Marketing

Elumeo SE ponownie rośnie i rośnie wbrew trendowi rynkowemu w III kwartale 2023 r. – 10 listopada 2023 r. o godzinie 02:02 czasu wschodniego

  • 10 listopada, 2023
  • 6 min read
Elumeo SE ponownie rośnie i rośnie wbrew trendowi rynkowemu w III kwartale 2023 r. – 10 listopada 2023 r. o godzinie 02:02 czasu wschodniego


EQS-News: elueo SE / Słowa kluczowe: Wyniki kwartalne/Wyniki kwartalne

elueo SE ponownie rośnie i rośnie wbrew trendowi rynkowemu w III kwartale 2023 roku

10.11.2023 / 08:00 CET/CEST
Za treść niniejszego ogłoszenia odpowiada wyłącznie emitent.

Wiadomości korporacyjne
elueo SE ponownie rośnie i rośnie wbrew trendowi rynkowemu w III kwartale 2023 roku

  • 16% wzrost liczby aktywnych klientów
  • Wzrost sprzedaży o 1% do 11,0 mln EUR w III kwartale 2023 w porównaniu do analogicznego kwartału roku poprzedniego

  • Dodatnia skorygowana EBITDA w wysokości 0,5 mln EUR

  • Program performatywny „#Juwelo100” postępuje

  • Funkcja płatności jooliPay została uruchomiona w Indiach dla aplikacji jooli do zakupów wideo opartej na sztucznej inteligencji

Berlin, 10 listopada 2023 r. – elumeo SE (ISIN DE000A11Q059), wiodący w Europie elektroniczny sprzedawca biżuterii z kamieniami szlachetnymi, w trzecim kwartale 2023 r. powrócił do wzrostu po spadku przychodów w pierwszej połowie 2023 r. przy niewielkim wzroście przychodów. Przychody w III kwartale 2023 roku wzrosły o 1% do 11,0 mln EUR (III kwartał 2022: 10,9 mln EUR). Oznacza to, że elumeo rozwijało się wbrew trendowi rynkowemu pomimo utrzymującego się trudnego otoczenia rynkowego z wysoką inflacją i utrzymującą się niechęcią klientów do wydawania pieniędzy. Według Niemieckiego Stowarzyszenia Handlu Elektronicznego i Sprzedaży Wysyłkowej (bevh) sprzedaż towarów w Internecie spadła w tym samym okresie o 14%. W segmencie wielokanałowej sprzedaży wysyłkowej spadek sprzedaży w III kwartale 2023 roku wyniósł 19% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w segmencie biżuterii i zegarków spadł nawet o 20% w porównaniu do III kwartału 2022 roku.
Jeśli chodzi o wyniki, elumeo potwierdziło powrót do rentowności w drugim kwartale 2023 r. Kluczowy wskaźnik efektywności Grupy, skorygowany zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją (skorygowana EBITDA), wyniósł w III kwartale 2023 roku 0,5 mln EUR.
Dobra wydajność sieci po raz kolejny okazała się motorem wzrostu elueo w trzecim kwartale 2023 r. Przychody w sklepie internetowym wzrosły o 15% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Liczba nowych klientów rozwijała się pozytywnie we wszystkich kanałach: telewizja wzrosła o 3%, natomiast liczba nowych klientów w branży internetowej wzrosła aż o 45%. Znacząco wzrosła także liczba aktywnych klientów – o 16% w porównaniu do III kwartału 2022 roku. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zostały obniżone o 4% w związku z niższymi kosztami personelu. Z kolei koszty marketingu internetowego zostały skutecznie skalowane i przyczyniły się do znacznego wzrostu liczby aktywnych klientów.
Florian Spatz, dyrektor generalny Grupy elumeo: „Otoczenie rynkowe pozostaje trudne, a nastroje konsumentów nadal pogorszone ze względu na ogólną tendencję cenową i światowy kryzys. Jednak dzięki zwiększonemu udziałowi w rynku elueo ma obecnie idealną pozycję do powrotu na wyraźną ścieżkę wzrostu, gdy tylko popyt klientów się powróci.”
Dalszych postępów postępuje także wdrożony w II kwartale 2023 r. program „#Juwelo100”, mający na celu zwiększenie wyników operacyjnych z celem sprzedażowym na poziomie 100 mln EUR w działalności podstawowej do 2030 r. Jednym z projektów rozwojowych jest opracowanie całkowicie odnowionej aplikacji mobilnej dla podstawowej działalności, która może być sprzedawana na arenie międzynarodowej niezależnie od działalności związanej z telewizją na żywo i umożliwia w pełni spersonalizowane zakupy wideo biżuterii. Ponadto elumeo rozpocznie w 2024 roku tworzenie automatycznie tłumaczonych wersji programów sprzedażowych i udostępni je OTT (over top, poprzez streaming do telewizorów) na głównych rynkach europejskich.
Zgodnie z oczekiwaniami, jooli uruchomiło funkcję płatniczą jooliPay na rynku indyjskim w sierpniu 2023 roku. W przeciwieństwie do poprzedniego rozwiązania, jooliPay oferuje znacznie wygodniejszą realizację transakcji; za pomocą jednego loginu użytkownicy mogą robić zakupy we wszystkich kanałach bez konieczności ponownego wpisywania danych. Jooli udało się przekonwertować prawie wszystkie z 1500 kanałów aktywnych we wrześniu 2023 r. na nowy system płatności. Na początku jooli początkowo dostarcza niewielką ilość reklam, aby przetestować różne kanały marketingowe względem siebie i określić optymalny miks marketingowy. Od września do października liczba sprzedaży rosła bardzo szybko z niskiej bazy. Jak dotąd w Indiach została aktywowana wyłącznie płatność za pobraniem, co jest zdecydowanie najważniejszą funkcją płatniczą na subkontynencie. W nadchodzących tygodniach nacisk zostanie położony na rozszerzenie metod płatności o karty kredytowe i najważniejszą w kraju funkcję płatności cyfrowych – Unified Payments Interface (UPI). Z kolei onboarding nowych klientów, czyli doświadczenia użytkownika przy pierwszym użyciu aplikacji, do końca roku ulegną całkowitej przebudowie. Podstawą tego jest obszerna analiza grup fokusowych, którą jooli przeprowadziła w pięciu najważniejszych indyjskich obszarach metropolitalnych.
Zarząd elumeo na rok 2023 potwierdza swoją poprzednią prognozę i oczekuje, że przychody i skorygowana EBITDA pozostaną na stabilnym poziomie w porównaniu z rokiem poprzednim. Ogólnie rzecz biorąc, zarząd spodziewa się, że przychody będą kształtować się w przedziale od średnio dodatniego do średnio ujemnego, jednocyfrowego zakresu procentowego. W przypadku sklepu internetowego oczekuje się, że w 2023 r. wzrost sprzedaży będzie mieścił się w niskim jednocyfrowym przedziale procentowym. Oczekuje się, że marża zysku brutto pozostanie stabilna na poziomie > 50% (50% do 60%). Oczekuje się, że skorygowana EBITDA będzie mieścić się w niskim, jednocyfrowym przedziale milionów.

