Podróże

Dyrektor generalny Travelport omawia perspektywy naprawy i inwestycje technologiczne w 2023 r

  • 11 stycznia, 2023
  • 6 min read
Dyrektor generalny Travelport omawia perspektywy naprawy i inwestycje technologiczne w 2023 r


Travelport jest w około trzech czwartych drogi do pełnego ożywienia po tym, jak pandemia zdziesiątkowała branżę turystyczną.

W porównaniu z 2019 r. Travelport zakończył 2022 r. ożywieniem całkowitego wolumenu działalności w połowie lat 70., powiedział Skiftowi Greg Webb, dyrektor generalny brytyjskiej firmy zajmującej się globalnym systemem dystrybucji.

W 2021 r. odzyskał nieco ponad 50 procent w porównaniu z 2019 r.

Travelport – wraz ze swoimi dwoma większymi konkurentami, spółkami publicznymi Amadeus i Sabre – działa przede wszystkim jako rynek łączący linie lotnicze i biura podróży, chociaż wszyscy oni nieustannie inwestują w nowe technologie i poszerzają swoje modele biznesowe.

Żadna z trzech firm nie wróciła w pełni do wartości z 2019 roku. Sabre odnotował wzrost przychodów o około 67 procent w trzecim kwartale 2022 roku, podczas gdy Amadeus powiedział, że w tym samym okresie odzyskał około 87 procent.

Webb podzielił się pewnymi poglądami na temat tego, gdzie koncentruje się Travelport, w szczególności jego inwestycji technologicznych, ponieważ firma kontynuuje odbudowę w tym roku.

Odbudowa i blokady drogowe w 2023 r

Webb spodziewa się dalszego liniowego ożywienia, w dużej mierze kierując się powrotem do pełnej przepustowości linii lotniczych.

I ta linia przesuwa się powoli.

„Spodziewam się, że to dość liniowe ożywienie będzie kontynuowane” – powiedział Webb. „W 2023 r. branża nie wróci do 100 procent na cały rok. Ale jako punkt wyjścia na rok 2023 zbliżymy się do tej liczby”.

Linie lotnicze najwolniej odzyskiwały środki na podróże międzynarodowe i służbowe.

Powiedział, że brak podróży międzynarodowych jest ściśle powiązany z regulacjami rządowymi, co widać w skokach aktywności po zmianach przepisów. To obiecujące dla wzrostu przychodów, ponieważ świat kontynuuje rozluźnianie przepisów – tak jak Chiny zrobiły to w pierwszej połowie roku.

Warto przeczytać!  10 najlepszych miejsc do odwiedzenia w Arabii Saudyjskiej na niezapomnianą wycieczkę

„Naprawdę obserwujemy wzrost liczby podróży międzynarodowych. i myślimy, że tak będzie dalej” – powiedział Webb. „Chiny w końcu zniosły swoją strukturę ograniczeń Covid, którą miały na miejscu, i zauważyliśmy natychmiastowy wpływ na liczbę podróży zarówno wychodzących, jak i przychodzących do Chin”.

Jeśli chodzi o podróże służbowe, spodziewa się, że liczba ta wzrośnie w zależności od rodzajów miejsc docelowych, które są obecnie rezerwowane, ponieważ jest to najbardziej oblegany okres w roku pod względem rezerwacji.

W tym czasie w 2022 roku zakupy odbywały się głównie w celach rekreacyjnych, z rezerwacjami w miejscach takich jak plaże i ośrodki narciarskie. Powiedział, że w tym roku wydaje się, że jest więcej zakupów w dużych miastach.

„Co skłania do przekonania, że ​​zakupy koncentrują się na podróżach służbowych” – powiedział Webb.

Felix Dannegger, konsultant branży lotniczej, zastanawia się, czy podróże służbowe kiedykolwiek wrócą do dawnego poziomu. Biorąc pod uwagę rozmowy w Europie, zwłaszcza o rezygnacji z lotów między miejscami docelowymi, do których można łatwo dojechać pociągiem, może to również uniemożliwić pełne wyzdrowienie.

„Myślę, że część z nich nie zostanie odzyskana, więc ostatni tom będzie musiał zostać uzupełniony samym wzrostem”, powiedział Dannegger, dyrektor zarządzający firmy Oystin.

