E-commerce ustanawia nowy rekord Prime Day, wzrost o 6,1%
![E-commerce ustanawia nowy rekord Prime Day, wzrost o 6,1%](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/07/amazon-ecommerce-800x450-770x450.jpg)
Kupujący online ustanowili w tym roku nowy rekord Prime Day. Według Adobe Analytics konsumenci wydali 12,7 miliarda dolarów w dniach 11 i 12 lipca, co stanowi wzrost o 6,1% w stosunku do 2022 roku.
Sprzedaż wzrosła drugiego dnia imprezy, kiedy klienci online wydali 6,3 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 6,4% rok do roku.
W 2022 roku sprzedaż Prime Day osiągnęła 11,9 miliarda dolarów.
Dlaczego nam zależy. Amazon to gigant e-commerce. Coroczna letnia wyprzedaż Prime Day zmusza konkurentów internetowych i stacjonarnych do wprowadzania własnych promocji. Podsumowując, każdy Prime Day ma nieco inny charakter w oparciu o aktualne trendy e-commerce i zachowania zakupowe.
Rzućmy okiem na niektóre z tegorocznych czynników.
Kup teraz Zapłać później. Według Adobe BNPL wzrósł o 21% drugiego dnia Prime Day w porównaniu z drugim dniem ubiegłego roku. Ogólnie rzecz biorąc, BNPL był opcją dla 6,5% zamówień w oba dni. Duże pozycje w kategoriach takich jak meble/dom i elektronika stają się możliwe dla większej liczby konsumentów, gdy kupują teraz, płacą później.
„Wzrost przychodów przypisywany usłudze Kup teraz, zapłać później to zapowiedź tego, czego możemy się spodziewać w nadchodzących miesiącach, zwłaszcza w okresie zbliżającym się do świątecznego sezonu zakupowego” — powiedział Vivek Pandya, główny analityk Adobe Digital Insights.
Skromne rabaty. Rabaty nie były tak dramatyczne w ten Prime Day, jak w niektórych poprzednich latach i promocjach. To dlatego, że w całym krajobrazie e-commerce rabaty osiągnęły szczyt przed Prime Day podczas wyprzedaży z okazji Dnia Niepodległości.
Według Salesforce rabaty online osiągnęły najwyższy poziom 25% 4 lipca. Do Prime Day stopy dyskontowe spadły do 18%. Z pewnej perspektywy stopa dyskontowa dla Cyber Week 2022 wynosiła 30%. Przeceny Prime Day spadły o 15% r/r (co oznacza wyższe ceny w porównaniu z ceną katalogową).
Inflacja jest również prawdopodobnym powodem, dla którego średnia cena sprzedaży w Prime Day wzrosła o 8% r/r.
Najlepsze kategorie. Kolejnym znakiem, że inne czynniki oprócz rabatów przyczyniły się do zakupów Prime Day, były w najlepszych kategoriach.
Oto najlepiej sprzedające się kategorie według Salesforce:
- Elektronika, AGD, zabawki i nauka (wzrost sprzedaży internetowej +6% r/r)
- Żywność i napoje (wzrost sprzedaży internetowej +6% r/r)
- Aktywna odzież i obuwie: (wzrost sprzedaży online 0% r/r).
A teraz spójrzmy na kategorie z największymi rabatami:
- Odzież ogólna (średnia zniżka 30%)
- Artykuły domowe (średnia zniżka 17%)
- Odzież i obuwie dla aktywnych (średnia zniżka 16%).
Dane z Adobe Analytics wykazały, że rabaty na odzież są niższe o 12% od podanej ceny. Firma Adobe odkryła również, że kategoria elektroniki została obniżona o 14%, ale nie obejmowała artykułów o dużym popycie, takich jak komputery (tylko 8% zniżki) i telewizory (5%).
Kop głębiej: Jak mała sieć rozwija się dzięki detalicznej sieci medialnej
Jak odkryliśmy w naszych trendach przed premierą, konsumenci szukają informacji o produktach, które kupują, w wielu przypadkach przez miesiąc lub dłużej. Wiedzą, czego chcą i są skłonni wydać, nawet jeśli rabaty nie są tak dramatyczne jak w poprzednich latach.
Detaliczne sieci medialne. Nowa siła w tym roku, detaliczne sieci medialne (RMN), również przyczyniły się do zwrotów Prime Day. Według Salesforce ruch kierowany do witryn detalicznych z RMN wzrósł o ponad 70% w ciągu ostatniego roku.
„Reklamy w detalicznych sieciach medialnych przyciągały wzrok konsumentów przez cały Prime Day” — powiedział Rob Garf, wiceprezes Salesforce i dyrektor generalny ds. sprzedaży detalicznej. „Zauważyliśmy ogromny wzrost ruchu z tych wschodzących mediów, co czyni je kluczowym elementem marketingu mix”.
Zdobądź MarTech! Codziennie. Bezpłatny. W Twojej skrzynce odbiorczej.