Rozrywka

„Fast X” wygrywa weekend, „Mała syrenka” klapa – Różnorodność

  • 29 maja, 2023
  • 5 min read
„Fast X” wygrywa weekend, „Mała syrenka” klapa – Różnorodność



„Fast X” zgodnie z przewidywaniami wygrał drugi weekend na szczycie kas w Chinach kontynentalnych, przekraczając sumę 100 milionów dolarów. Ale rozczarowujący początek filmu Disneya „Mała syrenka” był ważniejszym tematem do dyskusji.

Według danych firmy konsultingowej Artisan Gateway, „Fast X” zarobił w Chinach 17,6 miliona dolarów. To był spadek o 66% w porównaniu z weekendem otwarcia, ale nadal dał filmowi łączną kwotę 110 milionów dolarów po 12 dniach i spowodował dalszą korektę szacunków w górę.

Agencja sprzedaży biletów Maoyan prognozuje teraz, że film zakończy się kwotą 880 mln RMB (126 mln USD), po wcześniejszym przewidywaniu 728 mln RMB (104 mln USD), a następnie 840 mln RMB.

To sprawiłoby, że film byłby najlepiej ocenianym hollywoodzkim tytułem roku (z wyłączeniem premiery „Avatar: The Way of Water” z 2022 r.). Ale liczby są znacznie niższe w porównaniu z poprzednimi wycieczkami franczyzy.

Do tej pory „Fast X” plasuje się jedynie na 49. miejscu wśród najlepszych hollywoodzkich filmów w chińskiej walucie lokalnej. Jeśli prognoza Maoyana okaże się trafna, „Fast X” może wspiąć się na 40. miejsce. Natomiast „Fast 8” i „Fast 7” zajmują drugie i trzecie miejsce na liście importowanych filmów w Chinach, z sumą odpowiednio 2,67 mld RMB i 2,43 mld RMB.

Warto przeczytać!  Blink-182 Ogłoś trasę po Ameryce Północnej w 2024 r.: zobacz daty

„Mała Syrenka”, wersja aktorska Disneya klasycznej animacji, była dopiero drugą najlepiej sprzedającą się nową premierą weekendu i zajęła piąte miejsce na weekendowej liście przebojów z marnymi 2,5 miliona dolarów. Został pokonany przez nową japońską animację „Sword Art Online The Movie” z 3,8 miliona dolarów na czwartym miejscu.

(Drugie miejsce zajął chiński „Godspeed” z 6,8 miliona dolarów za cztery weekendy łącznie 148 milionów dolarów, podczas gdy „Strażnicy Galaktyki Vol 3” zgarnęli 4,9 miliona dolarów za trzy weekendy łącznie 79,6 miliona dolarów.)

Dyskusja na temat „Małej Syrenki”, w której aktorka i piosenkarka Halle Bailey wciela się w tytułową rolę, ponownie podniosła pytanie o to, jak chętni są chińscy widzowie do oglądania filmów z wybitnymi czarnoskórymi postaciami. Było to wcześniej dyskutowane na temat tytułów „Czarnej Pantery” i materiałów promocyjnych „Gwiezdnych wojen”.

Midweek, The Global Times, kontrolowany przez państwo tabloid, zaatakował Disneya i oskarżył go o obniżenie potencjału filmu w Chinach, obsadzając w tej roli czarnoskórego aktora.

„Wielu chińskich internautów stwierdziło, że podobnie jak w „Królewnie Śnieżce” wizerunek księżniczki-syreny z baśni Hansa Christiana Andersena od dawna zakorzenił się w ich sercach i potrzeba ogromnej wyobraźni, by zaakceptować nową obsadę”. Ten sam artykuł redakcyjny oskarżył Disneya o „polityczną poprawność” – argument podobny do „przebudzonych” oskarżeń wysuwanych przez polityczną prawicę w USA – i powiedział, że film prawdopodobnie nie poradziłby sobie dobrze na rynkach Azji Wschodniej.

Warto przeczytać!  Brooklyn Beckham, Noah Cyrus i nie tylko

Podwoił się, mówiąc: „Kontrowersje wokół przymusowego włączenia mniejszości przez Disneya do klasycznych filmów nie dotyczą rasizmu, ale jego leniwej i nieodpowiedzialnej strategii opowiadania historii”.

Dzień później, po internetowej dyskusji na temat tego, jak chińskie plakaty do filmu najwyraźniej zmieniły kolor skóry syreny na niebieski, artykuł w Global Times poszedł dalej. Wykorzystał dyskusję na temat filmu, aby rozpocząć szeroko zakrojoną krytykę Hollywood i zachodniego kolonializmu. Przedłużyła również debatę, aby promować chińską politykę anty-COVID, a nawet budowę elektrowni w Afryce.

„Wielu internautów z krajów zachodnich zaatakowało na Twitterze chińską publiczność, twierdząc, że słabe wyniki kasowe są spowodowane„ dyskryminacją rasową ”. Ma to na celu narzucenie ich politycznie poprawnych standardów chińskiej publiczności i wykorzystanie tego do siania niezgody między Chinami a grupami afrykańskimi” – napisano. „Chiny zawsze utrzymywały braterskie stosunki z Afryką i nigdy nie potrzebowały mentalności„ pokuty ”, dominującej w Hollywood”.

Disney ma szczególnie trudną linię do pokonania w Chinach. Prowadzi parki rozrywki w Szanghaju i Hongkongu i od dawna jest hollywoodzkim studiem, które inwestuje najwięcej w Państwie Środka. Ale, jak pokazują również kontrowersje z przeszłości wokół „Mulan” i wyreżyserowanej przez Chloe Zhao „The Eternals”, znalezienie złotego środka między Chinami a Stanami Zjednoczonymi jest trudne dla przedsiębiorstwa wielonarodowego, gdy kwestie bezpieczeństwa narodowego i drażliwość polityczna zajmują tak znaczącą pozycję w wiele debat.

Warto przeczytać!  David Tennant powraca w programie specjalnym z okazji 60. rocznicy Doktora Who i wciąż łamie nam serca

Postawy zimnej wojny spowodowały ostatnio, że Mouse House zamknął działalność szkoły języka angielskiego Disneya w Chinach i stracił ponad dwa lata premier filmowych Marvela.

O dziwo, podczas gdy oceny widzów w skali od 1 do 10 są powszechną cechą popularnych dyskusji filmowych w Chinach, ani Maoyan, ani konkurencyjna firma sprzedająca bilety Taopiaopiao nie podają obecnie liczby widzów dla „Małej Syrenki”. Czytelnicy na stronie z recenzjami filmów Douban przyznają filmowi słabą ocenę 5,3 na podstawie ponad 18 000 ocen.

Artisan Gateway poinformował, że weekendowe sumy kasowe w Chinach spadły z powrotem do 42,2 miliona dolarów, najniższej wartości od miesiąca. Oblicza, że ​​suma od początku roku jest o 45% lepsza niż odpowiednik w 2022 r., ale o 18% niższa niż w 2019 r.


Źródło