Ponieważ Travelport i inne globalne firmy dystrybucyjne koncentrują się na ożywieniu, spodziewa się, że będą musiały skoncentrować się na innych obszarach działalności, aby w dłuższej perspektywie uzyskać pełne ożywienie przychodów.

Warto przeczytać!  Według Travel Writer: miejsca do odwiedzenia zamiast popularnych miast w USA

„Będzie to wymagało wyższego poziomu działalności biznesowej, aby uzyskać taki sam poziom podróży lotniczych, jaki był potrzebny w przeszłości” — powiedział Dannegger.

Inwestycje nowej generacji w Travelport

Travelport zabezpieczył 500 milionów dolarów długu od swoich właścicieli private equity podczas najgorszej części pandemii, co, jak powiedział, pomogło firmie przetrwać i pozwoliło jej zainwestować w modernizację swoich systemów.

„To naprawdę stawia nas w pozycji siły, gdy wracamy i dochodzimy do siebie” – powiedział Webb.

Travelport spędził ostatnie 18 miesięcy na rozwijaniu i inwestowaniu w nową generację swojej platformy Travelport+. Powiedział, że ponad 80 procent klientów biur podróży firmy korzysta obecnie z tej platformy. Spodziewa się zakończyć przejście na nową platformę w ciągu najbliższych 12 do 18 miesięcy.

Platforma Travelport+ otrzymuje nowe funkcje, które mają zapewnić więcej opcji rezerwacji, takich jak hotele i wynajem samochodów, dla biur podróży. Obejmuje również lepsze możliwości sprzedaży i automatycznych zwrotów i wymian, a także bardziej zaawansowany algorytm wyszukiwania.

Platforma Travelport+ koncentruje się również na zrównoważonym rozwoju, a funkcje, które mają zostać dodane w tym roku, pomogą informować klientów o najbardziej przyjaznych dla środowiska opcjach rezerwacji.

„Uważamy, że ludzie powinni mieć możliwość wyszukiwania lotów bardziej lub mniej przyjaznych dla środowiska. Uważamy, że ludzie powinni mieć możliwość zrozumienia, czy hotel, w którym się zatrzymują, ma program zrównoważonego rozwoju” – powiedział Webb.

„Niektórzy ludzie będą mieli wyższy próg wyboru opcji przyjaznych dla środowiska, a niektórzy ludzie będą mieli mniej. Nie będziemy tego egzekwować; to, co chcemy zrobić, to dostarczyć wystarczającej ilości informacji, aby mogli podejmować dobre decyzje zakupowe, a o to właśnie chodzi w tej platformie”.

Warto przeczytać!  Miejsca parkingowe na lotnisku w Westchester w okresie wakacyjnym mogą stanowić naruszenie zasad

Branża jako całość znajduje się na wczesnym etapie oferowania zrównoważonych wyborów, a także pomagania klientom w zrozumieniu dostępnych opcji. Jednym z głównych problemów jest to, że istnieje wiele standardów obliczania kompensacji emisji dwutlenku węgla związanych z lotem i nie tylko. Niezależnie od tego, powiedział, że Travelport pracuje nad tym, aby wyprzedzić tę krzywą.

„Tam jest dużo do zrobienia” — powiedział Webb. „Branża stoi przed wyzwaniem, którym jest upewnienie się, że mamy zestaw standardów, co do których wszyscy się zgadzamy”.

Dannegger z firmy Oystin uważa, że ​​ten ogólnobranżowy trend zrównoważonego rozwoju stał się głównym tematem w wyniku zapotrzebowania publicznego, jeśli nie zbliżających się przepisów. Czasami ludzie w branży oskarżają się nawzajem o to, że nic nie mówią, ale wszyscy w końcu będą musieli przejść do tej kwestii.

„Istnieje spora część populacji w Europie, dla której jest to ważny element zachowania się firm, a także tego, jak same mogą wpływać na wybory. Będziesz mieć więcej osób rozważających wyjazd na wakacje pociągiem lub rezygnację z latania i upewnienie się, że ich cele w jakiś sposób się pokrywają”.

Webb odmówił podzielenia się tym, czy Travelport może pewnego dnia ponownie stać się spółką publiczną. Na początku 2022 roku pojawił się raport powołujący się na anonimowe źródło, które stwierdziło, że jest to możliwe. Travelport stał się prywatną firmą w ramach transakcji o wartości 4,4 miliarda dolarów w 2019 roku.


Źródło