Rozrywka

Dyrektorzy radia country mówią, że z radością witają „Texas Hold „Em” Beyoncé

  • 16 lutego, 2024
  • 10 min read
Dyrektorzy radia country mówią, że z radością witają „Texas Hold „Em” Beyoncé


Czy radio country jest łatwym i nieuniknionym domem dla nowego singla Beyoncé „Texas Hold 'Em”? Tak twierdzą niektórzy czołowi dyrektorzy radiowi, wbrew niektórym wczesnym spekulacjom na temat tego, jak może wypadnąć płyta crossover tej supergwiazdy.

Chociaż ci dyrektorzy podkreślają, że ostateczna decyzja będzie należeć do słuchaczy, twierdzą, że nie widzą powodu, dla którego piosenka, która muzycznie jest w kieszeni, autorstwa jednej z największych supergwiazd świata, miałaby być powodem do rozgrywki, a nie do potyczki.

„Dlaczego nie mielibyśmy w to zagrać? To prezent” – mówi Brian Philips, dyrektor ds. treści w Cumulus Media, który właśnie nadzorował środową rozmowę na Zoomie z programistami z głównych stacji krajowych tej sieci, podczas której, jak stwierdził, wszyscy entuzjastycznie mówili o „Texasie”.

„To było coś w stylu: «Jak możemy nie spróbować?». Dodaje to zupełnie nieprzewidzianego, niewyobrażalnego nowego spojrzenia na radio country. Będziemy dzwonić, otrzymamy odpowiedź, a niektórzy ze starej szkoły (słuchacze) prawdopodobnie to odrzucą, a wtedy wszyscy inni to pokochają i taki będzie wynik. Mamy 55 głównych stacji krajowych i bardzo trudno jest nakłonić je do porozumienia w jakiejkolwiek sprawie. Ale każdy w kraju chce w to zagrać. Nie mamy facetów, którzy mówią: „To nie pasuje do naszego podstawowego brzmienia”. Mamy ludzi, którzy chcą być częścią tej historii i wszyscy zrobią to samo: zagrają, porozmawiają, wydobędą z publiczności wszystkie negatywne i pozytywne strony i zobaczą, jaka będzie reakcja. Dla mnie brzmi to jak naprawdę prosta, chwytliwa i przebojowa piosenka pop-country”.

iHeartMedia też jest na pokładzie. W oświadczeniu przekazanym do Różnorodność, Tom Poleman, dyrektor programowy i prezes sieci, mówi: „Beyoncé to innowatorka, która nieustannie przesuwa granice kreatywności w muzyce. Wielu programistów z naszego kraju i 40 najlepszych programistów zaczęło odtwarzać nowy singiel na początku tego tygodnia, a teraz, gdy został on oficjalnie udostępniony, jesteśmy podekscytowani możliwością udostępnienia jej nowej piosenki naszym słuchaczom w całym kraju, w tym całej platformie iHeartCountry.

Tim Roberts, wiceprezes ds. programowania i kapitan formatu country w Audacy, również złożył oświadczenie, mówiąc: „Uważamy, że to dobra płyta, a kraj jest teraz tak popularny, że to wspaniale, że chce tu być. Podobnie jak w przypadku każdej piosenki z naszej playlisty, teraz zadecydują słuchacze.

Użycie przez Colemana wyrażenia „oficjalnie wdrożone” prawdopodobnie odnosi się do tego, że Sony Music wysyłało piosenkę do stacji krajowych i aktywnie ją tam promowało – coś, co pozostało niepewne bezpośrednio po niespodziewanym występie Beyoncé w niedzielny wieczór po ujawnieniu w programie Reklama Super Bowl. Sony Nashville rozpoczęło promocję tego formatu pod koniec wtorku, po tym jak piosenka została oficjalnie rozpowszechniona w stacjach popowych. Wcześniej w Różnorodność we wtorek redaktor poradnika Country Insider, Brian Mansfield, powiedział, że większość stacji krajowych może niechętnie włączać dany utwór do playlisty, nie uzyskawszy jeszcze pewności, że zostanie on zatwierdzony w oficjalnym formacie. Niektórzy radiowcy snuli teorię, że zespół promocyjny firmy w Nashville mógł zostać przyłapany równie nieświadomie, jak reszta świata, kiedy supergwiazda zaprezentowała światu swój nowy wygląd i brzmienie, biorąc pod uwagę ściśle chroniony charakter wszystkich jej premier. W każdym razie, kiedy pod koniec wtorku i środy pojawiła się informacja, że ​​jest ona oficjalnie promowana, ruszyły wyścigi. (Przedstawiciele Sony Nashville nie odpowiedzieli na prośby o komentarz na temat wdrożenia ani planów dotyczących utworu).

