Fede Alvarez z Romulusa o inspiracji „Trzecim Światem” [Podcast]
Można by pomyśleć, że po planowanym przez Ridleya Scotta prequelu Obcy wygasł w 2017 r. Obcy: Przymierze, nie byłoby już miejsca na ostatnią kobietę, która mogłaby zająć to stanowisko.
Jednakże, Nie oddychaj mistrz horroru Fede Alvarez udowodnił, Obcy: Romulus, otwarcie już w najbliższy weekend, a wiele osób nadal będzie mogło usłyszeć twój krzyk w kosmosie.
Podobnie jak Tony Gilroy rozwinął wczesne korzenie Gwiezdne Wojny z Andor I Łotr 1, Alvarez wciąga nas w głębsze zanurzenie się w wewnętrzne funkcjonowanie przyszłego społeczeństwa proletariatu i w to, jak robotnicy statków kosmicznych są pionkami w świecie, w którym bezimienny „człowiek” zatruwa ich nauką. A dokładniej, ktoś wylęga tego wirusa, eee kosmici, którzy pożerają ludzi.
Ale poza fabułą Alvarez ma kilka oszałamiających wizualizacji, jakich nigdy wcześniej nie widzieliśmy Obcy filmy — w tym ten o architekturze Scottie.
W najnowszym odcinku Crew Call urugwajski reżyser opowiada nam o swoich inspiracjach Romulus: „Mam nadzieję, że ludzie się z tym utożsamią, ponieważ to taka opowieść z trzeciego świata. Stamtąd pochodzę. Jeśli urodziłeś się w trzecim świecie, to jest twoja rzeczywistość na dobre i na złe, zawsze będziesz czynił dobro, kiedy dorośniesz”.
„Tak więc narracja młodych ludzi, którzy urodzili się w miejscu, które uważają za niewłaściwe, gdzie wszystko wokół nich wydaje się walić, a oni po prostu chcą się stamtąd wydostać, powinni spojrzeć na swoich rodziców i pomyśleć: 'Nie chcę skończyć jak oni’. To bardzo trzecioświatowa rzeczywistość”.
Alvarez dzieli się również informacją, że przedstawił swoją wersję Obcy do ówczesnego prezesa Scott Free Michaela Schaefera, gdy wersja Neilla Blomkampa się rozpadła. W tym ujęciu powróciliby Ripley Sigourney Weaver, Hicks Michaela Biehna, starszy Newt walczący z nowymi ksenomorfami w dżungli z frakcjami najemników i nowymi, okrutnymi androidami syntetycznymi. Akcja Alvareza rozgrywałaby się między oryginalnym filmem Scotta z 1979 r. a drugą częścią Jamesa Camerona z 1986 r. O co chodzi? O przyjaźń między człowiekiem a syntetykiem, granymi odpowiednio przez Cailee Spaeny i Davida Jonssona. Wszyscy wiedzą, że syntetyki zawsze oznaczają kłopoty z dużej litery Obcy film i mo Alvareza polegały na graniu na uprzedzeniach widzów do takich androidów. Wcześniej Michael Fassbender grał najnowszego tajemniczego syntetyka w filmie Scotta Prometeusz I Obcy: Przymierze.
Rozmawiamy także z Alvarez, która kiedyś przesłuchiwała Spaeny do poprzedniego filmu, o aktorce na ekranie nie wiem czegoOstatnio jest na fali wznoszącej Priscilla, Wojna domowa i przyszły Rian Johnson Noże na zewnątrz tajemnica, Obudź się, martwy człowieku, który dorównuje tytułom Florence Pugh sprzed pandemii COVID-19, takimi jak Walka z moją rodziną, Midsommar, Mała kobieta I Czarna Wdowa.
Obcy Romulus zmierza w kierunku 75 milionów dolarów za otwarcie kinowe na całym świecie w ten weekend.
Poniżej nasza rozmowa: