Podróże

Dyrektor generalny Jumeirah mówi, że luksusowe zwycięstwa na Bliskim Wschodzie napędzają globalną ekspansję

  • 29 marca, 2023
  • 4 min read
Dyrektor generalny Jumeirah mówi, że luksusowe zwycięstwa na Bliskim Wschodzie napędzają globalną ekspansję


Skift Take

Wygląda na to, że Jumeirah skupiła się na ekspansji. Teraz po Bliskim Wschodzie, Europie i Azji, czy jest to ahoy Americas?

— Peden Doma Bhutia

Jumeirah Hotels chętnie inwestuje w więcej nieruchomości w Europie. Po niedawnym przejęciu Le Richemond w szwajcarskim Jeziorze Genewskim, Jumeirah z portfelem 26 nieruchomości ma obecnie pięć hoteli w Europie.

„Zdajemy sobie sprawę, że sposobem na wzrost w takim tempie, w jakim chcemy, jest inwestowanie. Mamy strategię dalszego inwestowania w trofea i kluczowe aktywa” – powiedziała Katerina Giannouka, dyrektor generalny Jumeirah Group w rozmowie z prezes Skift, Carolyn Kremins, podczas Future of Lodging Forum w Londynie w środę.

Ponieważ duża część jego portfolio znajduje się na Bliskim Wschodzie, w szczególności w Dubaju, Giannouka powiedział, że rynek się rozwija, co daje firmie możliwości finansowe do rozszerzenia działalności.

Mówiąc o inwestowaniu w więcej nieruchomości w Europie, Giannouka powiedział, że w perspektywie średnioterminowej Jumeirah chce również rozwijać się poprzez umowy o zarządzanie hotelami.

„Szukamy kluczowych aktywów i miejsc, które nas interesują i nadal są w Europie” – powiedziała.

Warto przeczytać!  Podróże NFT, odrodzenie kolei wśród najważniejszych trendów podróży w 2023 roku

Posiadając pięć hoteli w Azji, grupa jest również chętna do dalszych inwestycji na kontynencie. „A potem masz Amerykę. Mamy plany strategicznego rozszerzenia portfela w tych regionach” – powiedział Giannouka.

Jeśli chodzi o rynki wschodzące, Giannouka powiedział, że grupa hotelowa ma rurociąg, który odzwierciedla niektóre z jej interesów.

Wraz z otwarciem hotelu nad Morzem Czerwonym w Arabii Saudyjskiej w przyszłym roku, otwarciem hotelu w Mekce, Giannouka mówił także o otwarciu hotelu na torze Formuły 1 w Bahrajnie oraz hotelach w Maskacie i Dubaju.

Mówiąc o bogactwie, które przechodzi teraz z pokolenia na pokolenie, oraz o powstającej klasie średniej, Giannouka powiedział, że w regionie odbywa się wiele podróży luksusowych podróżników.

Patrząc nieco dalej, mówiła o bardzo silnym chińskim rynku wychodzącym, który właśnie zaczyna wracać.

„Wiele zależy od przepustowości linii lotniczych i ruchu bezwizowego, a nawet wydawania paszportów w Chinach, ponieważ nadal istnieją ograniczenia w podróżowaniu poza Chinami, ale wraz z powrotem tego rynku jesteśmy bardzo podekscytowani, mogąc powitać chińskich podróżników” powiedział.

Jumeirah odnotował również 25-procentowy wzrost popytu z Afryki Subsaharyjskiej i Afryki Południowej. Giannouka jest przekonany, że popyt z tego regionu utrzyma dwucyfrowy wzrost.

Warto przeczytać!  Najlepsze niecodzienne miejsca do odwiedzenia w północno-wschodnich Indiach w listopadzie

I chociaż mogą to być rynki niszowe, dyrektor generalny Jumeirah zaobserwował pojawienie się nowej klasy średniej i zamożnych osób pochodzących z tych krajów afrykańskich i Afryki Subsaharyjskiej.

Zwróciła również uwagę na popyt na rynku indyjskim i mówiła o możliwości zaspokojenia tego rynku.

Markowe koncepcje

Ponieważ jedzenie stało się doświadczeniem, zwłaszcza w Dubaju, Giannouka mówił o pojawieniu się koncepcji markowych: „Markowe jedzenie i napoje na naprawdę innym poziomie — hiperspersonalizowana i zabawna rozrywka, to prawdziwy trend, który obserwujemy”.

Markowe koncepcje to jeden z trendów, w który inwestuje Jumeirah, powiedział Giannouka, dodając: „Chcielibyśmy, aby nasze koncepcje zostały również przeniesione gdzie indziej”.

Jumeirah jest również zainteresowany trendami dotyczącymi dobrego samopoczucia, w szczególności długowieczności, powiedział jej dyrektor generalny.

„Zamierzamy zainwestować w tę przestrzeń naprawdę spersonalizowanego dobrego samopoczucia i dobrego samopoczucia, w której możemy opracować i opracować programy dla ludzi dotyczące długowieczności, odżywiania i duchowości” – powiedział Giannouka.

Zdjęcie: dyrektor generalna Jumeirah Group, Katerina Giannouka (po lewej) i prezes Skift Carolyn Kremins na forum Skift Future of Lodging w Londynie, 29 marca 2023 r.


Źródło

Warto przeczytać!  Spakuj plecak i odbierz paszport na rok 2024