El Pollo Loco stara się zatrzymać młodszych klientów z ograniczonym budżetem
El Pollo Loco Holdings Inc. pracuje nad utrzymaniem rosnącej bazy młodszych klientów i ekonomicznie ograniczonych klientów o niższych dochodach, poinformowali w czwartek dyrektorzy.
Marka grillowanych kurczaków z Costa Mesa w Kalifornii będzie nadal napędzać zróżnicowanie, powiedział Larry Roberts, dyrektor generalny marki, podczas rozmowy o wynikach czwartego kwartału, „poprzez naszą ofertę produktów, reklamy i przebudowane restauracje”.
Roberts przytoczył promocję Overstuffed Quesadillas El Pollo Loco w czwartym kwartale, która obejmowała trzy opcje, z których jedną była wołowina.
„Nadziewane Quesadillas osiągnęły prawie 7% całkowitej sprzedaży, przy czym wołowina osiągnęła najlepsze wyniki” – powiedział Roberts. „Sukces promocyjny przynajmniej częściowo wynikał z dalszego korzystania z TikTok w celu dotarcia do młodszych konsumentów, który osiągnął ponad 10 milionów wyświetleń podczas modułu”.
Zarówno Overstuffed Quesadillas, jak i wołowina mają „potencjał, aby stać się stałymi pozycjami menu, które pomogą nam przyciągnąć młodszych konsumentów” – powiedział.
„Zdając sobie sprawę, że wielu konsumentów coraz bardziej zwraca uwagę na budżet, skupiliśmy się również na ofertach wartościowych w czwartym kwartale, promując naszą rodzinną ucztę za 24 USD i zmienione posiłki z grilla w ogniu już od 5 USD” – powiedział Roberts. „Oba rozwiązania dobrze współgrały z konsumentami i jeszcze bardziej podkreślają potrzebę oferowania wartościowych ofert w celu utrzymania częstotliwości wśród konsumentów o ograniczonym budżecie”.
W nowy rok El Pollo promował Loco Burrito Grillers na początku stycznia i rozpoczęliśmy sprzedaż naszej sałatki Double Tostada pod koniec lutego. „Obie promocje obejmowały opcje rozdrobnionej wołowiny, ponieważ nadal testujemy nasz sposób na stałe serwowanie rozdrobnionej wołowiny w naszych restauracjach” – powiedział Roberts. Firma odniosła sukces m.in promocja wołowiny birria w zeszłym roku.
Powiedział, że firma przetestowała również miski za 5 USD. „Uważamy, że będzie to rezonować z konsumentami o niższych dochodach i sprawi, że będą z powrotem odwiedzać nasze restauracje tak często, jak kiedyś” — powiedział Roberts.
Ceny rok do roku w należącej do firmy restauracji w czwartym kwartale wyniosły 10,6%, powiedział Roberts. Ira Fils, dyrektor finansowy El Pollo Loco, powiedział, że w pierwszym kwartale menu będzie „tylko o 11% droższe, ponieważ podjęliśmy kolejną podwyżkę cen. W marcu podnieśliśmy ceny o 2,5%. A wraz z postępem roku będziemy ostrożniej ustalać ceny”. Firma myśli o „kolejnym umiarkowanym wzroście cen w dalszej części roku” – powiedział Fils i spodziewa się, że zakończy rok wzrostem o około 4%.
Roberts powiedział, że konsumenci zareagowali „trochę, może kupując trochę mniej”, a asortyment napojów spadł.
„Ludzie ponownie zarządzają swoimi budżetami nieco bardziej skrupulatnie, wśród konsumentów o niskich dochodach”, powiedział Roberts, ale konsumenci o średnich i wyższych dochodach nie wykazywali dużej różnicy. Kierownictwo powiedziało, że dostawy stron trzecich były mieszane mniej więcej tak samo jak przez cały 2022 rok i stanowiły około 7,5% do 8% sprzedaży. Ale nie rosło, dodali.
El Pollo Loco planuje uruchomić odnowioną aplikację na smartfony i program lojalnościowy w kwietniu, powiedział Roberts. „Te ulepszenia znacznie ułatwią konsumentom zamawianie od nas żywności, a nasz program lojalnościowy zapewni dodatkowe opcje zaangażowania i odkupienia żywności” – powiedział.
Marka unowocześnia również swoją ofertę deserów i cateringu, ponieważ „stanowią one znaczące możliwości wzrostu sprzedaży, do których nie dążyliśmy agresywnie” – powiedział Roberts.
