Filmy

Ekipa: Kaparowy film Kareeny Kapoor chce rzucić światło na korporacyjne niewolnictwo, ale sam staje się korporacyjnym niewolnikiem | Wiadomości z Bollywoodu

  • 30 maja, 2024
  • 6 min read
Ekipa: Kaparowy film Kareeny Kapoor chce rzucić światło na korporacyjne niewolnictwo, ale sam staje się korporacyjnym niewolnikiem |  Wiadomości z Bollywoodu


Filmy w języku hindi określonego rodzaju zawsze można rozpoznać po dwóch martwych rozdaniach, nawet zanim jeszcze się rozpoczęły. Z równym lekceważeniem efektu kinowego i integralności twórczej, napisy początkowe zepsują wszystkie „gościnne występy”, przytłaczając logo partnerów marki — rzadko zdarza się indyjski aktor, który potrafi stłumić swoje ego, aby pozostać niewymienionym; Rzadziej zdarza się producent filmowy w języku hindi, który może odrzucić dobrą ofertę związaną z marką. Jest oczywiste, że „Crew” – być może najbardziej wpływowy film w języku hindi, jaki kiedykolwiek pojawił się w mediach społecznościowych – pozwala korporacjom dyktować swoje kreatywne wybory. Byłoby to nieszkodliwe, gdyby nie pozostawało w bezpośredniej sprzeczności z treścią filmu założenie centralne: kobiety z klasy średniej gromadzące się razem pokonać bogatego potentata biznesowego.

Geeta, Jasmine i Divya Rana (z Haryana) — grane przez Tabu, Kareeny Kapoor KhanI Kriti Sanon — to stewardessy pracujące w fikcyjnych liniach lotniczych Kohinoor Airlines, wzorowanych na nieistniejących już liniach lotniczych Kingfisher Airways. Nie otrzymywali wypłaty od miesięcy i zasadniczo utrzymują się z malejących diet dziennych wypłacanych im w sektorach międzynarodowych, takich jak „boondi” w świątyni. Każdy z nich porzucił swoje marzenia o pracy w Kohinoor. Jasmine pochodzi z rozbitej rodziny i ma nadzieję, że pewnego dnia zapewni swojemu dziadkowi wspaniałe życie; Geeta chce wraz z mężem otworzyć restaurację w Goa; Divya nadal okłamuje swoich cierpliwych rodziców, że została pilotem.

Przeczytaj także – Heeramandi: Sanjay Leela Bhansali reżyseruje najbardziej ofensywną scenę w swojej karierze; kontrowersyjny punkt kulminacyjny Padmaavat nie ma w sobie nic

Warto przeczytać!  Ringo Starr odwraca się od filmu dokumentalnego „Let It Be” po tym, jak stwierdził, że „nie ma w nim zbyt wiele radości”

film o ekipie 3 Tabu, Kriti Sanon i Kareena Kapoor Khan na zdjęciu z filmu Crew.

Ale kiedy pewnego dnia ich współpracownik w średnim wieku umiera podczas lotu – jest to najzabawniejsza część komedii fizycznej w całym filmie – trzy kobiety odkrywają sztabki złota przywiązane do jego ciała. Wujek od lat prowadził na oczach wszystkich jakąś akcję przemytniczą, nie tylko uzupełniając swoje dochody, ale prawdopodobnie także prowadząc wystawny, tajny tryb życia. Ponieważ linia lotnicza jest bliska zamknięcia z powodu przestępstw finansowych właściciela, trzy kobiety decydują, że nadszedł czas, aby wziąć sprawy w swoje ręce. „Pszczoły saal baiyon ki tarah kaam kiya” – brzmi niedbale klasyczna uwaga, którą rzuca Geeta, zastanawiając się nad własnymi nieszczęściami. „Har mahine tax katwaya, PF katwaya… Kal hum arsh mein oni, aur aaj farsh pe.”

Cała trójka ma rodziny na utrzymaniu i rachunki do płacenia samodzielnie. Ale będąc kobietami, zmuszone są powściągać osobiste ambicje. Po początkowym okresie zarobienia mnóstwa pieniędzy na nielegalnej działalności trzy kobiety zostają złapane i przesłuchane przez policję. Odkrywają, że przez cały ten czas nieumyślnie finansowali swojego nie wywiązującego się z obowiązków szefa, w efekcie zapewniając, że ich współpracownicy pozostaną bez środków do życia. Pogrążone w poczuciu winy Geeta, Jasmine i Divya Rana (z Haryana) ułożyły swój ostateczny plan, aby zabrać swojemu kryminalnemu szefowi każdą paisę, którą nielegalnie zgromadził i rozdać bogactwo z powrotem ludziom. To jest jak Jawanale bardziej błyszczące i zawierające znacznie mniej zastrzeżeń antynikotynowych.

