Podróże

Dyrektorzy branży wycieczkowej świętują pozytywny rozmach, debatują o miejscu zrównoważonego rozwoju w komunikacji

  • 29 marca, 2023
  • 5 min read
Dyrektorzy branży wycieczkowej świętują pozytywny rozmach, debatują o miejscu zrównoważonego rozwoju w komunikacji


„Do tej pory jesteśmy tu od godziny i nikt nie wspomniał słowa na c”, powiedział Frank Del Rio, ustępujący prezes i dyrektor generalny Norwegian Cruise Line Holdings, Ltd., w rzadkiej chwili sporu na targach Seatrade 2023 W tym tygodniu w Fort Lauderdale odbędzie się konferencja Cruise Global.

Del Rio, odnosząc się do klientów rejsów wycieczkowych, odpowiedział na fakt, że pierwsza godzina porannej sesji ogólnej koncentrowała się całkowicie na wysiłkach branży na rzecz zrównoważonego rozwoju, praktycznie nie mówiąc nic o tym, co nowego dla klienta.

„Branża spędza zbyt dużo czasu, skupiając się na czymś, o czym niewiele wiemy… Jesteśmy uwikłani w narrację, że świat chce być zielony i niebieski – podobnie jak ja – ale o tym nie rozmawiamy klient już nie… celem branży rejsów wycieczkowych jest zapewnienie klientom wspaniałych wakacji i nie sądzę, że mówimy o tym wystarczająco dużo, ponieważ porwała nas ta narracja o zrównoważonym rozwoju…”

Zapytany, czy jego zdaniem klientom rejsów wycieczkowych, a zwłaszcza milenialsom, zależy na zrównoważonym rozwoju na tyle, by chcieć wiedzieć te rzeczy, powiedział, że wierzy, że wszyscy troszczą się o to do pewnego stopnia, ale zasugerował, że nie wierzy, że dokonują wyborów na podstawie tego .

Prezes, dyrektor generalny i dyrektor ds. klimatu Carnival Corp., Josh Weinstein, zgodził się do pewnego stopnia.

„Jeśli chodzi o rejsy wycieczkowe, jeśli chodzi o wakacje, z badań, które widzieliśmy, wynika, że ​​ludzie oczekują od nas dobrych zachowań. Oczekują, że będziemy robić dobrze, ale nie podejmują decyzji dotyczących wakacji na tym, ponieważ zakładają. Więc jeśli nie jesteśmy dobrzy, zostaniemy usunięci z listy. Ale jeśli postrzega się nas jako robiących właściwą rzecz, to spełniamy podstawowy poziom oczekiwań i oni pójdzie z nami”.

Warto przeczytać!  Podróże: 3 miejsca w Europie, które warto odwiedzić ze względu na dziedzictwo religijne

Ale Weinstein dodał, że wierzy, że to będzie ewoluować z czasem, wyjaśniając, że poprzeczka tego, co to znaczy być dobrym, będzie się podnosić.

„To, co musimy zrobić, to wyprzedzać. Musimy wyprzedzać wszystko, co konsumencka definicja bycia dobrym oznacza i konsekwentnie ulepszać”.

Podczas gdy Del Rio mógł wyrazić to, co myślało wielu obecnych na sali, Pierfrancesco Vago, prezes wykonawczy Cruise Division, MSC Group i globalny prezes Cruise Lines International Association (CLIA) przedstawił jeden wyraźny powód, aby zrównoważony rozwój był częścią dyskusji: branża rejsów wycieczkowych – i jej partnerzy, w tym doradcy ds. podróży – spotykają się z konsumentami.

„Ciągle spotykamy się z opozycją i nieuzasadnionymi atakami ze strony organizacji aktywistycznych i niektórych organizacji pozarządowych opartych na nieaktualnych danych i statystykach. Musimy zająć się postrzeganiem społeczności we wrażliwych miejscach, a jeśli tego nie zrobimy, dezinformacja zniekształci rzeczywistość dobrze zarządzanej i odpowiedzialnej turystyki za którymi stoimy”.