Roberts dodał, że personel stał się mniejszym wyzwaniem w 2022 roku.
„Rotacja członków załogi w czwartym kwartale spadła do 100%, a 93% restauracji należących do naszej firmy było w pełni obsadzone” — powiedział Roberts. „Wszystkie restauracje prowadzone przez firmę są w stanie otworzyć wszystkie kanały sprzedaży we wszystkich godzinach pracy.”
Roberts powiedział, że firma zwraca się ku budowaniu siły. „W 2023 roku rozszerzamy naszą działalność operacyjną o budowanie stanowisk, udoskonalone szkolenia i zarządzanie kosztami” — powiedział Roberts. „Wierzymy, że kluczem do budowania zrównoważonych i spójnych operacji restauracji jest rozwój ławki liderów restauracji, w tym kierowników regionalnych, dyrektorów generalnych, asystentów kierowników i liderów zmian”.
Powiedział, że firma El Pollo Loco zakończyła wdrażanie ulepszonej platformy e-learningowej w całym swoim systemie. „To nie tylko poprawi jakość szkoleń, które otrzymują członkowie naszego zespołu, ale umożliwi nam śledzenie ukończenia różnych modułów, zapewniając w ten sposób pracownikom certyfikaty na stanowiska, na których pracują” — zauważył Roberts.
„Dzięki ulepszonemu poziomowi zatrudnienia i obsłudze klienta w restauracjach obsługiwanych przez firmę, skupiamy się teraz na lepszym zarządzaniu kosztami pracy i żywności” – powiedział. „Obejmuje to minimalizację nadgodzin, kar za przerwy na posiłki, nieefektywności personelu i marnowania żywności. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że już od początku roku robimy duże postępy w ich zwalczaniu”.
Uproszczenie operacji pozostaje najwyższym priorytetem, dodał Roberts. „Opieramy się na pracy, którą wykonaliśmy w zeszłym roku, wdrażając kilka inicjatyw ukierunkowanych na zmniejszenie złożoności i poprawę jakości produktów” — powiedział. W ramach programu do maja w firmowych restauracjach i w całym systemie jeszcze tego lata zostaną wdrożone zbiorniki na mydło do czyszczenia filtrów grilla i brojlerów – powiedział.
W czwartym kwartale zakończonym 28 grudnia zysk netto El Pollo Loco wyniósł 6,5 miliona dolarów, czyli 18 centów na akcję, w porównaniu do 6,2 miliona dolarów, czyli 17 centów na akcję, w tym samym okresie ubiegłego roku. Przychody wzrosły o 6,4% do 115,9 mln USD, w porównaniu ze 109 mln USD w kwartale poprzedniego roku
Sprzedaż w tym samym sklepie wzrosła w tym kwartale o 4,7%.
Fils powiedział, że w 2022 roku El Pollo Loco „otworzyło łącznie cztery nowe restauracje firmowe i dziewięć nowych restauracji franczyzowych. W czwartym kwartale przeprowadziliśmy przebudowę dwóch restauracji firmowych i ośmiu restauracji franczyzowych, co daje liczbę ukończonych przebudów w ciągu roku do sześciu przebudów firmowych i 16 franczyzowych. Patrząc na rok 2023, spodziewamy się, że przeprowadzimy od 10 do 15 remodelingów firm i od 20 do 30 remodelingów franczyzowych”.
Roberts powiedział, że przebudowy generalnie powodują wzrost sprzedaży o 3% do 5%. Firma oferuje przebudowę poziomu 1 w cenie od 250 do 300 mln USD, przebudowę średniego poziomu w cenie około 350 mln USD i przebudowę wysokiego poziomu w przedziale od 400 do 450 mln USD. Dodał, że większość z nich znajduje się na pierwszych dwóch poziomach.
Jeśli chodzi o prognozy na rok 2023, Fils powiedział, że El Pollo Loco planuje otworzyć od czterech do sześciu restauracji należących do firmy i od ośmiu do dwunastu restauracji franczyzowych.
El Pollo Loco ma ponad 485 własnych i franczyzowych restauracji w Arizonie, Kalifornii, Kolorado, Luizjanie, Nevadzie, Teksasie i Utah.
Skontaktuj się z Ronem Rugglesem pod numerem tel [email protected]
Śledź go na Twitterze: @RonRuggless