Elektryczna miłość Hindusów do rekordowej sprzedaży pojazdów elektrycznych
Do gwałtownego wzrostu sprzedaży przyczyniłyby się spadające ceny akumulatorów i wynikające z nich obniżki cen produktów przez niektórych producentów samochodów, solidne wsparcie rządowe dla pojazdów przyjaznych środowisku, wyższe ceny paliw kopalnych i rosnąca świadomość ekologiczna wśród konsumentów. Wprowadzanie nowych modeli przez producentów samochodów również pomaga przyciągnąć nowych nabywców do tego segmentu. Tegoroczne wyniki sprzedaży oznaczałyby wzrost o 67% w porównaniu z 60 910 elektrycznymi fotowoltaikami sprzedanymi w roku finansowym 2023.
Według firmy badawczej Jato Dynamics, sprzedaż w segmencie elektrycznych pojazdów dwukołowych również w tym roku fiskalnym ma wzrosnąć o 25%, osiągając najwyższy w historii poziom ponad 758 000 sztuk.
Pomimo dużej sprzedaży penetracja pojazdów elektrycznych w Indiach pozostaje niska ze względu na obawy konsumentów dotyczące przystępności cenowej, obaw związanych z zasięgiem i nieodpowiedniej infrastruktury ładowania.
Obecnie pojazdy elektryczne stanowią około 2,3% wszystkich pojazdów osobowych sprzedawanych w kraju. W jednośladach udział pojazdów elektrycznych stanowi 4,8% krajowego rynku.
Producenci samochodów zwiększają swoje zakłady, wprowadzając na rynek więcej elektrycznych modeli masowych. Tata Motors dominuje na rynku pojazdów elektrycznych dzięki modelom Tiago, Nexon, Tigor i Punch, a za nimi plasują się MG Motor India oraz Mahindra i Mahindra. Chińska firma BYD, stosunkowo nowy podmiot na rynku, również mocno zyskuje na popularności, wyprzedzając nawet uznanych rywali, takich jak południowokoreański Hyundai i Kia. Tata Motors, posiadająca ponad 70% udziału w rynku pojazdów elektrycznych, planuje poszerzyć swoje portfolio w tym segmencie kategorii, wprowadzając na rynek w ciągu najbliższych kilku miesięcy modele Harrier EV i Curvv EV.
Ten producent samochodów, trzeci co do wielkości producent samochodów w Indiach, ma ambitne ambicje w zakresie pojazdów elektrycznych. Pojazdy elektryczne stanowią już 14-15% sprzedaży firmy, którą do końca dekady zamierza zwiększyć do 25% do 2027 r. i 50%.
Pojazdy elektryczne w dalszym ciągu stanowią znaczną część całkowitej sprzedaży pojazdów MG Motor India i stanowią około 33% całkowitej sprzedaży pojazdów w lutym. Gaurav Gupta, zastępca dyrektora zarządzającego w MG Motor India, powiedział: „Około 30% naszej całkowitej sprzedaży pochodzi z modeli pojazdów elektrycznych, ponieważ firma stale ulepsza swoje portfolio produktów”.
MG jest jednym z pierwszych producentów samochodów, który wprowadził na rynek indyjskie pojazdy elektryczne, zaczynając od modelu ZS i wprowadzonego na rynek w zeszłym roku modelu Comet.
Chińskie MG Motor India i JSW, należące do SAIC Motor Corp, również uruchomiły spółkę joint venture, która będzie produkować samochody z silnikiem elektrycznym i spalinowym, w celu zdobycia dużej części rynku indyjskiego.
W segmencie pojazdów dwukołowych liderem pod względem sprzedaży i udziału w rynku jest Ola Electric, za nią plasują się TVS Motor, Bajaj Auto i Ather Energy.
Chociaż koszty początkowe pojazdów elektrycznych są wyższe, ich niższe wydatki na paliwo i konserwację, w połączeniu z zachętami rządowymi, czynią je w dłuższej perspektywie stosunkowo bardziej konkurencyjnymi pod względem kosztów w porównaniu z pojazdami benzynowymi i wysokoprężnymi, szczególnie w przypadku kierowców pokonujących duże przebiegi, jak stwierdziła CareEdge Ratings w swoim raporcie. najnowszy raport.