Świat

Dyrektor generalny McDonald’s twierdzi, że „dezinformacja” na temat wojny między Izraelem a Hamasem szkodzi sprzedaży

  • 5 stycznia, 2024
  • 4 min read
Dyrektor generalny McDonald’s twierdzi, że „dezinformacja” na temat wojny między Izraelem a Hamasem szkodzi sprzedaży


Dyrektor naczelny McDonald’s powiedział, że „dezinformacja” na temat stanowiska firmy w sprawie trwającej wojny między Izraelem a Hamasem szkodzi sprzedaży na Bliskim Wschodzie i w krajach muzułmańskich na całym świecie.

Chris Kempczinski, prezes i dyrektor generalny McDonald’s, przyznał w czwartek, że „kilka rynków na Bliskim Wschodzie i niektóre poza regionem odczuwają znaczący wpływ wojny i związanej z nią dezinformacji, która wpływa na takie marki jak McDonald’s, na biznes”.

W miarę narastania nawoływań do bojkotu amerykańskiego giganta fast foodów Kempczinski napisał w poście na LinkedIn, że uważa tę decyzję za „przygnębiającą i bezpodstawną”.

„W każdym kraju, w którym prowadzimy działalność, w tym w krajach muzułmańskich, McDonald’s jest z dumą reprezentowany przez lokalnych właścicieli, którzy niestrudzenie pracują, aby służyć i wspierać swoje społeczności, zatrudniając jednocześnie tysiące swoich współobywateli”.

W kilka dni po ataku Hamasu z 7 października tytuł „lokalnego właściciela operatora” został utracony na rzecz tłumu protestujących w Libanie, którzy splądrowali lokalną restaurację McDonald’s po tym, jak franczyzowi McDonald’s Izrael oznajmili, że będą oferować bezpłatne posiłki izraelskim żołnierzom biorącym udział w działaniach wojskowych. operacji w Gazie.

Warto przeczytać!  Dlaczego porywacze w Afryce Zachodniej biorą teraz na cel kobiety – DW – 20.01.2023
McDonald’s stwierdził, że sprzedaż na Bliskim Wschodzie i w krajach muzułmańskich spadła z powodu nawoływań do bojkotu firmy. NurPhoto za pośrednictwem Getty Images

McDonald’s Izrael podał na swoich kontach w mediach społecznościowych, że zapewnił żołnierzom Izraelskich Sił Obronnych tysiące bezpłatnych posiłków.

Franczyzy McDonald’s w niektórych krajach muzułmańskich porzuciły wysiłki izraelskiego franczyzobiorcy, co uwydatniło spolaryzowaną politykę regionalną, jaką kierują się globalne korporacje podczas wojny.

Kempczinski nie określił, w jakim stopniu firma poniosła straty finansowe w wyniku bojkotów.

W swoim poście na LinkedIn nawiązuje do komentarzy niedawnego dyrektora generalnego Starbucks Laxmana Narasimhana, który stwierdził, że na osoby protestujące przeciwko firmie w związku z jej stanowiskiem w sprawie wojny między Izraelem a Hamasem „wpłynęło fałszywe przedstawianie w mediach społecznościowych” tego, co reprezentuje sieć kawiarni z siedzibą w Seattle.

Dyrektor generalny McDonald’s zarzucił „dezinformację” na temat stanowiska firmy wobec wojny Izrael-Hamas. Obrazy Getty’ego

Turecka nadawczyni telewizyjna zwolniła niedawno prezenterkę wiadomości po tym, jak pojawiła się na antenie z filiżanką kawy Starbucks, co według krytyków było równoznaczne z okazaniem poparcia dla Izraela.

Bojkot Starbucks w tygodniach po wybuchu wojny na Bliskim Wschodzie kosztował firmę aż 12 miliardów dolarów.

W trzecim kwartale ubiegłego roku podatkowego McDonald’s odnotował 8,3% wzrost sprzedaży na rynkach międzynarodowych, ale było to przed atakiem terrorystów Hamasu z 7 października, w wyniku którego zginęło 1200 Izraelczyków.

Warto przeczytać!  Nawet dzięki nowym pojazdom opancerzonym z USA postęp na południowym froncie Ukrainy jest trudny do osiągnięcia

Oczekuje się, że McDonald’s opublikuje wyniki za czwarty kwartał jeszcze w tym miesiącu.

Od południa w piątek akcje McDonald’s spadały o 1,3%.

Od roku fiskalnego 2022 firma udzieliła franczyzy i zarządzała około 40 275 restauracjami McDonald’s w ponad 100 krajach.

Chris Kempczinski, prezes i dyrektor generalny McDonald’s, ubolewał nad „bezpodstawnymi” twierdzeniami na temat jego firmy. AP
Starbucks stoi w obliczu bojkotu z powodu wojny na Bliskim Wschodzie. REUTERS

Sieć fast foodów odnotowała łączne roczne przychody w wysokości 23,18 miliarda dolarów.

McDonald’s Malaysia pozwał ruch promujący bojkot Izraela za „fałszywe i zniesławiające oświadczenia”, które według niego zaszkodziły jego działalności, domagając się odszkodowania w wysokości 1,31 miliona dolarów.

Malezja, kraj w większości muzułmański, jest zagorzałym zwolennikiem Palestyńczyków, a niektóre zachodnie marki fast foodów w tym kraju, podobnie jak w niektórych innych krajach muzułmańskich, stały się celem kampanii bojkotu w związku z izraelską ofensywą wojskową w Gazie.

Gerbang Alaf Restaurants Sdn Bhd (GAR), która jest licencjobiorcą McDonald’s w Malezji, pozywa malezyjski ruch Bojkotu, Zbycia i Sankcji (BDS) w związku z serią wpisów w mediach społecznościowych rzekomo łączących między innymi franczyzę fast foodów, do izraelskiej „ludobójczej wojny przeciwko Palestyńczykom w Gazie”.

W odpowiedzi BDS Malaysia oświadczyło, że „kategorycznie zaprzecza” zniesławianiu firmy fast food i pozostawi sprawę sądowi.

Warto przeczytać!  1,5 miliona ubiega się o program sponsorowania migrantów w USA z miesięcznym limitem 30 000

Z drutami pocztowymi


Źródło