Marketing

Dziewięć błędów, które nowi przedsiębiorcy często popełniają w marketingu

  • 31 stycznia, 2023
  • 5 min read
Dziewięć błędów, które nowi przedsiębiorcy często popełniają w marketingu


Jednym z pierwszych kroków, które powinni podjąć przedsiębiorcy po rozpoczęciu działalności, jest dotarcie do opinii publicznej i przyciągnięcie potencjalnych klientów za pomocą marketingu. Klient nie może znaleźć firmy i dokonać zakupu, chyba że najpierw o niej usłyszy, a to oznacza, że ​​marketing powinien być priorytetem dla każdego przedsiębiorcy, który chce rozwijać swoją działalność.

Ale kiedy dopiero zaczynasz przygodę z przedsiębiorczością, możesz nie znać najskuteczniejszych sposobów marketingu wśród swoich odbiorców, co może spowodować, że popełnisz błąd, który może nieumyślnie zniweczyć Twoje wysiłki. Tutaj dziewięciu członków Rady Młodych Przedsiębiorców dzieli się niektórymi błędami, które często popełniają nowi przedsiębiorcy, jeśli chodzi o marketing swojej firmy, dlaczego wpadają w te pułapki i co powinni zamiast tego zrobić.

1. Zapewnienie edukacji bez rozrywki

Wielu przedsiębiorców popełnia błąd, reklamując swoją markę za pomocą treści czysto edukacyjnych, bez dodawania jakiejkolwiek wartości rozrywkowej. Marki powinny zamiast tego skupić się na treściach, które zapewniają zdrową mieszankę obu – nazwijmy to „edutainment”. Jeśli chcesz, aby klienci kupili Twoją markę, musisz najpierw przyciągnąć ich uwagę i zachwycić. Następnie możesz pokazać im, co sprawia, że ​​Twój produkt jest świetny. – Rob Hoffman, Kontakt Studios

2. Brak zrozumienia dla ich grupy docelowej

Jednym z błędów, które często popełniają nowi przedsiębiorcy, jeśli chodzi o marketing ich firmy, jest brak zrozumienia dla ich docelowych odbiorców. Mogą kierować reklamy do niewłaściwych odbiorców lub słabo rozumieją, czego chcą odbiorcy docelowi. Może to prowadzić do problemów finansowych. Zamiast tego powinni poświęcić czas na zbadanie swoich odbiorców, aby upewnić się, że rynek istnieje. — Kristin Kimberly Marquet, Marquet Media, LLC

3. Zbyt szeroki marketing

Dużym błędem popełnianym przez wielu nowych przedsiębiorców jest marketing w bardzo szerokim segmencie. Nie można być wszystkim dla wszystkich. Będzie sto razy skuteczniejsze, jeśli zawęzisz się do superspecyficznego rynku i rozwiążesz jeden bardzo ostry i bardzo szczególny problem. To tak, jakby umawiać się na wizytę u lekarza — prawie codziennie można spotkać się z lekarzem ogólnym, ale zanim trafi się do specjalisty, mogą minąć miesiące. – Solomon Tymoteusz, OneIMS

4. Prowadzenie płatnych kampanii reklamowych

Częstym błędem popełnianym przez początkujących przedsiębiorców jest prowadzenie płatnych kampanii reklamowych. Wpadają w tę pułapkę, ponieważ płatne reklamy przynoszą szybkie efekty. Zapominają jednak, że w momencie, gdy wyłączą reklamy, wyniki, które zobaczą, znikną. Dlatego najlepiej skupić się na zdobywaniu trakcji organicznie, tworząc odpowiednie treści. Jest to opłacalne i zapewnia długoterminowe rezultaty. – Stephanie Wells, Formidable Forms

5. Używanie niewłaściwych platform

Nowi marketerzy często popełniają błąd, próbując dotrzeć do klientów na wszystkich platformach społecznościowych zamiast tych, w których ich klienci spędzają czas. Na przykład, jeśli Twoimi głównymi odbiorcami są osoby po pięćdziesiątce, prawdopodobnie nie chciałbyś sprzedawać swojego produktu na TikTok. Podobnie nie zapłaciłbyś więcej za reklamy LinkedIn, jeśli Twój produkt jest przeznaczony dla nastolatków. — John Turner, SeedProd LLC

6. Zbytnie skupianie się na swoich produktach

Częstym błędem popełnianym przez nowych przedsiębiorców podczas marketingu jest zbytnie skupianie się na swoich produktach, a niewystarczające na potrzebach i zainteresowaniach docelowych odbiorców, ponieważ przedsiębiorcy są bliżej swoich produktów. Może to prowadzić do egocentrycznych komunikatów marketingowych lub takich, które nie są szczególnie istotne dla odbiorców, co utrudnia zaangażowanie i konwersję potencjalnych klientów. — Kelly Richardson, Infobrandz

7. Zakładając, że publiczność wie więcej niż oni

Nowi przedsiębiorcy zakładają, że ich klienci wiedzą o ich produkcie lub usłudze tyle samo, co oni. Wpadamy w tę pułapkę, ponieważ jesteśmy tak blisko produktu i przeceniamy jego łatwość zrozumienia. Jako marketer, przedsiębiorca musi sprawić, aby ich przekaz marketingowy i marka były łatwe do zrozumienia dzięki najniższemu wspólnemu mianownikowi. Nie zakładaj, że ludzie po prostu „załapią”. – Andy Karuza, NachoNacho

8. Ignorowanie content marketingu

Wielu przedsiębiorców popełnia błąd ignorując content marketing. Często nie znają wartości tworzenia treści, takich jak posty na blogach, artykuły i inne materiały, które nie przynoszą natychmiastowych rezultatów. Zamiast tego polegają na reklamach i zapominają o znaczeniu opowiadania historii i budowania relacji z klientami. Zamiast tego powinni zainwestować w tworzenie treści. – Syed Balkhi, WPBeginner

9. Poleganie na tradycyjnych metodach marketingowych

Wielu nowych przedsiębiorców w dużym stopniu polega na tradycyjnych metodach marketingowych, takich jak reklama drukowana lub radiowa. Może to być kosztowne i nieefektywne. Zamiast tych metod, powinni skupić się na wykorzystaniu strategii marketingowych online, takich jak media społecznościowe, marketing e-mailowy, SEO i blogowanie. Strategie te są opłacalne, mogą dotrzeć do większej liczby odbiorców, a ich wyniki można śledzić i modyfikować. – Thomas Griffin, OptinMonster


Źródło

Warto przeczytać!  Czym jest marketing holistyczny: kompletny przewodnik z przykładami