Emma Raducanu ujawnia swoje najlepsze wskazówki dotyczące podróży do miejsc, które odwiedziła jako zawodowa tenisistka
Oto kilka wskazówek dotyczących podróży.
Brytyjska zawodowa tenisistka, Emma Raducanu, ujawniła swoje zalecenia dotyczące pomocy w poczuciu przynależności podczas pobytu za granicą, zastanawiając się nad własnymi doświadczeniami związanymi z przemieszczaniem się po świecie w poszukiwaniu pracy.
W nowym filmie 20-letnia sportsmenka zaleca spróbowanie „bici” w Nowym Jorku, zauważając: „Wcześniej nie wiedziałam, co to jest, ale to tylko zgnieciony bajgiel”.
Dzieli się również swoją najważniejszą radą na pobyt w „futurystycznym” Dubaju – upewnij się, że masz dostęp do klimatyzacji, mówi. „To dla mnie wielka sprawa” – dodaje.
Podczas pobytu w Melbourne poleca przyjrzenie się miejskiej sztuce ulicznej i graffiti, podczas gdy kultura kulinarna zajmuje centralne miejsce w Singapurze, a Emma wyjawia: „Mój osobisty faworyt [dish there] jest krabem z czarnego pieprzu.
Jej rady na czas spędzony w Londynie? Emma mówi: „Jeśli dopiero co przyjechałeś do Londynu i chcesz poczuć się jak u siebie, powiedziałbym [interact] z miejscowymi.
„Mogą wyglądać, jakby się spieszyli, zwłaszcza w pobliżu stacji kolejowych… ale tak naprawdę, kiedy już zaczniesz rozmawiać, wszyscy są tu bardzo przyjaźni, a pogawędki i przekomarzanie się są naprawdę, naprawdę dobre… zaangażowany.’
As tenisista dzieli się również swoimi rekomendacjami na wypad do chińskiego miasta Shenyang, skąd pochodzi rodzina jej matki.
Przyznaje, że uwielbia miejskie podziemne stragany, na których można kupić wszystko, od torebek po spinki do włosów i szczotki do włosów. Emma ujawnia, że z właścicielami straganów też można się targować, i uczy widzów, jak powiedzieć po mandaryńsku „czy mogę się dogadać”.
Film został opublikowany w ramach nowej współpracy Emmy z HSBC przy uruchomieniu Unforeign Exchange, nowego zasobu internetowego zawierającego spostrzeżenia na temat przeprowadzek za granicę od celebrytów, wpływowych osób i pracowników HSBC.
Bank przeprowadził niedawno badanie doświadczeń osób mieszkających, pracujących lub studiujących za granicą i stwierdził, że potrzeba średnio ośmiu miesięcy, aby nowa międzynarodowa lokalizacja poczuła się jak w domu.
Ankieta przeprowadzona wśród ponad 7000 obywateli międzynarodowych wykazała również, że ponad jednej czwartej (28 procent) ekspatów podróżujących samotnie potrzebował ponad roku, aby poczuć się jak w domu, w porównaniu do jednej piątej (21 procent), która podróżowała z ukochaną osobą do ich nowa lokalizacja.
Najpopularniejszymi sposobami na rozpoczęcie nowego życia za granicą są kontakty towarzyskie z mieszkańcami (32 procent), poznawanie lokalnej kultury (27 procent) i nawiązywanie kontaktów biznesowych (25 procent).
Badanie wykazało, że cyfrowi nomadzi czują się osiedleni znacznie szybciej niż ekspaci samotni, przy czym ponad połowa (55 procent) respondentów twierdzi, że poczuli się osiedleni w ciągu sześciu miesięcy, w porównaniu z 45 procentami ekspatów solo.
Tymczasem przedstawiciele pokolenia Z rzadziej czują się przynależni do nowej lokalizacji – tylko połowa (56 procent) twierdzi, że tak jest, w porównaniu z trzema na pięciu (70 procent) respondentów w wieku od 35 do 64 lat.
Oczekiwania obecnych i byłych emigrantów nie spełniły oczekiwań – ponad jedna piąta (22 procent) czuje się samotna, a ta sama osoba (22 procent) czuje się odizolowana. Jeden na pięciu (20 procent) tęskni za domem, 17 procent czuje, że nie pasuje, a taki sam procent (17 procent) twierdzi, że nie ma przyjaciół.
Miejsca, w których respondenci uważali, że osiedlili się najszybciej, to Zjednoczone Emiraty Arabskie i Indie, gdzie respondenci uznali, że zadomowili się „niemal natychmiast” (odpowiednio 40 procent i 36 procent). Miejsce pracy odgrywa kluczową rolę w obu lokalizacjach, a networking biznesowy jest wymieniany jako kluczowy czynnik ułatwiający osiedlanie się obywateli międzynarodowych (36 procent w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i 22 procent w Indiach).
Dla ponad połowy (53%) wcześniejsze załatwienie ważnych spraw – takich jak uporządkowanie nowej umowy telefonicznej lub konta bankowego – pozytywnie wpłynęło na ich poczucie osiedlenia.