dziwny świat z zielonym niebem… a żółty śnieg nadaje się do jedzenia
Zajmowanie się fotografią w podczerwieni (IR) to zawsze szalona jazda. Od dziwactw ostrości po przesunięte kolory, tylko doświadczenie „butów na ziemi” może wyposażyć wzrok twojego umysłu w przybliżony „wygląd” twojego ostatecznego zdjęcia w podczerwieni. Dodaj unikalne kombinacje filtrów, które są potrzebne do osiągnięcia tego poziomu doświadczonych obrazów, a możesz patrzeć na całe życie pracy zanurzone w innym świecie.
Podczas gdy większość fotografów zna czarno-biały film podczerwony produkowany przez Rollei, który ma czułość IR (650 – 750 nm) przy ISO 200 – 400, Kodak zaskoczył świat pod koniec lat 70. procesem E4 emulsji Ektachrome (Kodak IE), która umożliwiała kolorowe obrazy podczerwone. Wow! Co więcej, ten kolorowy film IR można było łatwo wywołać w domu.
Jednakże, bez odpowiednich filtrów IR, po naświetleniu w aparacie 35 mm z niekorygowanym obiektywem, ten domowy Ektachrome produkował dziwnie kolorowy żółty śnieg. Na tych samych zdjęciach IR drzewa iglaste przybierały kolor czerwony — prawdopodobnie rumieniąc się od tego żółtego śniegu.
Dzisiaj można w pewnym sensie przeżyć na nowo te kolorowe dni z aparatami Kodak E4 Ektachrome w podczerwieni, korzystając z techniki opisanej w innym artykule. Fotografia DIY artykuł. Używając zaledwie trzech kolorowych filtrów żelowych (np. czerwonego, zielonego i niebieskiego), czarno-biały film podczerwony Rollei można przekształcić w szalone, nieziemsko kolorowe fotografie.
W przeciwieństwie do dokładnej techniki użytej w tym artykule DIY Photography, nie musisz naświetlać trzech klatek pojedynczymi filtrami czerwonym, zielonym i niebieskim. Możesz eksperymentować z filtrami, klatkami i kombinacjami. Innymi słowy, spróbuj użyć tylko zielonego filtra do pojedynczej, samodzielnej czarno-białej fotografii.
Dodatkowo, pomiń kanał niebieski w swoim oprogramowaniu do edycji zdjęć i stwórz fotografię z kombinacją czerwieni i zieleni. Na koniec spróbuj wykonać trzy klatki z filtrem czerwonym używanym osobno dla jednej klatki, inną klatkę z czerwonym żelem używanym w połączeniu z filtrem zielonym (tj. filtr czerwony + zielony), a na koniec wykonaj trzecią klatkę, łącząc filtry czerwony i niebieski. Połącz te trzy klatki razem w kanały RGB swojego oprogramowania do edycji zdjęć i rozpocznij podróż do świata, który nie ma sobie równych.
Cieszyć się.