Biznes

ET Exclusive: RIL, Tata Motors i IOC głównymi oferentami w pilotażowym projekcie GH2

  • 3 kwietnia, 2024
  • 3 min read
ET Exclusive: RIL, Tata Motors i IOC głównymi oferentami w pilotażowym projekcie GH2


MUMBAI: Reliance Industries (RIL), Tata Motors i Indian Oil Corporation (IOC) będą głównymi oferentami w rządowym projekcie pilotażowym dotyczącym wykorzystania zielonego/szarego wodoru (H2) w sektorze transportu, według osób świadomych Rozwój. Inicjatywa jest zgodna z celem rządu, jakim jest dekarbonizacja gospodarki, zmniejszenie zależności od importu paliw kopalnych i umożliwienie Indiom przejęcia wiodącej pozycji w dziedzinie technologii i rynku zielonego wodoru.

„Projekty pilotażowe pomogą zidentyfikować problemy operacyjne (w odniesieniu do H2) i luki w zakresie aktualnej gotowości technologicznej, przepisów, metodologii wdrażania, infrastruktury i łańcuchów dostaw” – stwierdzono w poprawionym dokumencie zapytania ofertowego (RFP) zweryfikowanym przez ET .

Oferta na projekt o wartości 496 crore rupii, która została otwarta w lutym, zamyka się w czwartek. Jest częścią Narodowej Misji Zielonego Wodoru, która rozpoczęła się w styczniu 2023 r., a jej nakład wyniósł 19 744 crore rupii. Jednym z kluczowych kryteriów stawianych przez oferentów jest uczestnictwo w charakterze konsorcjum lub partnerów w celu zapewnienia całego łańcucha wartości – od produkcji wodoru i jego dystrybucji po eksploatację pojazdów napędzanych wodorem. Konsorcjum składające ofertę powinno składać się z producenta pojazdu, dystrybutora dostawcy paliwa wodorowego i, w razie potrzeby, innych partnerów.

Warto przeczytać!  Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po niemal 73.000 km. Długodystansowa ocena używania tego modelu | Francuskie.pl

Według źródeł branżowych, podczas gdy Reliance współpracuje z producentem autobusów i ciężarówek Ashok Leyland i Daimler India Commercial Vehicles (DICV), Tata Motors łączy siły z IOCL jako konsorcjum. Ashok Leyland współpracuje również z NTPC w tym samym celu. Zapytania wysłane do RIL, NTPC i IOCL pozostały bez odpowiedzi do czasu wydania prasy.

Bez wątpienia większość producentów samochodów od jakiegoś czasu prowadzi pilotażowe testy ciężarówek i autobusów napędzanych wodorem dla firm energetycznych, takich jak RIL i NTPC. Rzecznicy Tata Motors i Ashok Leyland nie byli od razu dostępni, aby uzyskać komentarz. Rzecznik DICV potwierdził, że wystosował „list poparcia” do RIL w sprawie projektu.

Spośród oferentów biorących udział w przetargu spółka RIL, będąca również uczestnikiem programu motywacyjnego powiązanego z produkcją (PLI) w zakresie elektrolizera i ekologicznego H2, jako jedyna może być kompleksowym dostawcą usług w ramach projektu pilotażowego -od produkcji H2 i dystrybucji paliwa po eksploatację pojazdu napędzanego H2. Konglomerat naftowo-telekomunikacyjny, który od kilku lat buduje nowy biznes energetyczny, będzie dużym beneficjentem, jeśli wygra przetarg na projekt . Utorowałoby to drogę do produkcji wodoru na masową skalę w nadchodzących latach, zgodnie z zamierzeniami rządu, stwierdziła osoba zaznajomiona z projektem. Projekt korytarza H2 ma na celu wsparcie wdrażania autobusów, ciężarówek i samochodów osobowych napędzanych wodorem, etapowo, na zasadzie pilotażowej. Zwycięzcy przetargu technicznego, a następnie komercyjnego, otrzymają środki na uzupełnienie luki w rentowności wynikającej ze stosunkowo wyższych kosztów inwestycyjnych pojazdów napędzanych wodorem w pierwszych latach. Jak wynika z zaproszenia, wnioski z projektów pilotażowych pomogą operatorom autobusów międzymiastowych i ciężarówek (w tym Państwowym Przewoźnikom Transportowym) oraz użytkownikom samochodów prywatnych w zdobyciu doświadczenia w zakresie wdrażania i użytkowania pojazdów napędzanych wodorem oraz technologii tankowania.

Warto przeczytać!  Majątek Adaniego zbliża się do 100 miliardów dolarów po sondażach przewidujących zwycięstwo Modiego w Indiach

Źródła branżowe dodały, że pilotaż projektu z wykorzystaniem szarego wodoru da firmom czas na skonfigurowanie infrastruktury i zapewnienie jej sprawnego funkcjonowania. Wodór szary produkowany jest z gazu ziemnego lub węgla.


Źródło