Technologia

Facebook dziś i jutro | Meta

  • 7 marca, 2023
  • 8 min read
Facebook dziś i jutro |  Meta


Facebook ma świetny start w tym roku. W przeciwieństwie do innych doniesień, Facebook nie jest martwy ani nie umiera, ale w rzeczywistości żyje i rozwija się z 2 miliardami aktywnych użytkowników dziennie. Ludzie używają Facebooka nie tylko do kontaktowania się z przyjaciółmi i rodziną, ale także do odkrywania i angażowania się w to, co jest dla nich najważniejsze. Dzisiaj chcę podzielić się więcej o tym, co robimy, aby zapewnić najlepsze wrażenia z Facebooka osobom korzystającym ze sztucznej inteligencji oraz o możliwościach, jakie stwarzamy dla twórców.

Odkrywanie oparte na sztucznej inteligencji

W ciągu ostatnich prawie 20 lat ludzie odwiedzali Facebooka w wielu celach, w tym, aby zobaczyć, co dzieje się z ich przyjaciółmi, rodziną i grupami, w których dochodzi do znaczących kontaktów. W ciągu ostatnich kilku lat nastąpiła zmiana, ponieważ ludzie przychodzą na Facebooka częściej, aby się bawić, odkryć coś nowego lub zobaczyć, co dzieje się na świecie. Te nowe powody są powodem, dla którego inwestujemy w odkrywanie oparte na sztucznej inteligencji.

Miliardy ludzi na Ziemi robią ciekawe rzeczy w dowolnym momencie, a my pracujemy nad otwarciem tego świata dla większej liczby ludzi, pokazując Ci treści, które prawdopodobnie Cię zainteresują. Naszym celem jest zapewnienie wszystkim narzędzi do wyrażania siebie w formacie który najlepiej im odpowiada: czy to tekst, zdjęcie czy wideo. Ułatwiamy użytkownikom dzielenie się treściami z odbiorcami, którzy są dla nich najważniejsi. Czasami jest to z przyjaciółmi, czasami z grupą, a coraz więcej osób chce dzielić się publicznie. Wierzymy, że nasze połączenie prostych w użyciu formatów, łatwego dostępu do najważniejszych odbiorców i światowej klasy sztucznej inteligencji, która może dostarczać treści osobom, które najbardziej je docenią, sprawi, że Facebook będzie najlepszym miejscem do odkrywania i udostępniania treści w mediach społecznościowych.

Ta praca jest szczególnie kluczowa dla Reels, które wciąż szybko rozwijają się w naszych aplikacjach, zarówno pod względem produkcji, jak i konsumpcji. Jestem optymistą co do trendów, które tutaj obserwujemy, z ponad 140 miliardami odtworzeń Reels na Facebooku i Instagramie każdego dnia. Na Facebooku używamy sztucznej inteligencji, aby polecać wszystkie rodzaje treści poza Reels: zdjęcia, tekst, grupy, krótkie i długie filmy i nie tylko. Jest to ogromne przedsięwzięcie technologiczne, a rekomendacje oparte na sztucznej inteligencji są dostarczane i udoskonalane w odpowiedzi na bezpośrednie opinie ludzi za pośrednictwem narzędzi takich jak nasze Funkcja Pokaż więcej lub Pokaż mniej. Mamy również zabezpieczenia, aby upewnić się, że rekomendacje nie są szkodliwe i nie są sprzeczne z naszymi normy wspólnotowe.

Warto przeczytać!  Amazon Fab Phones fest: Najlepsze oferty na telefony średniej klasy od realme, redmi i innych

Chcę podzielić się jednym przykładem tego, jak ta praca zapewnia nowe wrażenia na Facebooku. Korzystajmy z Grup. Wcześniej możesz zostać zaproszony do grupy przez znajomego, wyszukać grupę na podstawie określonej potrzeby lub zainteresowania albo zobaczyć sugestię grup, do których powinieneś dołączyć. Wykorzystując sztuczną inteligencję do znajdowania publicznych treści grupowych na podstawie Twoich zainteresowań, możemy teraz pokazywać Ci bardzo trafne treści z publicznych Grup w Twoim kanale – bez konieczności wyszukiwania lub polegania na przekazie ustnym w celu odnalezienia Grupy.

Twórcy i zarabianie

Ważną częścią naszej pracy nad rekomendacjami opartymi na sztucznej inteligencji, aby łączyć Cię z osobami, które chcesz lub powinieneś znać, jest napędzanie odkrywania twórców na Facebooku. To świetny czas na bycie twórcą. Twórcy mają obecnie wiele opcji i chociaż Facebook nie zawsze jest ich główną platformą, jest to ważna aplikacja dla twórców, którzy kontynuują swoją podróż — oferując możliwość dotarcia do dużej globalnej publiczności, bezpiecznego łączenia się i głębiej ze swoimi społecznościami i uzyskać dostęp do jednej z najskuteczniejszych ofert monetyzacji dowolnej aplikacji dla twórców.

Używamy sztucznej inteligencji, aby identyfikować twórców, którzy mogą odpowiadać Twoim zainteresowaniom, oraz ulepszać sposób, w jaki rekomendujemy Relacje i inne świetne treści od twórców w Twoim kanale. Oprócz rekomendacji wprowadziliśmy kilka funkcji ułatwiających znajdowanie twórców, których pokochasz: rosnącą etykietę twórcy dla popularnych twórców, jednostkę sugestii w Aktualnościach polecającą twórców, których powinieneś obserwować, oraz bardziej spójną akcję Obserwuj, która pomoże Ci obserwować twórców odkryjesz w rekomendacjach lub komentarzach na Facebooku.

