Marketing

FDA została poproszona o przyjrzenie się marce Prime Drink Logana Paula

  • 10 lipca, 2023
  • 5 min read
FDA została poproszona o przyjrzenie się marce Prime Drink Logana Paula


Mike Kemp/Getty Images

  • Według AP senator Chuck Schumer zwrócił się w niedzielę do FDA o zbadanie firmy Logan Paul’s Prime.
  • Schumer wyraził zaniepokojenie sposobem, w jaki Prime sprzedaje swoje dwa napoje, z których jeden zawiera 200 mg kofeiny.
  • Inne napoje energetyczne mają podobny lub wyższy poziom zawartości kofeiny, takie jak Celsjusza czy Bang.

Agencja ds. Żywności i Leków została poproszona o zbadanie popularnej marki napojów gwiazdy YouTube, Logana Paula, Prime, ze względu na obawy dotyczące wysokiej zawartości kofeiny, donosi The Associated Press.

senatora Chucka Schumera wysłał list do FDA w niedzielę, pisząc, że napój energetyczny Prime stanowi poważny problem zdrowotny „dla dzieci, które są tak gorączkowymi celami”, według AP.

Prime Hydration jest własnością Congo Brands, firmy z siedzibą w Louisville, która sprzedaje inne suplementy sportowe. Jednak marka napojów jest bardziej kojarzona z influencerami Paulem i KSI, których prawdziwe nazwisko to Olajide William Olatunji. Obaj założyli firmę i wykorzystali swoich obserwatorów online, aby wywołać szum wokół napoju dla sportowców.

Dwa produkty Prime to „napój nawadniający” – podobny do Gatorade i Powerade – oraz napój energetyczny, który występuje w różnych smakach i zawiera 200 mg kofeiny w jednej puszce o pojemności 12 uncji. To równowartość prawie sześciu puszek Coca-Coli.

Warto przeczytać!  Khatija Lokhandwala Zivame o marketingu bielizny i poruszaniu tematów tabu

W jednej reklamie Paul i KSI podkreślają, że napoje mają niską kaloryczność, niską zawartość cukru do zera i wodę kokosową, opisując je jako „lepsze dla ciebie produkty”. Reklama wyróżnia również to, że jeden napój zawiera kofeinę, a drugi nie.

Media nieobsługiwane przez AMP.
Stuknij, aby uzyskać pełne wrażenia mobilne.

Popularność napoju, szczególnie wśród dzieci, oraz zawartość kofeiny wzbudziły obawy niektórych pracowników służby zdrowia i ustawodawców na całym świecie.

Według Australian Broadcasting Corporation kilka szkół w Australii zakazało uczniom przynoszenia napoju do szkoły. Napój energetyczny jest również zakazany w Nowej Zelandii, ponieważ przekracza prawny limit 32 mg kofeiny na 100 ml. Jak donosi The New Zealand Herald, niektórzy nastolatkowie są gotowi zapłacić nawet 30 dolarów za butelkę, aby dostać w swoje ręce napój.

Amerykańskie szkoły donosiły również, że uczniowie przynoszą napój na kampus, donosi The New York Times.

Chociaż Schumer zwraca uwagę na problemy zdrowotne związane z wysoką zawartością kofeiny w Prime Energy, senator wydaje się również kwestionować marketing stojący za dwoma napojami tej marki. Według AP, Schumer zauważył w liście, że rodzice mogą mieć trudności z dostrzeżeniem różnicy między napojem nawadniającym a napojem zawierającym kofeinę.

Warto przeczytać!  Sperry wybiera Veritonic do kreatywnych testów audio

The Times doniósł, że rodzice i urzędnicy szkolni mogą czasami mieszać te dwa napoje.

„Proste wyszukiwanie Prime w mediach społecznościowych wygeneruje oszałamiającą ilość sponsorowanych treści, którymi są reklamy” – napisał Schumer, według AP. „Ta treść i zgłoszone twierdzenia powinny zostać zbadane, wraz ze składnikami i zawartością kofeiny w napoju energetycznym Prime”.

Firma zauważa pod produktem napoju energetycznego, że napój jest przeznaczony dla osób w wieku 18+. Jednak od niedzieli nie jest on widoczny na stronie głównej witryny.

Napój Prime’s nie jest jedynym napojem energetyzującym o wysokiej zawartości kofeiny na rynku. PepsiCo Celsjusza, gazowany napój energetyczny, zawiera również 200 mg kofeiny w jednym 12 uncji. Móc. Podobnie jak nowy napój Fast Twitch firmy Gatorade.

Niektóre napoje energetyczne przewyższają zawartość kofeiny w Prime. Puszka Bang 16 0z zawiera 300 mg kofeiny, co odpowiada 225 mg w 12 uncji.

Szeroka gama opcji odzwierciedla trend na rynku napojów energetycznych, gdzie od czasu wprowadzenia Red Bulla w USA w 1996 roku na rynek pojawiły się napoje z większą zawartością kofeiny. Red Bull otrzymywał również skargi dotyczące marketingu już w 1997 roku ze względu na firma twierdzi, że napój może poprawić koncentrację i wytrzymałość.

Warto przeczytać!  Mieszanka marketingowa Mitsubishi i 4P (aktualizacja 2023)

FDA zaleca dorosłym nie więcej niż 400 mg kofeiny dziennie lub cztery do pięciu filiżanek kawy. Nie ma dokładnych federalnych wytycznych dotyczących spożycia kofeiny przez dzieci, ale Amerykańska Akademia Pediatrii zniechęca dzieci poniżej 12 roku życia do spożywania kofeiny.

Truth in Advertising, grupa rzeczników konsumentów, wcześniej oskarżała firmy zajmujące się napojami energetycznymi, takie jak Ryse Fuel i Cellucor, które sprzedają popularny napój energetyczny C4, o reklamowanie swoich produktów nieletnim poprzez sprzedaż smaków naśladujących marki cukierków, takie jak Skittles lub Swedish Fish.

Biuro Schumera i rzecznik Prime nie odpowiedzieli od razu na wysłaną w weekend prośbę o komentarz.




Źródło