Eurostar zawiesił pociągi Londyn-Amsterdam na okres do roku
![Eurostar zawiesił pociągi Londyn-Amsterdam na okres do roku](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/0_Coronavirus-Thu-Jan-21-2021-770x470.jpg)
Ostatni pociąg Eurostar z London St Pancras do Marne-la-Vallee – najbliżej paryskiego Disneylandu – odjechał w poniedziałek rano, wyprzedzając wiadomości, że trasa z Wielkiej Brytanii do Amsterdamu może zostać zamknięta na 11 miesięcy
Trasy Eurostar w Amsterdamie mogą zostać zawieszone na prawie rok z powodu zbliżających się remontów stacji.
Holenderska minister ds. infrastruktury Vivianne Heijnen ostrzegła, że od czerwca 2024 r. do maja 2025 r. żadne pociągi Eurostar nie będą mogły kursować do ani z Amsterdam Centraal, głównego dworca kolejowego w stolicy, do czasu jego remontu, podały krajowe media.
Rzecznik Eurostar powiedział: „Otrzymaliśmy potwierdzenie od rządu holenderskiego, że Eurostar nie będzie w stanie obsługiwać Amsterdam-Route od czerwca 2024 do kwietnia 2025.
„Propozycja przeniesienia holenderskiej poczekalni odlotów/przylotów z Amsterdamu do Rotterdamu jest niewykonalna ze względu na przepustowość i względy bezpieczeństwa. Gdyby to była jedyna opcja oferowana przez Ministerstwo, Eurostar Group nie będzie miała innego wyboru, jak tylko zatrzymać bezpośrednie połączenie z Amsterdamem trasy.
„Eurostar jest otwarty na kompromis i współpracuje z zainteresowanymi stronami w celu znalezienia rozwiązania”.
Usługi Eurostar do iz Amsterdamu mają zostać zawieszone, ponieważ projekt rozbudowy terminala międzynarodowego na stacji Centraal będzie obejmował wyburzenie istniejących obiektów służących do przeprowadzania kontroli paszportowych i bezpieczeństwa.
Operator obsługuje cztery pociągi w każdym kierunku między Londynem a Amsterdamem, z planami dodania piątej usługi.
Przepustowość pociągów z Amsterdamu jest ograniczona ze względu na ograniczenia dotyczące liczby pasażerów, których można przewieźć.
Oczekuje się, że EES obejmie podróżnych z krajów spoza UE, takich jak Wielka Brytania, skanowanych odcisków palców i robionych zdjęć w celu zarejestrowania ich w bazie danych przy pierwszym wjeździe do państwa członkowskiego.
Istnieją obawy, że program, który miał zostać wprowadzony w tym roku, ale był wielokrotnie opóźniany, spowoduje długie kolejki dla podróżnych.
Po jego wprowadzeniu turyści z Wielkiej Brytanii odwiedzający większość krajów UE zostaną również obciążeni opłatą w wysokości siedmiu euro (6 funtów) w ramach europejskiego systemu informacji o podróży i zezwoleń na podróż (Etias).
Należy ją uiścić, aby uzyskać pozwolenie na wjazd na kolejne trzy lata.
Dodatkowe kontrole paszportowe w związku z wystąpieniem Wielkiej Brytanii z UE już teraz ograniczają liczbę pasażerów, których można obsłużyć w London St Pancras.
Tymczasem bezpośrednie trasy kolejowe do Disneylandu w Paryżu zakończyły się w tym tygodniu.
Ostatni pociąg z London St Pancras do Marne-la-Vallee, stacji obok parku rozrywki, odjechał w poniedziałek o 10:34, ponieważ operator koncentruje się na swoich głównych trasach do Paryża i Brukseli.
Bezpośrednie pociągi Eurostar do Disneylandu w Paryżu są popularne wśród brytyjskich rodzin od 1996 roku i zapewniają szybki i przyjazny dla środowiska sposób dotarcia do parku rozrywki.
Pasażerowie podróżujący tą trasą w przyszłości będą zmuszeni do zmiany pociągu, co zwiększy czas i złożoność ich podróży oraz potencjalnie wypchnie więcej pasażerów z pociągów do samolotów.
W sierpniu zeszłego roku, kiedy Eurostar ogłosił decyzję o zakończeniu usług bezpośrednich, firma powiedziała: „Chociaż kontynuujemy odbudowę finansową po pandemii i monitorujemy rozwój proponowanego systemu EU Entry Exit (EES), musimy skupić się na naszych głównych trasach, aby zapewnić, że możemy nadal zapewniać wysoki poziom usług i doświadczenie, których słusznie oczekują nasi klienci.
„Pasażerowie nadal mogą cieszyć się podróżą koleją dużych prędkości między Londynem a Disneylandem w Paryżu przez Paryż lub Lille”.