Warto przeczytać!  Sarah Michelle Gellar i Freddie Prinze Jr. rozpoczynają rok 2023 od zabawnych rodzinnych wakacji z dziećmi

Niektórzy mówią, że byli nastawiony pozytywnie, zanim otrzymali promocyjny Batsignal. „Nie miało dla mnie znaczenia, że ​​tego nie wysłali” od razu, mówi Philips. „Wszystko jest wszechobecne, wszystko jest dostępne. Nie obchodzi mnie, kto co obsługuje; Wchodzę do Internetu i tam jest — to znaczy, że zostałem obsłużony, jeśli uda mi się znaleźć plik WAV! Nie obchodzi mnie, jaki mają plan marketingowy. Jeśli ktoś w Sony przeliczył się, że kraj nie będzie tym zainteresowany, byłby to błąd. Po prostu brzmiało to tak, jakby trafił w akord Dixie Chicks, pełen zabawy, klaskania w dłonie i lekkomyślnego porzucenia, i brzmiało to po prostu jak naturalna piosenka country. Będę bardzo zaskoczony, jeśli pojawi się jakakolwiek reakcja, z wyjątkiem bardzo starych, zwapnionych fanów country, którzy powiedzą: „No cóż, przyszedłem tu, żeby posłuchać piosenki George’a Straita, a nie tego klaskania w dłonie i woo-woo-woo”.

„Jeśli publiczność to odrzuci, będziemy wiedzieć. Ale nie możemy sobie tego wyobrazić, ponieważ każdemu, komu graliśmy tę piosenkę, podobała się. Moim zadaniem jest przełamanie poglądu, że programiści krajowi są strażnikami, którzy trzymają z dala od ludzi rzeczy, które w przeciwnym razie mogłyby im się spodobać, ponieważ nie jest to dalsze od prawdy. Zamierzamy uderzyć mocno i szybko i zobaczymy, jaka będzie reakcja. Znalezienie się w pierwszej czterdziestce nazywa się rekordem reakcji, kiedy mówisz: „Słuchaj, po prostu wypuść to na antenę i zobacz, co się stanie” – i na tym właśnie jesteśmy”.

Opinia o możliwym konflikcie została podsycona w poniedziałek doniesieniami stacji w małym miasteczku w Oklahomie, która na wysłaną e-mailem prośbę o udostępnienie utworu odpowiedziała, że ​​Beyonce nie będzie odtwarzana w punkcie sprzedaży, ponieważ nie jest krajem. artysta. Po tym pojawiły się dziesiątki tysięcy tweetów, które nazwały stację rasistowską. Jak się okazało, osoba wysyłająca tego e-maila nie oglądała drugiej połowy Super Bowl i po spaniu następnego ranka nadal nie miała pojęcia, że ​​piosenkarka nagrała prawdziwą piosenkę country. Mała stacja szybko dodała melodię i przeprosiła, ale wcześniej niechcący wywołała narodową burzę.

Warto przeczytać!  Shania Twain pomaga Abi Carter ustawić wysoką poprzeczkę

Stacje krajowe SiriusXM były na szczycie. Mówi Johnny Chiang, starszy dyrektor ds. programów country w SiriusXM Pandora: „Kiedy po raz pierwszy usłyszałem, że istnieje możliwość, że Beyoncé porzuci piosenkę country, prawdziwą piosenkę country, byłem podekscytowany. Jest jedną z czterech lub pięciu artystek na świecie, dla których, gdy mówi, zatrzymujesz się i słuchasz. Tak więc w niedzielny wieczór podczas Super Bowl siedziałem na laptopie w naszym systemie zaplecza i naciskałem przycisk odświeżania, czekając, aż piosenka się skończy. Natychmiast dodałem ten utwór do wielu krajowych stacji Pandora, a następnie w niedzielę wieczorem po raz pierwszy zagraliśmy go w „The Highway”. Następnego ranka puszczono to w porannym programie i od razu zrobiliśmy z tego pełny dodatek do „The Highway”, więc jest w pełnej rotacji”.

Chiang widzi tylko pozytywne strony w małżeństwie Beyoncé i wiejskim. „Przede wszystkim to dobra piosenka, autentyczna, współczesna piosenka country. I jest ikoną, więc nie ma się nad czym zastanawiać” – mówi dyrektor wykonawczy SiriusXM, który programował czołową stację country w rodzinnym Houston, w którym mieszka Beyoncé. „Nie mogę wypowiadać się w imieniu funkcjonariuszy policji lądowej z krajów lądowych i wyobrażam sobie, że prawdopodobnie będzie panował pewien niepokój. Myślę jednak, że jest to po prostu dobre dla naszego formatu. Niezależnie od tego, czy jest to transmisja naziemna, satelitarna, czy DSP, główną publicznością w kraju nadal są mama piłki nożnej w wieku od 35 do 45 lat, która nie tylko słucha country, ale także popu, w którym Beyoncé ma ogromny wpływ uderzenie. Dlaczego więc to nie miałoby zadziałać?”

