Dyrektor generalny Jumeirah mówi, że luksusowe zwycięstwa na Bliskim Wschodzie napędzają globalną ekspansję
Skift Take
— Peden Doma Bhutia
Jumeirah Hotels chętnie inwestuje w więcej nieruchomości w Europie. Po niedawnym przejęciu Le Richemond w szwajcarskim Jeziorze Genewskim, Jumeirah z portfelem 26 nieruchomości ma obecnie pięć hoteli w Europie.
„Zdajemy sobie sprawę, że sposobem na wzrost w takim tempie, w jakim chcemy, jest inwestowanie. Mamy strategię dalszego inwestowania w trofea i kluczowe aktywa” – powiedziała Katerina Giannouka, dyrektor generalny Jumeirah Group w rozmowie z prezes Skift, Carolyn Kremins, podczas Future of Lodging Forum w Londynie w środę.
Ponieważ duża część jego portfolio znajduje się na Bliskim Wschodzie, w szczególności w Dubaju, Giannouka powiedział, że rynek się rozwija, co daje firmie możliwości finansowe do rozszerzenia działalności.
Mówiąc o inwestowaniu w więcej nieruchomości w Europie, Giannouka powiedział, że w perspektywie średnioterminowej Jumeirah chce również rozwijać się poprzez umowy o zarządzanie hotelami.
„Szukamy kluczowych aktywów i miejsc, które nas interesują i nadal są w Europie” – powiedziała.
Posiadając pięć hoteli w Azji, grupa jest również chętna do dalszych inwestycji na kontynencie. „A potem masz Amerykę. Mamy plany strategicznego rozszerzenia portfela w tych regionach” – powiedział Giannouka.
Jeśli chodzi o rynki wschodzące, Giannouka powiedział, że grupa hotelowa ma rurociąg, który odzwierciedla niektóre z jej interesów.
Wraz z otwarciem hotelu nad Morzem Czerwonym w Arabii Saudyjskiej w przyszłym roku, otwarciem hotelu w Mekce, Giannouka mówił także o otwarciu hotelu na torze Formuły 1 w Bahrajnie oraz hotelach w Maskacie i Dubaju.
Mówiąc o bogactwie, które przechodzi teraz z pokolenia na pokolenie, oraz o powstającej klasie średniej, Giannouka powiedział, że w regionie odbywa się wiele podróży luksusowych podróżników.
Patrząc nieco dalej, mówiła o bardzo silnym chińskim rynku wychodzącym, który właśnie zaczyna wracać.
„Wiele zależy od przepustowości linii lotniczych i ruchu bezwizowego, a nawet wydawania paszportów w Chinach, ponieważ nadal istnieją ograniczenia w podróżowaniu poza Chinami, ale wraz z powrotem tego rynku jesteśmy bardzo podekscytowani, mogąc powitać chińskich podróżników” powiedział.
Jumeirah odnotował również 25-procentowy wzrost popytu z Afryki Subsaharyjskiej i Afryki Południowej. Giannouka jest przekonany, że popyt z tego regionu utrzyma dwucyfrowy wzrost.
I chociaż mogą to być rynki niszowe, dyrektor generalny Jumeirah zaobserwował pojawienie się nowej klasy średniej i zamożnych osób pochodzących z tych krajów afrykańskich i Afryki Subsaharyjskiej.
Zwróciła również uwagę na popyt na rynku indyjskim i mówiła o możliwości zaspokojenia tego rynku.
Markowe koncepcje
Ponieważ jedzenie stało się doświadczeniem, zwłaszcza w Dubaju, Giannouka mówił o pojawieniu się koncepcji markowych: „Markowe jedzenie i napoje na naprawdę innym poziomie — hiperspersonalizowana i zabawna rozrywka, to prawdziwy trend, który obserwujemy”.
Markowe koncepcje to jeden z trendów, w który inwestuje Jumeirah, powiedział Giannouka, dodając: „Chcielibyśmy, aby nasze koncepcje zostały również przeniesione gdzie indziej”.
Jumeirah jest również zainteresowany trendami dotyczącymi dobrego samopoczucia, w szczególności długowieczności, powiedział jej dyrektor generalny.
„Zamierzamy zainwestować w tę przestrzeń naprawdę spersonalizowanego dobrego samopoczucia i dobrego samopoczucia, w której możemy opracować i opracować programy dla ludzi dotyczące długowieczności, odżywiania i duchowości” – powiedział Giannouka.
Zdjęcie: dyrektor generalna Jumeirah Group, Katerina Giannouka (po lewej) i prezes Skift Carolyn Kremins na forum Skift Future of Lodging w Londynie, 29 marca 2023 r.