Rozrywka

Film Donalda Trumpa Uczeń: premiera w Cannes, owacja na stojąco

  • 20 maja, 2024
  • 4 min read
Film Donalda Trumpa Uczeń: premiera w Cannes, owacja na stojąco


Jeden z najbardziej oczekiwanych momentów 77. Festiwalu Filmowego w Cannes nadszedł w poniedziałkowy wieczór wraz ze światową premierą dramatu Donalda Trumpa Uczeńz Sebastianem Stanem w roli młodej wersji potentata na rynku nieruchomości z czasów przed MAGA.

Tylko szalenie ambitny łabędzi śpiew Francisa Forda Coppoli Megalopolis wywołało więcej przedpremierowych rozmów i ciekawości podczas tegorocznej edycji wspaniałego festiwalu filmów francuskich. Przed jego odsłonięciem praktycznie nikt nie widział Uczeńponieważ podobno film ukończono zaledwie kilka dni przed premierą.

Ali Abbasi, Stan, Martin Donovan i Maria Bakalova przeszli na premierę po czerwonym dywanie w Cannes. Tylko Jeremy Strong, który w filmie gra notorycznego naprawiacza polityki Roya Cohna, nie był obecny.

Wyreżyserowany przez uznanego irańsko-duńskiego reżysera Abbasiego, według scenariusza Gabe’a Shermana. Uczeń bada dojście Donalda Trumpa do władzy w Ameryce lat 80. pod wpływem podżegającego prawicowca Roya Cohna. Dziedziczenie gwiazda Strong występuje w roli Cohna wraz z Martinem Donovanem (Dogmat) jako Fred Trump Senior oraz nominowana do Oscara i Złotego Globu Maria Bakalova (Borat Kolejny film filmowy) jako Ivana Trump.

Warto przeczytać!  Ponowny proces gwałtu Danny'ego Mastersona: co tym razem jest inne

Kilka szokujących momentów w końcówce filmu – scena przedstawiająca rzekomy gwałt Trumpa na jego pierwszej żonie Ivanę oraz sekwencja z sali operacyjnej pokazująca, jak Trump poddaje się liposukcji – wywołało słyszalne westchnienie publiczności na premierze w Cannes. Gdy pojawiły się napisy końcowe, publiczność w Cannes zaczęła klaskać w rytm odtwarzanego na ścieżce dźwiękowej utworu Baccara „Yes Sir, I Can Boogie”.

Po seansie Abbasi gorąco uściskał członków obsady, a Cate Blanchett, siedząca tuż przed reżyserem i ekipą, jako pierwsza zerwała się i zaczęła klaskać, obejmując Bakalovą. Najgłośniejsze brawa nagrodzono Stana za jego transformacyjną rolę Trumpa. Tłum entuzjastycznie wiwatował i klaskał, utrzymując się na nogach przez prawie osiem minut, choć wielu z nich zostało zauważonych, jak wymykały się z teatru po czterech minutach. Abbasi podtrzymywał tłum, klaszcząc i wskazując losowo osoby na widowni. Abbasi także podczas owacji na stojąco zbliżył swój telefon komórkowy do kamer, aby pokazać selfie Stronga bez koszuli w kostiumie, najwyraźniej za kulisami jego sztuki w Nowym Jorku. Ta chwila wywołała wielkie wiwaty i Abbasi pocałował ekran swojego telefonu.

Warto przeczytać!  Gdy Broadway wraca do łask, „Some Like It Hot” zdobywa 13 nominacji do nagrody Tony

Zwracając się do tłumu, Abbasi skomentował bieżące wydarzenia na świecie, takie jak wojna na Ukrainie i trwająca wojna między Izraelem a Hamasem, wyjaśniając, że „w czasie zamieszania istnieje tendencja do patrzenia do wewnątrz” i „chowania głowy głęboko w piasek, zajrzyj do środka i miej nadzieję na najlepsze.

„Burza nie ustąpi. Burza nadciąga. Właściwie najgorsze czasy dopiero nadejdą” – dodał. – Ale możesz udawać, że tego tu nie ma. Z tym też możesz sobie poradzić.”

Następnie Abbasi odpowiedział na pytanie, dlaczego chce nakręcić film skupiający się na Trumpie, i argumentował, że filmy muszą znów być „odpowiednie”. Wyjaśnił: „Nie ma ładnego, metaforycznego sposobu radzenia sobie z rosnącą falą faszyzmu. Jest tylko ten niechlujny sposób. Jest tylko banalny sposób. Jest tylko sposób, aby poradzić sobie z tą falą na jej własnych warunkach, na jej własnym poziomie i nie będzie to ładne, ale myślę, że problem świata polega na tym, że dobrzy ludzie zbyt długo milczeli. Myślę więc, że nadszedł czas, aby filmy były istotne. Nadszedł czas, aby ponownie uczynić filmy politycznymi”.

Warto przeczytać!  Scream VI przeraża Creed III, 65 z najlepszym otwieraczem serii – The Hollywood Reporter

Do poniedziałkowego wieczoru Uczeń nadal nie miał dystrybutora w USA, chociaż został sprzedany wcześniej na festiwalu w Cannes firmie StudioCanal w Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie trafi do kin jeszcze w tym roku.

Rocket Science zajmuje się międzynarodową sprzedażą projektu, który został sfinansowany przez Kinematics, Head Gear Films, Screen Ireland, Film i Vast, Duński Instytut Filmowy i Narodowy Bank Kanady.

Producentami filmu są Daniel Bekerman dla Scythia Films, Jacob Jarek dla Profile Pictures, Ruth Treacy i Julianne Forde dla Tailored Films oraz Abbasi i Louis Tisné dla Instytutu Filmowego. Producentami wykonawczymi są Amy Baer, ​​Mark H. Rapaport, Emanuel Nunez, Josh Marks, Grant S. Johnson, Phil Hunt i Compton Ross, Thorsten Schumacher, Niamh Fagan, Sherman, Lee Broda, James Shani, Andrew Frank i Greg Denny.


Źródło