Chiang kontynuuje: „W ciągu ostatnich 10, 15 lat country przekształciło się w jeden z najbardziej różnorodnie brzmiących gatunków na świecie. Do diabła, prawdopodobnie naszym najbardziej znanym artystą w kraju jest dziś Jelly Roll. Wszyscy znają jego pochodzenie – hiphop, z tatuażami na twarzy – i jest akceptowany. Dlaczego więc nie Beyoncé? Jeśli w przypadku „Texas Hold 'Em” nie wiedziałbyś, że to Beyoncé i właśnie to usłyszałeś, pomyślałbyś, że brzmi całkiem country w porównaniu z niektórymi innymi utworami występującymi dzisiaj w tym gatunku.

Philips z Cumulusa dokonuje tego samego porównania, wyjaśniając, dlaczego jego zdaniem country będzie dziś przyjaznym formatem dla Beyoncé. „Ogólnie rzecz biorąc, nowa grupa przybywających ludzi pokazuje lepszą stronę fanów country. Myślę, że facet taki jak Jelly Roll jest ucieleśnieniem dobrej woli i dobrego ducha kraju Everyman, który podnosi na duchu wszystkich, gdy jest wokół nich. I, to dobry czas… Wszystkie nasze 55 stacji krajowych są zdania, że ​​jest to interesująca nowa zmiana w kraju. Kraj znajduje się w fazie, w której wydaje się cieszyć nowym, interesującym zwrotem akcji, więc nie jest to tak naprawdę duży skok. Country od kilku lat jest najgorętszym formatem, więc myślę, że z natury będzie trochę bardziej eksperymentalny i trochę bardziej przyjazny. To zupełnie inny format niż nawet w 2017 czy 2015 roku.”

Warto przeczytać!  Netflix „Bird Box Barcelona” jest lepszy niż oryginał

Jedna rzecz, która pozostaje aktualna od dziesięciu lat, to całkowity brak czarnoskórych kobiet, które biły rekordy w formacie country, mimo że czarni mężczyźni, tacy jak Kane Brown, Darius Rucker i Breland, odnosili duże sukcesy na listach przebojów. Programiści rok po roku często powtarzali, że format chętnie powita czarną gwiazdę, ale nie pojawiła się odpowiednia piosenkarka z odpowiednią charyzmą i odpowiednią, niezaprzeczalną piosenką… Twierdzenie, że fani Mickeya Guytona i nie tylko oczywiście sprzeciwiłbym się. To tło, na którym wiele osób postrzega wprowadzenie Beyoncé do formatu, nawet jeśli jej nagłe wejście jako istniejącej megagwiazdy wprowadza zupełnie inny zestaw zmiennych.

Wygląda jednak na to, że radio country byłoby zachwycone, gdyby publiczność pokochała tę piosenkę. Jeden z programistów uważa, że ​​„Texas Hold Em” sprawdzi się lepiej w kraju niż w rodzimym formacie supergwiazdy. „Top 40-tki nie wiedzą, co z tym zrobić, ponieważ ich publiczność nie wie, jak na to zareagować. To ma sens” – mówi programista. „Więc oni są tych, o których należy pisać, że mają dylemat”.

Philips twierdzi, że różnice gatunkowe mają dla przeciętnego słuchacza mniejsze niż kiedykolwiek znaczenie, niezależnie od formatu, w tym w tradycyjnie bardziej prowincjonalnym kraju. „Wszyscy mamy całą tę doktrynę i dogmat związany z danym krajem i myślę, że wiele z tych warstw zostaje usuniętych wraz z pojawieniem się nowego konsumenta, który po prostu nie ma pojęcia, dlaczego jedna rzecz nie pasuje do inny. Beyoncé pasuje do świata większości osób w wieku od 18 do 49 lat. A jeśli ona przyjdzie z chwytliwą piosenką country, dlaczego miałby nastąpić spór społeczny dotyczący tego, co z tym zrobić? Nie jestem pewien, czy (idea oporu) nie jest małą burzą w imbryku, przynajmniej z punktu widzenia Cumulusa.

Nie wiadomo, czy fani tych stacji naprawdę z radością przyjmą nową wiadomość, czy też chcą, aby czas antenowy był poświęcony jeszcze większej liczbie występów Kane’a Browna, Cody’ego Johnsona i Thomasa Rhetta. W formacie country zwykle zajmuje kilka miesięcy, zanim piosenka znajdzie się w pierwszej dziesiątce hitów; stacje mogą (w pewnym sensie) pokazywać swoje karty w grze „Texas Hold 'Em” z mniejszym opóźnieniem. Ponieważ od czwartku stacje raportujące dopiero zaczynają napływać prawdziwe playlisty dla Beyoncé, dominujące wiatry mogą stać się widoczne do czasu opublikowania wykresów dodawania arkuszy porad w przyszłym tygodniu.


Źródło