Motoryzacja

Fabryka GM otrzymuje wsparcie kanadyjskie w wysokości 220 milionów dolarów

  • 29 maja, 2023
  • 4 min read
Fabryka GM otrzymuje wsparcie kanadyjskie w wysokości 220 milionów dolarów


Z budowy trwa w miejscu planowanego General Motors i Posco Future M fabryka aktywnych materiałów katodowych w Bécancour, Quebec, kanadyjskie i rządy prowincji ujawniły opłaty finansowe poniesione w celu przyciągnięcia do miasta znaczącej części łańcucha dostaw akumulatorów do pojazdów elektrycznych.

Władze obu szczebli zgodziły się wesprzeć elektrownię, wnosząc wkład w wysokości 150 mln CAD (110 mln USD), co stanowi mniej więcej połowę z 600 mln CAD (442 mln USD) kosztów projektu, poinformowały strony w poniedziałek.

„Sektor akumulatorów w Quebecu działa i działa”, powiedział Pierre Fitzgibbon, minister gospodarki, innowacji i energii prowincji w komunikacie.

„Dzięki swoim zasobom naturalnym, talentom i energii odnawialnej Quebec przyciąga gigantów branży elektryfikacji. Wkrótce ogłosimy kolejne projekty transformacyjne. Quebec to miejsce, w którym będą produkowane najbardziej ekologiczne baterie na świecie”.

Amerykański producent samochodów i jego partner joint venture z siedzibą w Korei Południowej, wcześniej znany jako Posco Chemical, wybrali miasto na południowym brzegu rzeki Świętego Wawrzyńca na budowę nowej fabryki w marcu ubiegłego roku. Budowa zakładu, oficjalnie nazwanego Ultium CAM Assembly, trwała już na początku tego roku.

Warto przeczytać!  Tydzień podsumowujący tygodnik Auto News firmy Nutson, kończący się 22 lipca 2023 r

Aktywny materiał katodowy lub CAM jest używany jako elektroda dodatnia w akumulatorach litowo-jonowych. Obecnie jest to zazwyczaj mieszanka litu, niklu, manganu i kobaltu, która według GM stanowi około 40 procent całkowitych kosztów baterii.

CAM wyprodukowany przez zespół joint venture w Quebecu będzie zasilał fabryki akumulatorów Ultium Cells w Stanach Zjednoczonych, a ostatecznie zostanie zintegrowany z ogniwami w pojazdach, takich jak Chevrolet Silverado EV, Cadillac Lyriq i wyprodukowane w Ontario samochody dostawcze BrightDrop.

Według Posco, fabryka w Quebecu będzie miała początkową zdolność do produkcji 30 000 ton CAM. Po uruchomieniu będzie zatrudniać około 200 osób, a strona będzie miała „możliwość rozwoju”, powiedziała prezes GM Canada Marissa West.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że po raz kolejny mamy silną obecność produkcyjną GM w Quebecu i nie możemy się doczekać rozszerzenia roli, jaką Kanada odgrywa w całkowicie elektrycznej przyszłości GM”, powiedziała dziennikarzom w Bécancour 29 maja.

Bécancour, w połowie drogi między Montrealem a Quebec City, szybko staje się ośrodkiem produkcji materiałów do akumulatorów.

W tym roku iw zeszłym roku zgromadził szereg potwierdzonych i wstępnych zapowiedzi roślin. Między innymi niemiecka firma chemiczna BASF podzieliła się w marcu 2022 roku planami osobnej fabryki CAM w mieście; Gigant wydobywczy Vale powiedział w czerwcu ubiegłego roku, że bada zakład przetwórstwa niklu; i rodzimy górnik Nemaska ​​Lithium rozpoczęli w styczniu prace oczyszczające teren pod fabryką wodorotlenku litu.

Warto przeczytać!  Dyrektor generalny Volvo chce, aby następny samochód elektryczny wywołał efekt „wow”.

Fabryka Ultium CAM ma być jednym z pierwszych zakładów produkujących akumulatory, które zostaną otwarte w mieście. Prezes spółki joint venture, Cha Chi-gyu, powiedział, że prace „pozostawały zgodnie z harmonogramem” w ciągu ostatnich 14 miesięcy dzięki lokalnym partnerom budowlanym i inżynieryjnym firmy.

Jednak koszty wzrosły od czasu pierwszego ogłoszenia projektu z budżetem 400 mln USD (około 540 mln CDN).

„W ostatnich miesiącach eskalacja kosztów inwestycji spowodowana trwałymi efektami inflacyjnymi i kontrastującymi środowiskami budowlanymi w porównaniu z koreańskimi stanowiła wyzwanie” – powiedział Cha reporterom w Bécancour.

Dodał jednak, że Posco pozostaje „oddane” projektowi i rozszerza łańcuch dostaw akumulatorów EV w Ameryce Północnej.

Cha powiedział, że Ultium CAM wkrótce rozpocznie zatrudnianie i szkolenie stałych pracowników do operacji w Quebecu. Zakład ma rozpocząć produkcję w 2025 roku.


Źródło