Rozrywka

Fiasko koncertu Taylora Swifta prowadzi do tego, że Senat Stanów Zjednoczonych szuka Ticketmaster

  • 24 stycznia, 2023
  • 4 min read
Fiasko koncertu Taylora Swifta prowadzi do tego, że Senat Stanów Zjednoczonych szuka Ticketmaster


WASHINGTON, 24 stycznia (Reuters) – Amerykańscy senatorowie skrytykowali brak przejrzystości Live Nation Entertainment i niezdolność do zablokowania zakupów biletów przez boty we wtorek, podczas przesłuchania zwołanego po wielkim fiasku dotyczącym sprzedaży biletów na nadchodzącą trasę koncertową Taylor Swift.

Spółka zależna Live Nation Entertainment Inc (LYV.N), Ticketmaster, która od lat nie cieszy się popularnością wśród fanów, wywołała nowe emocje wśród amerykańskich ustawodawców w związku ze sprzedażą biletów na trasę Swift „Eras”, jej pierwszą od pięciu lat, zeszłej jesieni. Eksperci twierdzą, że Ticketmaster ma ponad 70% udziału w rynku głównych usług biletowych w głównych salach koncertowych w USA.

„Przepraszamy fanów, przepraszamy panią Swift, musimy zrobić to lepiej i zrobimy to lepiej” – powiedział Joe Berchtold, który jest prezesem i dyrektorem finansowym Live Nation, podczas przesłuchania Komisji Sądowniczej Senatu USA we wtorek.

„Z perspektywy czasu jest kilka rzeczy, które mogliśmy zrobić lepiej – w tym rozłożenie sprzedaży w dłuższym okresie i lepsze wykonanie pracy, ustalając oczekiwania fanów dotyczące zdobywania biletów” – powiedział Berchtold.

Warto przeczytać!  Anant Ambani i Radhika Merchant drugi dzień przedślubny na żywo: Rihanna podbija serca; Vicky i Katrina Kaif jadą do Jamnagar

Republikański senator Mike Lee powiedział w oświadczeniu otwierającym, że klęska Ticketmaster podkreśliła znaczenie rozważenia, czy „nowe ustawodawstwo lub może po prostu lepsze egzekwowanie istniejących przepisów może być potrzebne do ochrony narodu amerykańskiego”.

BRAK KONKURENCJI

Senatorowie skrytykowali Berchtolda za strukturę opłat Live Nation i niezdolność do radzenia sobie z botami, które masowo kupują bilety i odsprzedają je po zawyżonych cenach.

„Nie ma przejrzystości, gdy nikt nie wie, kto ustala opłaty” – powiedziała demokratyczna senator Amy Klobuchar, odpowiadając na twierdzenie Berchtolda, że ​​opłaty Live Nation zmieniają się w zależności od „ocen”.

Republikańska senator Marsha Blackburn nazwała problem botów Live Nation „niewiarygodnym”, wskazując, że znacznie mniejsze firmy są w stanie ograniczyć złych aktorów w swoich systemach.

„Powinieneś być w stanie uzyskać kilka dobrych rad od ludzi i to rozgryźć” – powiedziała.

„Nie jestem przeciwny dużym jako takim, ale jestem przeciwny głupiemu” – powiedział republikański senator John Kennedy, odnosząc się do dominacji Live Nation na rynku sprzedaży biletów. „Sposób, w jaki twoja firma zajmowała się sprzedażą biletów dla pani Swift, był porażką, a ktokolwiek w twojej firmie był za to odpowiedzialny, powinien zostać zwolniony.

Warto przeczytać!  Fran Drescher staje przed sprawdzianem przywództwa, gdy czołowi liderzy nalegają na porozumienie

„Jeśli zależy Ci na konsumencie, obniż cenę! Wytnij boty! Wytnij pośredników, a jeśli naprawdę zależy Ci na konsumencie, daj mu odpocząć!”

Jack Groetzinger, współzałożyciel platformy sprzedaży biletów SeatGeek, zeznał, że proces kupowania biletów jest „przestarzały i dojrzały do ​​innowacji” i wezwał do rozpadu Live Nation i Ticketmaster, które połączyły się w 2010 roku.

„Tak długo, jak Live Nation pozostaje zarówno dominującym promotorem koncertów, jak i sprzedawcą biletów w głównych miejscach w USA, w branży będzie nadal brakowało konkurencji i walki” – powiedział prawodawcom.

Ticketmaster argumentował, że boty używane przez skalperów stały za klęską Taylor Swift, a Berchtold poprosił o dodatkową pomoc w walce z botami, które kupują bilety w celu odsprzedaży.

Inni świadkowie to Jerry Mickelson, prezes JAM Productions, który był jednym z krytyków Ticketmaster.

W listopadzie Ticketmaster odwołał planowaną sprzedaż biletów dla ogółu społeczeństwa na trasę koncertową Swift po tym, jak ponad 3,5 miliarda próśb od fanów, botów i skalperów przepełniło jego stronę internetową.

Senator Klobuchar, który kieruje panelem antymonopolowym Komisji Sądownictwa, powiedział, że problemy, które pojawiły się w listopadzie, nie były nowe i potencjalnie wynikały z konsolidacji w branży biletowej.

Warto przeczytać!  Recenzja: W „Jak tańczyć w Ohio”, „Jak śpiewać autyzm”.

W listopadzie Ticketmaster zaprzeczył jakimkolwiek praktykom antykonkurencyjnym i zauważył, że po fuzji z Live Nation w 2010 roku podlega dekretowi Departamentu Sprawiedliwości, dodając, że nie ma „dowodów na systemowe naruszenia dekretu o zgodzie”.

Poprzedni spór Ticketmaster z Departamentem Sprawiedliwości zakończył się ugodą z grudnia 2019 r., przedłużającą zgodę na rok 2025.

Reportaż Diane Bartz, Moiry Warburton i Davida Shepardsona; montaż przez Jonathana Oatisa

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Diana Bartz

Thomsona Reutersa

Koncentruje się na amerykańskim prawie antymonopolowym oraz regulacjach i ustawodawstwie korporacyjnym, z doświadczeniem obejmującym wojnę w Bośni, wybory w Meksyku i Nikaragui, a także historie z Brazylii, Chile, Kuby, Salwadoru, Nigerii i Peru.


Źródło