Jedną rzeczą, co do której zgodzili się dyrektorzy generalni panelu, była chęć zmniejszenia luki między cenami rejsów wycieczkowych a porównywalnymi alternatywami lądowymi.

Warto przeczytać!  10 amerykańskich miast zyskujących popularność na TikTok, idealnych na późną wiosnę

„Wiele wyzwań dla branży polega na tym, że nasze ceny w porównaniu z wakacjami na lądzie są niskie, zbyt niskie, aw ciągu ostatnich kilku lat różnica ta faktycznie wzrosła” – powiedział Del Rio. „Ludzie zapłacą za wszystko, co jest dla nich cenne. I wydaje się, że branża rejsów wycieczkowych nie nadąża za wymaganiami konsumentów, ponieważ wakacje na lądzie zjadają nasz lunch pod względem cen.

Zgadza się z tym Jason Liberty, prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean Group.

„Między nami a wakacjami na lądzie istnieje ogromna przepaść, która frustruje wszystkich” – powiedział.

Weinstein również się zgodził, ale powiedział, że częścią zmniejszania różnicy jest edukacja konsumenta.

„Zgadzam się z Frankiem, że jesteśmy – i korzystamy z tych statystyk – od 25 do 50% taniej niż alternatywa na lądzie. Uważam, że musimy wykonać lepszą robotę, przekazując ludziom propozycję wartości, jaką jest rejs. którzy nie znają się na cruisingu”.

Pęd do przodu jest namacalny
Podobnie jak w poprzednich latach, tegoroczny Seatrade gromadzi około tysiąca dyrektorów branży rejsów wycieczkowych, operatorów portów i destynacji, dostawców rejsów wycieczkowych i media, aby dowiedzieć się, co nowego, odnowić relacje i rozpocząć planowanie przyszłych produktów wycieczkowych.

Tematem konferencji, „dynamika do przodu”, było przesłanie, które Travel Market Report wielokrotnie słyszało zarówno od miejsc docelowych, jak i linii wycieczkowych. Biznes kwitnie, a dynamika jest niepodobna do niczego, co ktokolwiek kiedykolwiek widział.

Warto przeczytać!  7 miejsc do podróży, które są jak Paryż, ale o wiele tańsze

„Perspektywy dla naszej branży są niezwykle pozytywne” – powiedział Kelly Craighead, prezes i dyrektor generalny Cruise Lines International Association (CLIA). Tylko w tym roku we flocie CLIA zwodowanych zostanie 14 nowych, spektakularnych statków. Portfel zamówień do 2028 roku obejmuje 62 nowe statki CLIA, co stanowi inwestycje o wartości ponad 40 miliardów dolarów.

Wysokie są również prognozy i nastroje pasażerów.

„Prognoza liczby pasażerów na 2023 rok pokazuje, że prawdopodobnie przekroczymy liczbę gości w 2019 roku, co przywróci naszą pozytywną trajektorię” – powiedział Pierfrancesco Vago, przemawiając jako globalny przewodniczący CLIA. „Spodziewamy się w tym roku od 27 do 30 milionów pasażerów rejsów wycieczkowych na całym świecie. To niesamowite osiągnięcie. Do 2026 roku osiągniemy prawie 39 milionów pasażerów, więc mówimy o 30% więcej niż w 2019 roku”.

I dodał, że więcej osób rozważa rejs niż kiedykolwiek wcześniej.

„Najnowsze badania CLIA pokazują, że 85% osób, które pływały w przeszłości, prawdopodobnie wybierze się ponownie… Nawet wśród tych, którzy nigdy wcześniej nie pływali, liczba osób, które twierdzą, że są zainteresowane lub rozważają rejs, jest wyższa niż w 2018 r. i 2019 r.”


Źródło