O elueo SE:
Grupa elueo z siedzibą w Berlinie jest wiodącą europejską firmą zajmującą się elektroniczną sprzedażą bezpośrednią wysokiej jakości biżuterii z kamieni szlachetnych. Za pośrednictwem różnych elektronicznych kanałów sprzedaży (telewizja, Internet, Smart TV i aplikacja na smartfony) giełdowa spółka oferuje swoim klientom biżuterię z kolorowych kamieni szlachetnych, zwłaszcza w przystępnych cenach. Grupa elumeo obsługuje kanały telewizyjne dotyczące zakupów domowych w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Włoszech, a także sklepy internetowe w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Holandii, Hiszpanii i Belgii. Wraz ze swoją spółką zależną jooli.com GmbH, Grupa elumeo obsługuje aplikację do zakupów wideo Jooli opartą na sztucznej inteligencji.

Skontaktuj się z nami
elueo SE
Relacje Inwestorskie
Erkelenzdamm 59/61
10999 Berlina
Telefon: +49 30 69 59 79-231
Faks: +49 30 69 59 79-650
E-mail: ir@elumeo.com
www.elueo.com

10.11.2023 CET/CEST Rozpowszechnianie Wiadomości Korporacyjnych transmitowanych przez EQS News – usługę EQS Group AG.
Za treść niniejszego ogłoszenia odpowiada wyłącznie emitent.

Usługi dystrybucyjne EQS obejmują ogłoszenia regulacyjne, wiadomości finansowe/korporacyjne oraz komunikaty prasowe.
Archiwum na www.eqs-news.com


Źródło

Warto przeczytać!  Sprzedaż netto firmy Church & Dwight osiągnęła 1,4 miliarda dolarów w pierwszym kwartale 2023 r