Warto przeczytać!  Jak utworzyć prywatny ChatGPT, który współdziała z twoimi lokalnymi dokumentami

Dużo inwestujemy w tworzenie narzędzi dla twórców. Pracowaliśmy nad znacznym uproszczeniem korzystania z Facebooka dla twórców, wprowadzając więcej formatów umożliwiających twórczą ekspresję, udostępniając narzędzia pomagające w rozwoju społeczności fanów i zarządzaniu nimi oraz rozszerzając sposoby zarabiania pieniędzy jako twórca na Facebooku.

Na przykład pod koniec ubiegłego roku my rozszerzony tryb profesjonalny dla profili globalnie, uproszczony profil dla twórców, aby uzyskać dostęp do możliwości zarabiania i profesjonalnych narzędzi. Od tego czasu przyjęły go dziesiątki milionów ludzi, odblokowując zwiększone zaangażowanie między twórcami a ich fanami. Widzieliśmy twórców takich jak Edyta Galvezmiłośniczka jedzenia i twórczyni, która zaczynała od trybu profesjonalnego — zaledwie sześć miesięcy temu — rozwinęła Facebooka do ponad 650 000 obserwujących.

Parkera Pannella, wschodzący twórca i aktor, odnotował ogromny wzrost zasięgu i liczby odbiorców. Dotarł do ponad 30 milionów osób w ciągu zaledwie ostatniego miesiąca i zwiększył liczbę obserwujących z 13 000 do 118 000 w ciągu ostatniego roku — wszystko na Facebooku. Dzielił się Kołowrotki skeczy komediowych, żartów itp., które pomogły mu dotrzeć do nowych odbiorców. Powiedział, że „na Facebooku czuję, że moje filmy są coraz bardziej widoczne i widzą je wszyscy moi widzowie”.

Przez lata stworzyliśmy jedną z najbardziej rozbudowanych ofert monetyzacji ze wszystkich aplikacji dla twórców, dzięki czemu twórcy mogą zarabiać pieniądze w sposób, który jest dla nich najbardziej odpowiedni. W tym roku skupiliśmy się na dostosowaniu i ulepszeniu tych narzędzi do krótkich filmów. Będziemy nadal rozszerzać nasze reklamy w testach Reels na Facebooku, aby pomóc większej liczbie twórców w uzyskiwaniu przychodów z reklam na ich Reels i zwiększaniu wirtualnych prezentów za pośrednictwem gwiazdek na rolkach.

Warto przeczytać!  Zmiana preferencji filmowców

Wiadomości

Innym elementem zapewniania najlepszych wrażeń użytkownikom korzystającym ze sztucznej inteligencji jest ułatwienie im dzielenia się tym, co odkryją na Facebooku za pośrednictwem wiadomości, kiedy, gdzie i jak to odpowiada ich potrzebom, bez konieczności przełączania się do innej aplikacji. Prywatne rozmowy to świetny sposób, w jaki ludzie udostępniają i łączą się w naszych aplikacjach. Obecnie w naszych aplikacjach każdego dnia wysyłanych jest ponad 140 miliardów wiadomości. Na Instagramie ludzie udostępniają Reels prawie miliard razy dziennie za pośrednictwem wiadomości prywatnych, a na Facebooku obserwujemy również silny wzrost prywatnego udostępniania Reels. Testujemy możliwość uzyskiwania przez ludzi dostępu do ich skrzynek odbiorczych Messengera w aplikacji Facebook, a wkrótce zobaczysz, jak rozszerzymy te testy.

Widzimy też, że coraz więcej osób zwraca się do przesyłania wiadomości jako sposobu na budowanie społeczności. W zeszłym roku zaczęliśmy wprowadzać czaty społecznościowe do niektórych grup na Facebooku jako sposób na głębszy kontakt ze społecznościami online w czasie rzeczywistym wokół interesujących ich tematów. I wczesne wyniki są obiecujące. Zauważyliśmy, że w grudniu 2022 r. liczba osób próbujących czatów społecznościowych wzrosła o 50% na Facebooku i w Messengerze.

W nadchodzącym roku stworzymy więcej sposobów integracji funkcji przesyłania wiadomości na Facebooku. Ostatecznie chcemy, aby ludzie mogli łatwo i wygodnie łączyć się i udostępniać, czy to w aplikacji Messenger, czy bezpośrednio na Facebooku.

Oczekiwanie na coś

W Meta jesteśmy dumni z tego, że stawiamy ludzi w centrum nowych trendów technologicznych. Nasze inwestycje w sztuczną inteligencję otwierają przed ludźmi nowe sposoby odkrywania nowych, wspaniałych treści na Facebooku i udostępniania ich osobom, na których im zależy. Jako nasza światowa klasa Meta-AI zespoły badawcze nadal dokonują postępów w sztucznej inteligencji, w szczególności sztucznej inteligencji generatywnej, Facebook — i szerzej Meta — będą dążyć do udostępnienia tej przełomowej technologii miliardom ludzi i umożliwienia im tworzenia i udostępniania na nowe sposoby. Czekać na dalsze informacje.


Źródło