Warto przeczytać!  Najbardziej śmiercionośne dzieło Batmana pokonuje ikonę Teen Titans

Oferta świąteczna
Plakat YouTube

Jednak pomimo całego swojego antykapitalistycznego nastawienia, Crew nie może powstrzymać się od poczucia, że ​​jest produktem samym w sobie. Jak inaczej wytłumaczyć GoIbibo robienie zbliżeń zanim Tabu? Jak inaczej wytłumaczyć początkowe ujęcie sceny przedstawiającej pudełko Wow Momos? Butelka perfum Yardley jest bardziej zauważalna niż Sanon we wstępnym montażu Divya Rana (z Haryana), a chełpliwa marka BoAt w kulminacyjnym teledysku sprawia, że ​​nie wydaje się to platformą gwiezdnego gorąca, a bardziej gorączkowym snem Amana Gupty.

Nawet influencerzy znajdują bardziej eleganckie sposoby na włączenie marek do swoich postów, a w przypadku filmu, który wydaje się być zaprojektowany wokół piosenki „Choli Ke Peeche”, z pewnością mogli znaleźć lepszy sposób na wywiązanie się ze swoich zobowiązań umownych bez aktywnego odwracania uwagi widzów te chwalebne reklamy. Zastanówmy się, jak inteligentnie reżyserowi Luca Guadagnino udało się zrobić coś takiego w swoim ostatnim filmie Challengers, co prawdopodobnie mu się udało nawet więcej miejsca docelowe marki niż Crew. Jednak każda wzmianka o Applebee’s i Adidasie, Astonie Martinie i Augustinusie Baderze stanowi integralną część fabuły filmu o wspinaczach towarzyskich i koniach roboczych. Zamiast odwrócić uwagę od dramatu, lokowanie produktu w Challengerach faktycznie go wzmocniło.

film ekipy Kareena Kapoor Khan, Tabu i Kriti Sanon na kadrze z filmu Crew.

krótka wstawka artykułu
Czytaj więcej – Amar Singh Chamkila: Imtiaz Ali chciał nakręcić film o zamordowanym piosenkarzu, ale zamiast tego nakręcił film o sobie

Michael Bay wstrętnie przesuwający się w kierunku banera Victoria’s Secret w środku sceny akcji lub przecinający się do puszek Bud Light po sekwencji pościgu w filmach Transformers nie ma żadnego znaczenia, ponieważ te filmy w żaden sposób nie udają, że trzymają się rzeczywistości Człowiek. Próbują sprzedać figurki. Pod tym względem Crew przypomina The Boys, odnoszący ogromny sukces serial o superbohaterach, który krytykuje gigantów technologicznych i szczęśliwie transmituje strumieniowo w Prime Video, lub Barbie, która przyjmuje postawa fałszywie feministyczna w celu zwiększenia sprzedaży zabawek. Nie ma nic złego w tego rodzaju kręceniu filmów studyjnych; to środek do celu. Ale oglądanie Crew często może sprawiać wrażenie gryzienia Maca Maharadży podczas analizowania Manifestu Komunistycznego.

© IE Online Media Services Pvt Ltd

Rohan Naahar

Rohan Naahar jest asystentem redaktora w Indian Express online. Zajmuje się popkulturą w różnych formatach i mediach. Jest krytykiem zatwierdzonym przez Rotten Tomatoes i członkiem Gildii Krytyków Filmowych Indii. Wcześniej współpracował z Hindustan Times, gdzie napisał setki recenzji filmowych i telewizyjnych, wyprodukował wideo i przeprowadził wywiady z największymi nazwiskami kina indyjskiego i międzynarodowego. W Expressie pisze kolumnę zatytułowaną Post Credits Scene i jest gospodarzem podcastu o nazwie Movie Police. Możesz go znaleźć na X pod adresem @RohanNaahar i napisać do niego na adres rohan.naahar@indianexpress.com. Jest także obecny na LinkedIn i Instagramie. … Czytaj więcej

Po raz pierwszy przesłano: 30.05.2024 o godzinie 08:00 czasu wschodniego


Źródło