Marketing

Działanie na rynkach wielojęzycznych: najlepsze praktyki

  • 15 marca, 2023
  • 7 min read
Działanie na rynkach wielojęzycznych: najlepsze praktyki


Ekspansja i działanie na wielojęzycznych rynkach stało się normą, ponieważ postęp technologiczny wciąż przekracza granice geograficzne. Ale potrzeba czegoś więcej niż solidnej strategii marketingowej, aby przebić się i przyciągnąć uwagę odbiorców na rynkach zagranicznych i w różnych językach.

W większości przypadków marki muszą przeprowadzić dokładne badania, aby zrozumieć rynek i nowych odbiorców docelowych, opracować strategiczne wielojęzyczne podejście marketingowe i zlokalizować swoje wielojęzyczne strony internetowe, aby z powodzeniem ugruntować swoją obecność i wiarygodność na nowym rynku.

W tym poście omówiono najlepsze praktyki dotyczące bezpiecznego i intuicyjnego korzystania poszerzanie swojej marki na nowy rynek. Rozważając zagadnienia, takie jak profilowanie klientów, sprzedaż na nowym rynku i dostosowanie do rynku międzynarodowego, przeprowadzimy Cię przez podstawy globalnej ekspansji marki.

Porównanie rynków lokalnych z rynkami międzynarodowymi

Wiele marek zakłada, że ​​taktyki i strategie sprzedaży stosowane na ich pierwotnych rynkach docelowych bez problemu sprawdzą się na rynkach zagranicznych. Ale preferencje regionalne, lokalne przepisy i oczekiwania kulturowe różnią się w zależności od rynku, często bardzo.

Jednak dzięki dokładnemu badaniu możesz wzmocnić pozycję swojej marki na nowym rynku, zachować tożsamość marki i uruchomić odnoszącą sukcesy wielojęzyczną witrynę internetową i cyfrową kampanię marketingową.

Ekspansja marki nie następuje z dnia na dzień, a już na pewno nie przy prostych tłumaczeniach kampanii marketingowych i sloganów. Ale to też nie dzieje się przypadkiem.

Ustanowienie solidnej obecności marki wymaga budowania relacji z konsumentami i autentycznego łączenia się z nimi. Marki muszą połączyć swoje produkty i usługi z tym, co konsumenci myślą o ich ofercie.

Dlatego konieczne jest oparcie wielojęzycznej strategii marketingowej na zweryfikowanych, dokładnych i aktualnych danych z badań rynkowych.

Warto przeczytać!  Dlaczego CTV to kolejny duży kanał brandingowy dla reklamodawców sportowych

Dostosowanie sprzedaży i marketingu do wysiłków związanych z tłumaczeniem witryny

ROI z ekspansji marki będzie oczywiście wyższy, gdy wszystkie zespoły będą skoordynowane. Na przykład, gdy dział marketingu buduje solidne podstawy, które umożliwiają zespołowi sprzedaży przekształcenie potencjalnych potencjalnych klientów w klientów. Aby mieć pewność, że opracowują skuteczne strategie, zespoły marketingowe muszą badać rynek, aby określić następujące aspekty:

Profile klientów

Marki muszą zidentyfikować idealne profile klientów (ICP) dla każdego rynku. Skupia się to na zachowaniach lokalnych klientów i ich specyficznych potrzebach.

Zabezpieczenie marketingowe

Badania rynku dane powinny być wykorzystywane do opracowywania strategii reklam, wysokich torów i innych elementów otaczających Twoją wielojęzyczną witrynę, których zespół sprzedaży może użyć do zwiększenia liczby konwersji.

Badania konkurencyjne

Czy istnieją sposoby, dzięki którym Twoja marka może wyróżnić się z tłumu? Jeśli masz podobnych konkurentów na nowym rynku niż na lokalnym rynku, będziesz musiał dostosować swoje strategie, aby przeciwstawić się opozycji również na nowym rynku.

Analiza produktów

Jak Twoja obecna oferta odnosi się do nowego rynku? Czy istnieją sposoby na poprawę dostrzeganych słabości i tworzenie nowych zaczepów, aby przyciągnąć uwagę docelowych odbiorców?

Możliwość rozbudowy

Jaki rodzaj inwestycji jest wymagany, aby ugruntować swoją markę na potencjalnym rynku? Ile czasu poświęcisz na przestrzeganie lokalnych praw i przepisów? Jakie będą koszty inwestycji w zakresie przestrzegania przepisów podatkowych, funkcji płacowych i bankowości?

