Marketing

Ewolucja branży telewizyjnej

  • 20 czerwca, 2023
  • 5 min read
Ewolucja branży telewizyjnej


Branża telewizyjna od dawna jest źródłem rozrywki dla ludzi w każdym wieku, a wraz z rozwojem technologii stała się cenną platformą reklamową dla marek i dotarcia do ich docelowych odbiorców.

Przejście telewizji do Connected TV odegrało kluczową rolę w tej zmianie. Nobecnie jesteśmy świadkami gwałtownego wzrostu wśród internautów i marketerów z mnóstwem możliwości reklamowych, które przynoszą wymierne wyniki.

CTV karmi internautów treściami, które ich interesują, co kieruje ich uwagę na większe ekrany.

Dzięki temu reklama w podłączonej telewizji rozszerzyła pole skutecznej promocji marki dla marketerów, ponieważ mogą oni dotrzeć do odpowiednich odbiorców konwertujących wraz z atrybucją kampanii mobilnych, które prowadzą na CTV.

W jaki sposób marki i marketerzy mogą wykorzystać telewizję internetową do atrybucji mobilnej?

Przepływ telewizji podłączonej do mobilnej atrybucji rozpoczyna się od reklamy telewizji telewizyjnej i jest kontynuowany przez co najmniej jedną konwersję w aplikacji mobilnej, gdzie instalacja aplikacji zostaje przypisana do reklamy telewizyjnej, jeśli użytkownik zainstalował ją po obejrzeniu reklamy.

Jeśli użytkownik zainstaluje aplikację ze Sklepu Play lub App Store, instalacja zostanie zastosowana również do tej samej reklamy telewizyjnej.

Warto przeczytać!  Mieszanka marketingowa Tommy Hilfiger i 4Ps (aktualizacja 2023)

Marketerzy uzyskują wiele informacji o użytkownikach, takich jak emocje, lokalizacja i rodzaj treści, które preferują konsumować, w oparciu o spersonalizowany kanał stworzony w celu kierowania do odbiorców i prezentowania treści.

To dodatkowo otwiera nową drogę dla marketerów, ponieważ mogą oni mierzyć wydajność kampanii dzięki skutecznemu śledzeniu jej zdarzeń i ustalaniu wskaźników KPI.

Ponieważ reklamy CTV przypisane konwersjom mobilnym zapewniają pełny widok ścieżki, obejmują instalacje, wyświetlenia reklam, zdarzenia w aplikacji i inne. Na tej podstawie marketerzy mogą analizować, ilu widzów ogląda reklamę oraz jak często instalują aplikację, co skutkuje zwiększeniem LTV i ARPU użytkowników.

Doprowadziło to do tego, że CTV stał się motorem wzrostu i mile widzianym dodatkiem do marketingu mix marek. Marketerzy mogą analizować wyniki i monitorować, które działania reklamowe przynoszą najlepsze efekty.

W tym roku globalne przychody z reklam CTV wyniosły 23,6 miliarda dolarów, a według prognoz do 2026 roku osiągną poziom 32,6 miliarda dolarów. Prawie dziesięciokrotny wzrost wynika z tego, że CTV rewolucjonizuje ekosystem cyfrowy, jednocześnie zachęcając marki każdej wielkości do reklamowania się w nim, jeśli tego nie robią miał to jeszcze.

Warto przeczytać!  Czy można kupić akcje IKEA?

Wypełnia lukę między telewizją a urządzeniami mobilnymi, ponieważ marketerzy mogą wykorzystać zdolność CTV do synchronizacji z urządzeniami mobilnymi użytkowników i bezproblemowego śledzenia ich interakcji.

To ujednolicone śledzenie umożliwia marketerom uzyskanie całościowego obrazu zaangażowania użytkowników, dokładne przypisywanie konwersji i działań w różnych punktach styku.

Reklamy CTV napędzają również kurs pozyskiwania użytkowników, dopasowując się do kohorty w jednym miejscu, ponieważ większość ludzi podczas oglądania telewizji często ma przy sobie smartfon i sprawdza go po obejrzeniu interesujących treści na smart TV.

Pomaga to marketerom wykorzystać zdolność CTV do synchronizacji z urządzeniami mobilnymi użytkowników i bezproblemowego śledzenia ich interakcji. Ujednolicone śledzenie umożliwia im uzyskanie całościowego obrazu zaangażowania użytkowników, dokładne przypisywanie konwersji i działań w różnych punktach styku, co skutkuje atrybucją multi-touch i wysokiej jakości ROAS.

Według Statista globalne reklamy CTV odnotowały wzrost o 81 procent, ponieważ skutecznie ukierunkowują odbiorców na różne praktyki marketingowe.

Wraz z rosnącą gamą urządzeń użytkowników, reklamy CTV odniosły wiele korzyści, ponieważ wzrost liczby ekranów zapewnia nowe parametry skutecznej wydajności kampanii dzięki pomiarowi wyników, które można podjąć w czasie rzeczywistym.

Warto przeczytać!  Cztery powody, dla których sprzedaż wielokanałowa ma kluczowe znaczenie dla Twojej strategii marketingowej B2B

W związku z tym, wykorzystując atrybucję multi-touch CTV, marketerzy mogą przypisać każdemu punktowi styku miejsce docelowe reklamy i konwersję, ponieważ dzięki ekspozycji reklam na wielu ekranach użytkownicy lepiej reagują na kampanię i reagują na nią.

Umożliwia to marketerom podejmowanie decyzji opartych na danych, które umożliwiają markom utrzymanie cyfrowego ekosystemu.

Pomaga również marketerom angażować odbiorców w wielu punktach styku, ponieważ otrzymują jasny kierunek kierowania reklam do właściwych odbiorców, w których CTV zaczęła odgrywać kluczową rolę w reklamie na wielu ekranach.

Autor: Gagan Uppal, Country Head, MENA, Xapads Media




Źródło