Motoryzacja

Dyrektor generalny marki VW, Thomas Schaefer, spodziewa się dużych zysków z małych pojazdów elektrycznych

  • 11 kwietnia, 2023
  • 4 min read
Dyrektor generalny marki VW, Thomas Schaefer, spodziewa się dużych zysków z małych pojazdów elektrycznych


Dlaczego zdecydowałeś się zmienić wygląd swojego małego samochodu elektrycznego z retro wyglądu koncepcyjnego VW Life, który pojawił się w 2021 roku, na bardziej znajomy wygląd, jaki ma koncepcyjny ID2all?

Poprzedni projekt pojazdu powstał w czasach, gdy ludzie naprawdę chcieli być inni i, że tak powiem, wymyślać Volkswagena na nowo. Mogło to być słuszne w czasach, gdy samochody z silnikami spalinowymi i pojazdy elektryczne jeździły równolegle. Ale potem zadaliśmy sobie pytanie: co będzie charakteryzować VW w przyszłości i jak to odzwierciedli się w projekcie? Nasz nowy szef projektu, Andreas Mindt, ujął to w skrócie: stabilność, sympatia i ekscytacja. To także precyzja, czyste linie i najwyższa jakość.

Producenci samochodów dobrze radzili sobie ze sprzedażą pojazdów o wyższych specyfikacjach w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Czy możesz wznieść się wyżej z produkcyjną wersją ID2?

Andy’ego [Mindt] mówi już o wersji GTI. Możemy wspinać się po drabinie cenowej różnymi modelami. Zdecydowanie nie zamierzamy powtarzać tego, co robiliśmy w przeszłości i sprzedawać mylącą liczbę wariantów.

Czy ID2 faktycznie jest w nowym Polo?

Nie powiedziałbym kategorycznie nie, ale w tej chwili nie jest to preferowany wybór. Pytanie brzmi: ile będzie kosztować Polo po 7 euro [emissions regulations] obowiązywać? jeszcze nie wiemy. Jeśli spojrzeć na to, co Unia Europejska opublikowała na temat Euro 7 w listopadzie zeszłego roku, to mniejsze pojazdy z silnikami spalinowymi staną się zbyt drogie. W tej chwili można kupić Polo z manualną skrzynią biegów i silnikiem 1.0, ale poniżej Euro 7 nie byłoby to już możliwe. Potrzebujesz automatycznej skrzyni biegów i potrzebujesz hybrydyzacji. Przyszłość Polo zależy od wyniku Euro 7.

Warto przeczytać!  Zasady EPA dotyczące zanieczyszczenia samochodów mogą zwiększyć sprzedaż pojazdów elektrycznych do 67% do 2032 r

Czy sądzisz, że Komisja Europejska wycofa się z niektórych z najdroższych aspektów Euro 7?

Odbyliśmy wiele dyskusji w ramach VDA i tak dalej, i muszę powiedzieć, że było wiele nieporozumień. W ostatnich zaręczynach odniosłem wrażenie, że na horyzoncie jest polubowne rozwiązanie. Mam nadzieję. Wolelibyśmy zainwestować nasze pieniądze w elektryfikację podczas ostatnich lat silnika spalinowego, niż stworzyć jego ostateczną wersję, która jest zbyt droga.

Kiedy planujesz rozpocząć sprzedaż samochodu elektrycznego poniżej 20 000 euro?

Musi to nastąpić najpóźniej w latach 2026-27. Ten [an EV at that price] to prawdziwa Liga Mistrzów. Dla VW jest to dla nas niemal obowiązek, aby zrobić to dobrze. Musimy zrobić samochód, który jest przystępny cenowo. To nie jest coś, co można szybko rozwiązać bez kompromisów w zakresie wartości naszych marek.

Czy ten samochód będzie również korzystał z platformy MEB Entry?

Prawdopodobnie nie. Partnerstwo może być opcją, ale biorąc pod uwagę skalę, jaką dysponujemy, prawdopodobnie zrobimy to sami. W tej chwili rozważamy kilka opcji. Jest za wcześnie, by powiedzieć. To inny teren, zwłaszcza jeśli nadal chcesz zarabiać pieniądze

Warto przeczytać!  Dzisiejsze wiadomości motoryzacyjne: LDV wprowadza na rynek nowy model „halo” ze sprężynami śrubowymi, Peugeot obniża ceny swojego elektrycznego SUV-a E-2008 i nie tylko – 6 maja 2024 r.

Jak zarobić na tanim samochodzie elektrycznym?

Albo rozwiążesz zagadkę ze skalą, zmniejsz baterię, albo znajdziesz partnera i skalujesz ją jeszcze bardziej. To nie jest jeszcze jasne. W tej chwili mamy cztery działające równolegle strumienie.

Do czasu przybycia samochodu za 20 000 euro e-Up jest Twoim podstawowym pojazdem elektrycznym. Jak długo będziecie ją budować?

Niestety, w połowie 2024 roku zostanie wycofany ze względu na nowe zasady UNECE dotyczące cyberbezpieczeństwa. Aby utrzymać go w produkcji, musielibyśmy zintegrować zupełnie nową architekturę elektroniczną. To byłoby zbyt drogie. Dlatego lepiej od razu opracować nowy samochód.

Kto kieruje rozwojem samochodu za 20 000 euro?

Marka VW ze Skodą. To wspólny projekt, ale to jeden z nurtów roboczych, które prowadzi Skoda. Patrzymy na inne regiony, aby zobaczyć, czy jest to możliwe w tych regionach.

Który region prowadzi Skoda? Powiedziałeś, że nie Chiny, więc Indie?

Na przykład.


Źródło