Elektryczne wersje słynnych spalinowych samochodów. Polski elektryk powstał już 46 lat temu
-
Polskie auto elektryczne powstało już 46 lat temu i miało kierownicę… po prawej stronie. Nie bez powodu -
Elektryczną wersję BMW serii 3 E36 z 1995 r. przystosowano do szybkiego ładowania. Dzięki temu akumulatory trakcyjne można było naładować do 75 proc. już w 40 minut -
Siłą rzeczy Fiat Cinquecento nie miał za dużo miejsca na montaż „baterii”. Nie było rady, usunięto tylną kanapę
Każdy z nich jest legendą spalinowej motoryzacji. Każdy też został bazą elektrycznego eksperymentu, który w niektórych przypadkach zakończył się nawet seryjną produkcją.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Elektromobilne próby, badania i testy trwają bowiem od dziesiątek lat, ale do naszego przeglądu wybraliśmy wyłącznie auta wywodzące się ze słynnych youngtimerów. Jest tu więc i BMW serii 3 E30, i „Duży Fiat”, a nawet Cinquecento oraz Opel Astra F. Każdy z tych ośmiu poniższych spalinowych samochodów, tych bywalców stacji paliw, miał bowiem również wersję elektryczną, o której mało dziś już kto pamięta.
Przeczytaj także: Hyundai Ioniq 6 wygląda jak z innego wymiaru. Czy tak samo się nim jeździ? Sprawdziłem
Zacznijmy więc od najstarszego z youngtimerów, czyli polskiego elektrycznego auta – marzenia pocztowców PRL.