Rozrywka

Festiwal Filmowy w Wenecji: Pięć premier, których nie można przegapić

  • 27 sierpnia, 2024
  • 4 min read
Festiwal Filmowy w Wenecji: Pięć premier, których nie można przegapić


81. edycja Festiwalu Filmowego w Wenecji oficjalnie rozpoczyna się w środę, a oczy świata filmu zwrócone są na Lido.

Długoletni dyrektor festiwalu Alberto Barbera i jego zespół ujawnili naszpikowany gwiazdami skład, w tym potencjalnych kandydatów do sezonu nagród. Ale których premier nie można przegapić w napiętym programie?

THRGłówny krytyk filmowy David Rooney przejrzał ofertę dużego włoskiego festiwalu, aby wybrać najciekawsze propozycje.

Brutalizm

Kiedy Brady Corbet w wieku 16 lat był w Wenecji z Tajemnicza skórazamiast lecieć do domu z reżyserem Greggem Arakim i gwiazdą Josephem Gordonem-Levittem, został na kilka dodatkowych dni, aby obejrzeć nowy film Claire Denis, IntruzTa sama kinomaniacka ciekawość jest widoczna w wyborze filmowców, z którymi współpracował, wśród nich Michael Haneke, Sean Durkin, Lars von Trier, Olivier Assayas i Mia Hansen-Løve. Współtworzony z Moną Fastvold, trzeci film fabularny Corbeta jako reżysera, wzbudzający duże zainteresowanie (po Dzieciństwo lidera I Vox Lux) w rolach głównych: Adrien Brody, Felicity Jones, Guy Pearce i Joe Alwyn w dramacie o imigrantach, opowiadającym o węgierskim architekcie żydowskiego pochodzenia László Tóthie, który przeżył Holokaust i w 1947 r. wyrusza wraz z żoną w pogoń za amerykańskim marzeniem. Żyje w ubóstwie, dopóki lukratywny kontrakt nie zmienia jego przyszłości.

Warto przeczytać!  Wyjaśniono zarzuty Jonathana Majora i harmonogram aresztowania aktora Marvela

Chmura

Kiyoshi Kurosawa, jeden z najbardziej charakterystycznych głosów nowej fali japońskiego horroru, po raz pierwszy zwrócił na siebie uwagę na arenie międzynarodowej w 1997 r. dzięki Wyleczyćhalucynogenna opowieść detektywistyczna przesiąknięta grozą. Od tego czasu swobodnie eksperymentował z różnymi gatunkami, przechodząc od psychologicznych thrillerów kryminalnych do opowieści o duchach, rozmyślań science fiction, historycznych tajemnic, eterycznych refleksji o życiu pozagrobowym, romansów i dramatów rodzinnych, niezmiennie z zagadkowymi elementami. Jego najnowsza opowieść koncentruje się na młodym pracowniku fabryki, który dorabia, sprzedając towary online; rzuca pracę i wynajmuje dom nad jeziorem poza miastem, gdzie seria niepokojących wydarzeń narasta w zagrażającą życiu spiralę.

Nadal tu jestem

Pierwszy film Waltera Sallesa z powrotem w jego rodzinnej Brazylii od 2008 r. jest adaptacją książki Marcelo Rubensa Paivy i opiera się na osobistej historii autora. Akcja rozgrywa się w 1971 r. w kraju, w którym panuje dyktatura wojskowa, i opowiada historię matki zmuszonej do ponownego wykreowania siebie jako aktywistki, gdy życie jej rodziny zostaje zniszczone przez akt przypadkowej przemocy. W przyjemnym łuku pełnego koła główną rolę w jej młodości gra Fernanda Torres, a później w życiu jej matka, Fernanda Montenegro, tak niezapomniana w przełomowym filmie Sallesa z 1998 r., Dworzec Centralny.

Queer

Po strajku aktorów i zmianie daty premiery Pretendenci Luca Guadagnino, który w zeszłym roku miał zostać wycofany z premiery w Wenecji, powraca. Biorąc pod uwagę talent reżysera do dramatu pożądania, kto lepiej poradziłby sobie z ikonoklastycznym dziełem Williama S. Burroughsa w transgresywnej literaturze gejowskiej? Druga współpraca Guadagnino ze scenarzystą Justinem Kuritzkesem gra Daniela Craiga, w tym, co już jest opisywane jako zdumiewający występ, jako alter ego Burroughsa, dryfującego w Mexico City pod koniec lat 40., oddającego się swojemu nałogowi heroinowemu i wpadającego w towarzystwo grupy amerykańskich byłych gejów. Jeden w szczególności przykuwa jego uwagę, wysportowany były wojskowy grany przez Drewa Starkeya, wywołując odurzającą romantyczną odyseję. W obsadzie drugoplanowej znaleźli się Lesley Manville i Jason Schwartzman, a muzykę skomponowali Trent Reznor i Atticus Ross.

Warto przeczytać!  Cate Blanchett mówi, że we współczesnym społeczeństwie występuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett

Pokój obok

Pokój obok

Dzięki uprzejmości Sony Pictures Classics.

Po zamoczeniu stóp w spodenkach Głos ludzki I Dziwny sposób życiaHiszpański mistrz porywającego melodramatu i zachwycającej estetyki, Pedro Almodóvar, podejmuje długo oczekiwaną próbę stworzenia filmów anglojęzycznych w tej adaptacji powieści Sigrid Nunez z 2020 roku, Co przeżywasz?. Julianne Moore i Tilda Swinton grają pisarzy, którzy byli sobie bliscy w młodości, gdy pracowali w magazynie. Lata po tym, jak ich życie poprowadziło ich w różnych kierunkach, jeden został powieściopisarzem auto-fikcji, drugi reporterem wojennym, spotykają się ponownie. W obsadzie są również John Turturro, Alessandro Nivola i Juan Diego Botto.

Ta historia pojawiła się po raz pierwszy w wydaniu magazynu The Hollywood Reporter z 21 sierpnia. Kliknij tutaj, aby się zapisać.


Źródło