Marketing

Eksplozja mediów detalicznych: możliwości i wyzwania dla marketerów marki

  • 8 grudnia, 2022
  • 6 min read
Eksplozja mediów detalicznych: możliwości i wyzwania dla marketerów marki


Eksplozja mediów detalicznych: możliwości i wyzwania dla marketerów marki

Pandemia Covid-19 przyniosła nową normę w wielu branżach, a marketing nie był wyjątkiem. Nastąpiła drastyczna zmiana trendów zakupowych, ponieważ coraz więcej klientów przeniosło się na platformy internetowe w celu zaspokojenia swoich potrzeb detalicznych. To przyspieszyło sprzedaż detalicznej przestrzeni medialnej w rekordowym czasie, ponieważ marki zauważyły ​​zwiększone zapotrzebowanie i naciskały, aby zaznaczyć swój cyfrowy ślad.

Media detaliczne to zasadniczo cyfrowa wersja marketingu zakupowego. Składa się z reklam sprzedawanych w ramach zasobów cyfrowych, w których sprzedawane są również produkty lub usługi, takich jak witryny i aplikacje sprzedawców detalicznych lub rynki internetowe. Może wyświetlać się w pobliżu punktu sprzedaży, gdy klient aktywnie szuka lub robi zakupy, tworząc spersonalizowane podejście do celu.

Boom na media detaliczne

Według Forbesaoczekuje się, że media detaliczne wzrosną 5-krotnie w ciągu pięciu lat, przy wzroście wydatków o 48 miliardów dolarów w latach 2019-2024. Ponadto Amazon Advertising informuje, że prawie 74% kupujących na Amazon odkrywają nowe produkty i marki podczas przeglądania ich witryn, wyprzedzając Google jako źródło wyszukiwania produktów. To ekscytująca, rozwijająca się przestrzeń, która oferuje wiele możliwości dla menedżerów marki i marketerów jeśli rozumieją potencjalne wyzwania i najlepsze sposoby ich rozwiązywania.

Sejsmiczna zmiana trendów zakupowych CPG w ciągu ostatnich kilku lat niezmiennie uwydatniała te możliwości i wyzwania. Marki muszą teraz pomyśleć o strukturach cyfrowych i o tym, jak będą wchodzić w interakcje, ponieważ – w ujęciu procentowym – stanowi to dużą część ich wydatków. Właściwie wg Lojalny Guru, przyspieszył rozwój mediów detalicznych 42% rok do roku (r/r) w drugim kwartale 2022 r. i oczekuje się, że utrzyma się na tej trajektorii w trzecim i czwartym kwartale.

Warto przeczytać!  Oczekuje się, że rynek zarządzanych hostingów w chmurze hybrydowej będzie reprezentował znaczący CAGR +17% do 2030 r. |Amazon Web Services (AWS), Microsoft, Tata Communications

Oznacza to zmianę w ścieżce klienta. Ostatecznie, detaliczne platformy medialne mogą oferować bardziej wydajny i opłacalny model niż tradycyjne platformy, ponieważ mogą prowadzić reklamę marki i marketing handlowy w jednym środowisku. Umożliwia to marketerom dokładniejsze dotarcie do klientów, którzy znajdują się w określonych punktach swojej podróży zakupowej, czyli jest atrakcyjny dla reklamodawców marki.

Wyzwania w detalicznej przestrzeni medialnej

Jednym z głównych wyzwań związanych z szybkim rozwojem mediów detalicznych jest zmuszanie marek do zajmowania tych przestrzeni, zanim będą one wiedziały, jak tworzyć i budować odpowiednią infrastrukturę ułatwiającą zmianę. Dla firm, które nie mają stworzonej do tego określonej roli, utilistworzenie istniejących struktur może pozostawiać luki w zrozumieniu i utrudniać wizualizacjęse efekty interakcji między mediami detalicznymi a innymi kanałami.

Na przykład marka X może pomyśleć, że musi reklamować się u wszystkich gigantów domeny .com, ale każdym kontem zarządza inna osoba — a te osoby są nie rozmawiając ze sobą. To z kolei powoduje brak wglądu w to, jak Twoje dolary razem pracują, co utrudnia dokładne zaplanowanie budżetu marketingowego.