Badanie zachowań klientów i lokalizacja Twojej marki

Niezależnie od tego, czy są to B2B, czy B2C, współcześni klienci preferują wspieranie marek, które rozumieją ich unikalne potrzeby i preferencje. Oznacza to, że organizacje, które rozszerzają swoją działalność za granicę i powiększają bazę klientów, muszą zlokalizować przekaz marki i ofertę, aby uwzględnić lokalne niuanse.

Warto przeczytać!  Natura &Co odnotowuje stały wzrost sprzedaży walutowej i ciągłą poprawę konwersji gotówki w IV kwartale

Znaj swojego klienta. Ta trzywyrazowa mantra brzmi prosto, ale jest kluczem do zaangażowania rynków wielojęzycznych. Według Kompletny przewodnik po lokalizacjizrobienie tego dobrze wymaga intuicyjnej strategii opartej na dokładnych danych.

Każdy rynek lokalny ma preferencje, które marki powinny wykorzystać do opracowania skutecznych kampanii i komunikatów. Aby pomóc Ci zrozumieć te niuanse, musisz zbadać kluczowe obszary, z których niektóre obejmują:

Lokalne praktyki i zwyczaje w wielu językach

W jaki sposób Twoi nowi odbiorcy wolą się komunikować? Czy na nowym rynku mówią wieloma językami? Jakie wyznają wartości i przekonania? Czy w docelowym języku i kulturze są jakieś tematy, które uważają za obraźliwe lub szczególnie pociągające?

Różnice regionalne

Cechy i niuanse na rynkach mogą się różnić również w zależności od regionu, a nie tylko kraju. Chociaż uważa się, że konsumenci na kontynencie afrykańskim preferują bardziej mobilne podejście marketingowe, nie jest to prawdą we wszystkich przypadkach, ponieważ niektóre regiony nie są tak narażone na tę metodę marketingową.

Lokalne przepisy i wymagania

Jeśli prowadzisz działalność w Europie, musisz zachować zgodność z RODO. Jeśli jednak kierujesz reklamy na rynek kanadyjski, musisz przestrzegać francuskojęzycznych przepisów marketingowych.

Podróż klienta na rynku docelowym

Możesz zauważyć, że niektóre regiony łączą się z Twoją marką w podobny sposób na różnych rynkach, ale w innych może to być zupełnie wyjątkowe. Aby dostroić podróż klienta dla każdego rynku musisz określić, czy Twój produkt lub usługa zaspokaja te same potrzeby na wszystkich rynkach docelowych. A może Twoim celem jest rozwiązywanie unikalnych problemów dla każdego docelowego rynku? Jakich unikalnych problemów potrzebują Twoi potencjalni klienci i jakich technologii używają do wyszukiwania rozwiązań online? Czy używają kanałów mediów społecznościowych do rozwiązywania swoich problemów, a jeśli tak, to które platformy preferują?

Warto przeczytać!  Pop-up Market w Los Angeles łączy filipińską społeczność poprzez jedzenie

Optymalizacja wyszukiwarek dla Twojej wielojęzycznej witryny

SEO to niezwykle skomplikowany proces, a dodanie kilku języków do miksu sprawia, że ​​jest jeszcze trudniejszy. Twoje wysiłki związane z optymalizacją wyszukiwarek powinny być dostosowane do każdego nowego rynku, ponieważ jest to klucz do udanych wielojęzycznych działań marketingowych. Aby zrobić to dobrze od samego początku, musisz przeprowadzić dogłębne badanie słów kluczowych, aby określić odpowiednie docelowe słowa kluczowe dla rynku.

Końcowe przemyślenia

Po zrozumieniu różnic rynkowych możesz podejmować skuteczne decyzje dotyczące wielojęzycznej strategii marketingu treści. Rozwijanie marki poprzez ekspansję międzynarodową to nie lada wyczyn, ale potencjalny zwrot z inwestycji oznacza, że ​​może to być cenna inwestycja w przyszłość Twojej marki.

Aby pomóc Ci uniknąć błędów i udoskonalić wielojęzyczną strategię marketingu treści od samego początku, ważne jest, aby zacząć od małych i kierować reklamy do pojedynczych lokalizacji na raz. Należyta staranność to długa droga, ale także wypróbowywanie nowych trendów, aby pozostać na szczycie i pozycjonować swoją organizację jako autorytatywną markę na nowym rynku.

Działając na rynkach wielojęzycznych, należy spodziewać się nieoczekiwanego. Ekspansja na zagraniczne terytoria jest ekscytująca, ale może być jednym z najlepszych posunięć Twojej marki!


Źródło