawet trzy noce w jednym miejscu.

Podobnie, dzisiejsi bywalcy tras koncertowych, zwłaszcza osoby z pokolenia X, chcą większej elastyczności podczas tras koncertowych.

„Przeprowadziliśmy trochę badań na temat generacji X. Lubią wygodę i wartość [of touring] ale nie podobało im się, że postrzegali to jako brak elastyczności… Stworzyliśmy więc Choice Touring, która zapewnia elastyczność w ramach podróży. Co kilka dni masz wybór… możesz dostosować własne wrażenia. ”

Kolejna zmiana? Podróżni chcą wracać, aby ponownie zobaczyć ten sam kraj. Na przykład klient mógł zacząć od wycieczki po Włoszech, która koncentrowała się na Rzymie, Florencji i Wenecji. Teraz chcą wrócić i skupić się na regionie, być może Umbrii lub Apulii. Aby obsłużyć powracających gości, Globus wprowadził w 2018 roku trasy Undiscovered Touring.

Warto przeczytać!  Studenci zagraniczni rozważają plany wakacyjne i możliwości podróży podczas ferii zimowych – The Minnesota Daily

Zwiedzanie panoramiczne pozostaje bramą
Podczas gdy popularność panoramicznej trasy po Europie zmalała z biegiem lat, pozostają one najlepszym wyborem dla osób, które po raz pierwszy odwiedzają Europę.

„To wciąż punkt wyjścia dla naszej marki” – powiedział Nisbet.

Jest nawet popularny wśród młodszych podróżników.

„Mamy jeden [panorama] Cosmos Tor, gdzie średnia wieku wynosi 46 lat” – dodał.

Wielu z tych podróżników powróci do Europy na wycieczki po jednym kraju lub będzie chciało wyjechać gdzieś poza Europę.

Ale zawsze będą też ludzie, którzy mają za sobą tylko jedną podróż po Europie, powiedział Nisbet. „Chcą zobaczyć Wieżę Eiffla. Chcą zobaczyć Koloseum i chcą zobaczyć Big Bena”.

Wybór odpowiedniego produktu turystycznego
Zapytaliśmy firmę Nisbet, która ma do wyboru 12 różnych tras koncertowych, skąd doradcy ds. podróży mają wiedzieć, którą wybrać dla swoich klientów?

Jak prawie wszystko, co robią doradcy turystyczni, zaczyna się od zadawania pytań.

„Zacznij od miejsca docelowego, a następnie zadaj dodatkowe pytania, aby zobaczyć Jak chcą podróżować” – powiedział Nisbet. „Co chcesz robić w Hiszpanii? Chcesz podróżować religijnie po Hiszpanii i zrobić Camino? Czy chcesz wybrać się na wycieczkę po Hiszpanii, podczas której co kilka dni masz wybór? Chcesz wyjechać poza sezonem do Hiszpanii? Jeśli to Twoja druga podróż do Hiszpanii, czy chcesz zagłębić się w region?”

Warto przeczytać!  Szukasz słońca? Najlepsze europejskie destynacje na najbardziej słoneczne wakacje wiosenne

Posiadanie szerokiego portfolio opcji pozwala Globusowi zaspokoić potrzeby większości klientów doradców, niezależnie od odpowiedzi na powyższe pytania. Ułatwia to także życie doradcom, podkreślił Nisbet.

„Mamy jeden system, którego musisz się nauczyć. Mamy jeden zestaw zasad. Mamy jednego menedżera ds. Rozwoju biznesu, który jest do Twojej dyspozycji, który może Cię wspierać podczas koncertowania i pływania po rzece”.

Rola doradców ds. podróży i co dalej
Według Nisbet doradcy ds. podróży byli częścią działalności Globusa od „bardzo wczesnych dni” i „naprawdę byli siłą napędową naszej firmy przez 95 lat”.

W czasach, gdy Globus zaczynał od panoramicznych wycieczek po Europie, były to wycieczki marzeń, które uczestnicy chcieli zrealizować. W tym celu potrzebowali ekspertów do pomocy, nie tylko w planowaniu, ale także w zatwierdzaniu ich decyzji.

„Dlatego lubią doradców turystycznych. Chcą mieć pewność, że wszystko jest w porządku. Chcą rozmawiać z tą obiektywną stroną trzecią” – powiedział Nisbet.

Nie widzi, żeby to się szybko zmieniło. Jeśli już, powiedział, posiadanie doradcy ds. podróży, który pomaga ludziom w poruszaniu się w dzisiejszych zawiłościach podróży, jest „ważniejsze niż kiedykolwiek”.

Doradcy są również częścią rodziny Globus w przyszłych planach marek.

„Będziemy nadal rozwijać narzędzia dla doradców podróży, samoobsługowe narzędzia marketingowe, narzędzia do rezerwacji, aby to ułatwić, wspierając ich w każdy możliwy sposób dzięki ulepszeniom portalu biura podróży, nad którymi pracujemy”.

Jeśli chodzi o to, co jest na horyzoncie w zakresie produktów Globus, Nisbet nie przewiduje dodawania nowych stylów tras koncertowych, ale powiedział, że będzie nadal rozwijać nowe miejsca docelowe. Na przykład planują ekspansję w Finlandii i na Malcie.


Źródło