Biznes

Eksperci branżowi przewidują korzystne perspektywy dla przemysłu samochodowego, a motoryzacja ma być liderem

  • 7 lipca, 2024
  • 5 min read
Eksperci branżowi przewidują korzystne perspektywy dla przemysłu samochodowego, a motoryzacja ma być liderem


Indyjski przemysł motoryzacyjny miał umiarkowanie pozytywny początek roku obrotowego, na czele z nastrojami konsumentów i sezonowymi świętami. Całkowita sprzedaż samochodów osobowych krajowych spółek giełdowych w Q1FY25 wzrosła średnio o 8,2% r/r, co ściśle odpowiada naszym szacunkom. Co godne uwagi, popyt na UV nadal jest obiecujący, nawet po wysokiej bazie. Podczas gdy samochody z segmentu entry-finance mają problemy ze zdobyciem popularności, co zostało częściowo zniwelowane przez wyższy eksport.

Zauważyliśmy również, że wydłużenie cyklu spłaty bankowej z 60 do 90 dni skłoniło producentów OEM do magazynowania większych zapasów, ponieważ mają teraz dodatkowy miesiąc na zarządzanie nimi. Zapasy rosną i mogą wpłynąć na rentowność dealerów ze względu na dłuższy cykl pożyczkowy i wzrost kosztów operacyjnych.

W czerwcu sprzedaż detaliczna samochodów osobowych spadła o 6,7% r/r. Segment małych samochodów jest poważnym problemem i wymaga natychmiastowego ożywienia. Upalna fala upałów w północnej części Indii również wpłynęła na popyt.

W Q1 wysyłki CV wzrosły w średnim jednocyfrowym tempie z powodu roku wyborczego i niższej aktywności biznesowej w sprzedaży wywrotek, przy czym większość wzrostu była napędzana przez kategorie pojazdów o dużym tonażu M&HCV i autobusów. Co zachęcające, zaangażowanie nowego rządu w ciągły rozwój infrastruktury pozostaje na dobrej drodze, co sygnalizuje długoterminowe perspektywy wzrostu dla tego segmentu.

Warto przeczytać!  Bitcoin poniżej 29,000 USD, co się stało? Tajemnicze ruchy wielorybów, legendarny HODLer przeniósł fortunę

Wzrost sprzedaży elektrycznych jednośladów (E2W) pozostał ograniczony w Q1 FY25, ze wzrostem rok do roku wynoszącym jedynie 1,62%, pomimo przystępnych cenowo wariantów oferowanych przez wiodących producentów. Branża przypisała to spowolnienie zmniejszeniu rządowych dotacji na pojazdy elektryczne po zastąpieniu polityki FAME 2 programem Election Mobility Promotion Scheme 2024. Umiarkowanie w sprzedaży elektrycznych pojazdów pasażerskich można również powiązać z aktywnością przedsprzedażową w marcu 2024 r. Oczekuje się, że zmniejszenie dotacji spowolni tempo przejścia na elektryfikację w najbliższej przyszłości.

Pomimo wyzwań branża jest w stanie utrzymać umiarkowany wzrost na wysokiej bazie, generując znaczną ilość i zaspokajając popyt krajowy i eksportowy. Chociaż ogólna produkcja i sprzedaż wykazały odporność, tempo wzrostu pozostaje ostrożne, odzwierciedlając złożoną interakcję dynamiki rynku (przejście na nowe układy napędowe) i czynniki ekonomiczne wpływające na zachowania konsumentów. Eksperci branżowi przewidują korzystne perspektywy we wszystkich segmentach, przy czym oczekuje się, że jednoślady będą przewodzić. Prognozy na rok fiskalny 2025 sugerują tempo wzrostu na poziomie 11% dla jednośladów, 5% dla pojazdów osobowych i pojazdów użytkowych oraz 4% dla ciągników w porównaniu do 10%/7%/-1%/-1,2% w roku fiskalnym 2024,

Warto przeczytać!  inflacja nie wraca do celu do końca 2025 r.

Dlatego sektor będzie czekał na przemówienie budżetowe, aby określić kolejne nowe wyzwalacze. W ramach rządowej strategii zielonej i czystej mobilności podkreślonej w tymczasowym budżecie, branża żąda również, aby rząd kontynuował zachęty dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych poprzez wprowadzenie FAME III do czasu osiągnięcia celu, jakim jest udział pojazdów elektrycznych w 30% sprzedaży wszystkich pojazdów w Indiach. Promowanie eksportu pojazdów elektrycznych za pośrednictwem programu PLI i innych środków. Zachęty do szerszego przyjęcia technologii flexi fuel poprzez mieszanie etanolu z benzyną. Przywrócenie z przedłużeniem odliczenia podatku dochodowego od odsetek zapłaconych przy zakupie pojazdu elektrycznego, które wygasło w marcu 2023 r., z 1,5 lakh do 2 lakh rocznie. Ponadto zwiększenie wydatków na obszarach wiejskich i nakładów inwestycyjnych w celu zwiększenia popytu na obszarach wiejskich i miejskich.

Przewidujemy, że ponadprzeciętne opady monsunowe, stabilność polityki po wyborach oraz inicjatywy rządowe promujące produkcję i infrastrukturę wzmocnią ogólny wzrost gospodarczy, wspierając tym samym rosnącą trajektorię sektora motoryzacyjnego. Plany ekspansji i długoterminowe perspektywy dla głównych producentów OEM pozostają solidne, z wieloma premierami w różnych układach napędowych.

Jednak ogólnie rzecz biorąc, utrzymujemy neutralną ocenę dla sektora ze względu na malejący odłożony popyt i wysoką bazę. Inwestorom zaleca się selektywność i rozważenie strategii kupna przy spadkach lub akumulacji. Pomimo trwających wysiłków na rzecz zwiększenia mocy produkcyjnych i usprawnienia operacji, spodziewamy się kontynuacji wzrostu, choć w umiarkowanym tempie w porównaniu z poprzednimi latami. W ujęciu rocznym branża handluje po 22x, co jest nieznacznie poniżej jej długoterminowej średniej na poziomie 23x. uwzględniając ~16% średniego CAGR zysków w latach obrotowych 2024-2026, w porównaniu do średniego wzrostu zysków o ~38% w latach obrotowych 2024.

Warto przeczytać!  Uwaga! Kurs polskiego gamingowego giganta wystrzelił! Czy zaczął się wielki short squeeze?

Autor Vinod Nair jest szefem działu badań w Geojit Financial Services.

Zastrzeżenie: Poglądy i rekomendacje zawarte w tej analizie są poglądami poszczególnych analityków lub firm maklerskich, a nie Mint. Zdecydowanie zalecamy inwestorom konsultację z certyfikowanymi ekspertami przed podjęciem jakichkolwiek decyzji inwestycyjnych, ponieważ warunki rynkowe mogą się szybko zmieniać, a indywidualne okoliczności mogą się różnić.

3,6 Crore Hindusów odwiedziło nas w ciągu jednego dnia, wybierając nas jako niekwestionowaną platformę Indii do ogłaszania wyników wyborów powszechnych. Przeglądaj najnowsze aktualizacje Tutaj!


Źródło