Marketing

Eksperci dekodują nowe realia rynkowe, które dziś kształtują strategie media mix

  • 23 stycznia, 2023
  • 4 min read
Eksperci dekodują nowe realia rynkowe, które dziś kształtują strategie media mix


Wraz z szybko zmieniającym się środowiskiem cyfrowym coraz ważniejsze staje się, aby marketerzy ponownie oceniali swoje media mix i wprowadzali poprawki, aby zapewnić jak najskuteczniejsze i najskuteczniejsze dotarcie do docelowych odbiorców.

Według raportów 84% media plannerów wykorzystuje mieszankę mediów organicznych i płatnych. Marketerzy mogą rozważyć zmianę miksu mediów, aby skuteczniej docierać do docelowych odbiorców, optymalizować zwrot z inwestycji i wyprzedzać zmiany w zachowaniach konsumentów i postęp technologiczny. Może to obejmować zwiększenie inwestycji w kanały cyfrowe, takie jak media społecznościowe i telefony komórkowe, przy jednoczesnym ograniczeniu lub wyeliminowaniu tradycyjnych mediów, takich jak prasa i telewizja.

Biorąc pod uwagę dzisiejszy scenariusz, 20 stycznia 2023 r. firma Adgully była gospodarzem swojego najważniejszego czatu na Twitterze, Gully Chat, na temat „Ponowna żonglerka miksem mediów – nowe uwagi dla marketerów”. Panel czołowych ekspertów branżowych wziął udział w dyskusjach :

Abhishek MehtaLider marketingu cyfrowego – FMCG, Jubliant Foods

Anjali Malthankarszef strategii krajowej, Tonic Worldwide

Shrenika Gandhiegowspółzałożyciel White Rivers Media

Tania MenonTeam Leader, PR & Corp Comm, Gamezop

Warto przeczytać!  Według IDC rynek komputerów PC i tabletów czeka dalszy spadek przed odbiciem w 2024 r

Vani Gupta Dandianiezależny konsultant biznesowy, CherryPeachPlum Growth Partners

Jak firmy zmieniają swoje strategie marketingowe w okresie po pandemii, jak ewoluują strategie media mix marek?

Rozpoczynając rozmowę, Shrenika Gandhiego zauważył: „Pandemia była kluczowym katalizatorem rozwoju technologii. Nadeszła era eksperymentalnych zakupów, a marki znajdują nowe sposoby na zapewnienie swoim klientom wciągających wrażeń. Bycie na bieżąco z rozwiązaniami MarTech i wykorzystywanie doświadczeń Web 3.0 może zdziałać cuda”.

Dodał dalej: „Od czasu pandemii czas spędzony na oglądaniu filmów jest najwyższy w historii. Wykorzystując tę ​​okazję, reklama Connected TV i OTT przeżywa boom. Krótkie filmy stały się również skutecznym narzędziem dla firm do udziału w strategicznych działaniach w mediach społecznościowych!”

Anjali Malthankar zauważyła: „Od zabezpieczenia na przyszłość bez plików cookie po przygotowanie się na recesję i utrzymujący się tu i tam strach przed Covidem – marketerzy muszą być świadomi wielu rzeczy. Ewoluujące strategie obejmują elastyczność, ostrożność i eksperymentowanie. Marki stoją dziś przed wieloma wyzwaniami podczas wybierania miksów medialnych”.

Abhishek Mehta uważał, że po pandemii konieczne jest posiadanie silnego doświadczenia marki cyfrowej. „Buduj/inwestuj w swoje zasoby cyfrowe oraz zbieraj i analizuj dane klientów, których potrzebujesz, aby opowiedzieć właściwą historię, personalizować doświadczenia i zachęcać do działania” – tak radził marketerom. Tanya Menon dodała tutaj: „Do 2025 r. Indie będą miały 700 milionów graczy. Tak więc pieniądze marketingowe będą gonić zwykłych graczy, ponieważ prawie każda osoba połączona cyfrowo jest graczem. Reklamodawcy z różnymi celami i budżetami mogą kupować zasoby gier, aby osiągnąć cel swojej kampanii – czy to branding, czy performance marketing”.

Warto przeczytać!  Wieprzowina sprzedawana jako zdrowy posiłek w nowej kampanii AHDB

W jaki sposób marki mogą zmaksymalizować strategię medialną obejmującą pełną ścieżkę?

Według Abhishek Mehta: „Świadomość, rozważenie i konwersja są świetne, ale utrzymanie klientów jest teraz najważniejsze. Napędzają powtarzające się zakupy, przekazują pocztę pantoflową i działają jako rzecznicy marki”.

Dodając dalej, powiedział: „Używaj reklam wideo, aby zwiększyć świadomość – jedna trzecia całej aktywności online poświęcona jest oglądaniu wideo, ale filmy generują również większe zaangażowanie, a potencjalni klienci są 27 razy bardziej skłonni kliknąć reklamę wideo niż baner reklamowy”.

Tanya Menon zauważyła: „Dzięki dotarciu do najbardziej zróżnicowanej grupy w Internecie wśród zwykłych graczy, marki i reklamodawcy postrzegają gry rekreacyjne jako bardziej realną opcję dotarcia do szerszej publiczności”.

Anjali Malthanker radziła, aby zidentyfikować kupujących, którzy są najbardziej skłonni do zakupu, i dotrzeć do nich za pomocą kreacji hiperkontekstowych z silnym wezwaniem do działania.

Według Shrenika Gandhiego: „Nowy lejek marketingowy nie jest już liniowym modelem w kształcie stożka. Dzięki zwiększonemu dostępowi do informacji, zmieniającym się ludzkim zachowaniom i konkurencji przekształcił się w wielokanałowe doświadczenie, które jest unikalne dla każdego klienta. Marki muszą zapewniać wartość dodaną w życiu klientów”.

Warto przeczytać!  Analiza rynku mieszalników ciał stałych i cieczy 2023 według regionalnego popytu i prognozy przyszłych trendów – ZHEJIANG XINGSHENG MACHINERY CO., LTD, Admix

Śledź całą dyskusję poniżej:




Źródło