Wraz z pojawieniem się mediów detalicznych nie tylko zwiększają się narzędzia, targetowanie i możliwości w obszarze sprzedaży detalicznej, ale masz również cyfrową półkę, która wymaga od marek zastanowienia się, w jaki sposób budują inaczej – a zakres zarządzania się zmienia.

Warto przeczytać!  Sprawozdanie z analizy rynku win luzem i wpływu Rack & Riddle, Delicato Family Wines

Zamiast stosować stary sposób myślenia, w którym mają kupujących, którzy to robią, a być może oddzielny zespół cyfrowy lub agencję cyfrową, która to robi, marki muszą skupić się na zapewnieniu, że stosują holistyczne podejście, aby móc lepiej wspierać klienta zmiana podróży.

Wartość wielokanałowego narzędzia marketingowego

Podczas gdy większość firm inwestuje w doświadczenie wielokanałowe lub wielokanałowe, nie wszystkie rozwiązania marketing-mix umożliwiają wgląd w efekty interakcji we wszystkich kanałach. Przyjęcie podejścia wielokanałowego w strategiach marketingowych i sprzedażowych ma kilka zalet, w tym większy zasięg, większe zyski i większą satysfakcję klientów.

Każdy dolar wydany na jeden kanał ma wpływ na każdy dolar wydany na inny. Podczas oceny opcji kanału i czasu niezbędny jest system, który może szybko uwzględniać, w jaki sposób Twoje decyzje marketingowe przyczyniają się do docelowych wyników finansowych lub odwracają od nich uwagę.

Marketerzy muszą być w stanie spojrzeć na swój plan z holistycznej perspektywy, aby zrozumieć wpływ niektórych wydatków na media na biznes. Stamtąd można zdecydować, czy lepiej jest zabrać pieniądze z kampanii w tradycyjnych mediach i umieścić je w mediach detalicznych, czy nie – i mieć dane uzasadniające tę decyzję.

Podejście wielokanałowe oznacza, że ​​potrzebujesz marketerów, którzy rozumieją sprzedaż, marketerów dobrze zorientowanych w cyfrowej półce, a następnie potrzebujesz marketerów kupujących, którzy rozumieją media. Bardzo ważne jest, aby każdy, kto ma punkty styku z klientem, kupującym i the konsument ostatecznie rozumie te podstawy na wszystkich poziomach.

Warto przeczytać!  Retail Express – czy ponowne skoncentrowanie się na zestawie promocyjnym zamiast na cenie może odzyskać lojalność klientów?

Wyprzedź konkurencję

Nowe możliwości dla marek i detalistów wciąż pojawiają się i dojrzewają w krajobrazie mediów detalicznych. Jednak według niedawnego raportu pt Merklepodczas gdy 76% marek wykorzystuje wyrafinowane modelowanie marketingu mix do oceny swoich inwestycji w detaliczną sieć medialną (RMN), 37% nie dokonuje pomiarów między nimi, co stwarza ograniczenia, jeśli chodzi o walidację wydatków na media.

Podejście wielokanałowe zapewnia najlepszy sposób udowodnienia wartości, zarówno krótko-, jak i długoterminowej. Aby mieć całościowy obraz swojej mieszanki marketingowej w różnych kanałach, musisz być bardziej zwinny i bardziej wyrafinowany z punktu widzenia pomiaru. Potrzebujesz również narzędzi, które pomogą w realizacji celów rozwoju Twojej firmy w oparciu o to, gdzie zamierzasz lokować swoje dolary i gdzie te dolary będą najciężej pracować.

Wgląd w to, jak Twoje inwestycje i media detaliczne wpływają na wydatki offline, oferuje marketerom wysoki punkt obserwacyjny, który pozwala im zmieniać wydatki w oparciu o ich cele. Zasadniczo stworzenie holistycznej strategii inwestycyjnej jest drogą do prześcignięcia oczekiwań rynku i konkurencji w detalicznej przestrzeni medialnej. Pozwala dowiedzieć się więcej, lepiej wydawać i identyfikować nowe możliwości, które zwiększają przychody przy niższej ogólnej inwestycji.

Pobierz eBook


Źródło