Sport

Ferrari „popełniło zbyt wiele błędów” w walce na podium F1 podczas GP Chin

  • 24 kwietnia, 2024
  • 3 min read
Ferrari „popełniło zbyt wiele błędów” w walce na podium F1 podczas GP Chin


Ferrari było jak dotąd drugim najlepszym zespołem w sezonie 2024, ale nie spełniło tych oczekiwań podczas imprezy w Szanghaju, która odbyła się w ostatni weekend.

Mając co najmniej jednego kierowcę na podium w pierwszych czterech wyścigach, Charles Leclerc i Carlos Sainz zakwalifikowali się odpowiednio na szóstym i siódmym miejscu, tracąc sześć dziesiątych sekundy do Maxa Verstappena.

Para zdołała wyprzedzić George’a Russella z Mercedesa i Fernando Alonso z Aston Martina i zająć czwarte i piąte miejsce, ale nadal była daleka od pokonania Lando Norrisa z McLarena, który przekonująco zajął drugie miejsce.

Szef zespołu Vasseur powiedział, że jego zespół „popełnił zbyt wiele błędów”, próbując zoptymalizować swój pakiet pod kątem trudnego toru w Szanghaju i jego niezwykłej nawierzchni asfaltowej, co doprowadziło do pozostania w tyle w kwalifikacjach.

„Myślę, że tak naprawdę to kwestia połączenia wszystkiego w jedną całość” – wyjaśnił Vasseur. „Nie mieliśmy czystego weekendu po naszej stronie, ale wspólnie popełniliśmy zbyt wiele błędów.

„W tej grupie, jeśli nie wykonasz perfekcyjnej pracy, nie będziesz na czele. Mamy grupę sześciu lub siedmiu samochodów na jedną dziesiątą kwalifikacji. Oznacza to, że dzięki szczegółom możesz przejść od bohatera do zera .”

Warto przeczytać!  Rishabh Pant nie ponosi winy za opuszczenie DRS Sunila Narine’a, rażący błąd sędziego kosztował mecz DC IPL z KKR? | Krykiet
Frederic Vasseur, dyrektor zespołu i dyrektor generalny Scuderia Ferrari

Frederic Vasseur, dyrektor zespołu i dyrektor generalny Scuderia Ferrari

Zdjęcie: Ferrari

Obydwa Ferrari początkowo straciły pozycje na rzecz Russella – i krótko Nico Hulkenberga z Haasa – na starcie, gdy mieli problemy z przyczepnością, co utrudniało im odzyskanie sił, niż było to konieczne.

Samochód bezpieczeństwa w połowie wyścigu jeszcze bardziej skomplikował sprawę dla Sainza, ponieważ odbył już swój jedyny postój w pit stopie dla twardych opon, co dało mu niekorzystną sytuację w porównaniu z samochodami wokół niego.

Vasseur zauważył jednak, że oba Ferrari miały więcej problemów na twardej mieszance niż na średniej, na której rozpoczęli wyścig, co jest obszarem do zbadania.

„Myślę, że jeśli dzisiaj coś stracimy, będzie to bardziej wina ostatniego przejazdu. Carlos miał trochę pecha, jeśli chodzi o moment pitstopu, ponieważ zjechał trzy lub cztery okrążenia przed samochodem bezpieczeństwa” – powiedział Francuz.

„Trochę się bał przejechania bardzo długiego przejazdu z ostatnią serią trudnych i na początku był nieco konserwatywny, ale poradził sobie bardzo dobrze podczas długiego przejazdu.

„Byliśmy nieco słabsi na nawierzchni twardej niż na średniej. Pod koniec przejazdu na nawierzchni średniej byliśmy na dobrej pozycji, ale straciliśmy przewagę na nawierzchni twardej”.

Warto przeczytać!  „Ciągłe ataki osobiste”: Hardik Pandya wysłał wiadomość „Bądź silny” wśród krytyki
Przeczytaj także:

Trudny stan nawierzchni w Szanghaju w połączeniu z ograniczonym czasem treningów w formacie sprintu mógł wytrącić Ferrari z równowagi, ale Vasseur nie chciał szukać wymówek.

„To raczej kwestia wydobycia tego, co najlepsze, ale nie wykonaliśmy tego w ten weekend” – przyznał.

„Bardzo trudno było zrozumieć asfalt, także ze względu na format. To może mieć znaczenie na koniec, ponieważ mówimy o jednej dziesiątej, nie mówimy o pół sekundy.

„Ale to nie może być wymówka. To samo dotyczy wszystkich, a niektóre zespoły poradziły sobie lepiej niż inne. Musimy zrozumieć, czy możemy wykonać lepszą pracę podczas przygotowań”.

Dodatkowe raporty Erwina Jaeggi

Obejrzyj: Recenzja Grand Prix Chin F1 2024 – dominuje Verstappen


Źródło