Dyżurni ruchu pilnie poszukiwani – Kolejowy Portal
PKP Polskie Linie Kolejowe poszukują pracowników na stanowisko dyżurnego ruchu niemal we wszystkich województwach.
W województwie dolnośląskich, zarządca infrastruktury poszukuje pracowników do pracy we Wrocławiu.
W Lubuskiem poszukiwane są osoby do pracy w następujących miejscowościach: Wałowice (pow. krośnieński), Krosno Odrzańskie, Sulechów, Niedoradz (pow. nowosolski), Zielona Góra, Czerwieńsk, Radnica (pow. krośnieński), Budachów (pow. krośnieński), Gądków Wielki (pow. sulęciński).
W Małopolsce spółka zatrudni dyżurnych ruchu w Krakowie, Tarnowie oraz Trzebini.
W województwie mazowieckim poszukiwani są dyżurni, którzy znajda zatrudnienie w Warszawie oraz w następujących miejscowościach: Puszcz Mariańska (pow. żyrardowski), Marków-Świnice (pow. żyrardowski), Mszczonów, Tarczyn, Czachówek (pow. piaseczyński), Sufczyn (pow. otwocki), Grzebowilk (pow. miński).
W województwie opolskim poszukiwani są pracownicy w Kędzierzynie-Koźlu oraz Zdzieszowicach.
W Podlaskiem PLK poszukuje dyżurnych ruchu w Białymstoku, Czyżewie, Szepietowie, Hajnówce, Sokółce, Suwałkach oraz Grajewie.
Najwięcej pracowników zarządca infrastruktury poszukuje w województwie śląskim. Spółka zatrudni w Rybniku, Orzeszach, Żorach, Olzie, Suminie, Raciborzu, Bytomiu, Radzionkowie, Tarnowskich Górach, Rudzińcu, Toszku, Taciszowie, Knurowie oraz Zabrzu.
W Wielkopolskie PLK zatrudni w Bieniewie oraz Miłosławiu.
Jak czytamy w ogłoszeniach o pracę, do zadań wykonywanych na stanowisku dyżurnych zadań należą :
- obsługa urządzeń celem prowadzenia ruchu pociągów na posterunku ruchu i przyległych szlakach,
- prowadzenie dokumentacji w celu ewidencjonowania pracy eksploatacyjnej posterunku ruchu,
- obserwacja przejeżdżającego taboru kolejowego celem stwierdzenia nieprawidłowości zagrażających dalszej jeździe taboru,
- nadzorowanie pracowników wykonujących roboty w podległym okręgu nastawczym celem bezpiecznego ich prowadzenia.
PKP Polskie Linie Kolejowe od kandydatów oczekują
- umiejętność współpracy oraz dzielenia się wiedzą i doświadczeniem,
- umiejętność radzenia sobie z emocjami,
- zorientowanie na klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
- otwartość na zmianę,
- bardzo dobry stan zdrowia (1 kat. wzroku, 1 kat. słuchu)
Wymagane kwalifikacje podzielono na trzy warianty.:
Wariant A
- Wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe po ukończeniu kształcenia w zawodach lub na kierunkach studiów, w których podstawy programowe kształcenia w zawodach lub programy nauczania lub programy studiów zawierają zagadnienia z zakresu ruchu kolejowego i sygnalizacji kolejowej, oraz uzyskanie odpowiednio tytułu zawodowego technika, świadectwa potwierdzającego kwalifikację w zawodzie lub certyfikatu kwalifikacji zawodowej w zakresie kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym na poziomie technika, dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe na poziomie technika lub dyplomu ukończenia studiów.
- Zawodowy staż pracy – odbycie przygotowania zawodowego.
Wariant B
- Wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe.
- Zawodowy staż pracy – 2 lata pracy na innym stanowisku kolejowym oraz odbycie przygotowania zawodowego.
Wariant C
- Wykształcenie co najmniej zasadnicze zawodowe lub zasadnicze branżowe.
- Zawodowy staż pracy – 5 lat pracy na stanowisku nastawniczego oraz odbycie przygotowania zawodowego.