Filmy

Film „IF” nie spełnia oczekiwań – debiut za 35 milionów dolarów

  • 19 maja, 2024
  • 6 min read
Film „IF” nie spełnia oczekiwań – debiut za 35 milionów dolarów


Nie Dokładnie weekend otwarcia, o którym można marzyć.

„IF” w reżyserii Johna Krasińskiego, komedia fantasy, która obiecuje, że wyimaginowani przyjaciele z dzieciństwa istnieją prawdziwi, nieco odbiegła od oczekiwań kasowych i wyniosła 35 milionów dolarów. Oczekiwano, że w najbliższy weekend „IF” w pierwszy weekend premiery zarobi co najmniej 40 milionów dolarów. Bazując na piątkowej frekwencji, wyglądało na to, że „IF” otworzy się na poziomie 30 milionów dolarów, ale prognozy zostały skorygowane w górę po sobotnich dobrych wynikach. Sprzedaż biletów wystarczyła, aby zająć pierwsze miejsce, ale początek filmu rodzinnego PG, którego produkcja kosztowała 110 milionów dolarów, a wprowadzenie na rynek wielu milionów więcej, był chwiejny. Zebrał dodatkowe 20 milionów dolarów za granicą, co daje łączną kwotę 55 milionów dolarów.

Dobra wiadomość dla Paramount Pictures, która zajmowała się dystrybucją „IF”, jest taka, że ​​widzowie docenili film i przyznali mu ocenę „A” w kategorii CinemaScore. Idealnie byłoby, gdyby zachował moc jak najnowsze oryginalne filmy przyjazne dzieciom, w tym „Migration” i „Elemental”, na które bilety sprzedawały się nawet kilka miesięcy po debiucie. Ale choć filmy te miały stosunkowo czyste pasy startowe, „IF” w przyszły weekend będzie konkurować z innym filmem familijnym, animowanym filmem Sony „The Garfield Movie”.

Krasinski napisał, wyreżyserował, wyprodukował i występuje w filmie „IF”, który opowiada o losach mieszkających na Brooklynie sąsiadów Cala i Bei (Ryan Reynolds i Cailey Fleming), którzy potrafią widzieć wyimaginowanych przyjaciół innych ludzi (w skrócie IF). Steve Carell, Matt Damon, Maya Rudolph, Emily Blunt, Bradley Cooper, Jon Stewart i George Clooney uzupełniają gwiazdorską obsadę głosową IF. Recenzje były mieszane (ma 50% na Rotten Tomatoes), z Odmiany Tomris Laffly nazywa ją „uroczo staromodną, ​​choć niechlujnie wymyśloną opowieścią dla dzieci, która niestety nie spełnia swoich ambicji tematycznych”.

Warto przeczytać!  Poznaj aktora, który poślubił swoją fankę, trafił na pierwsze strony gazet w związku z plotkami o rozwodzie i jest jednym z najlepiej opłacanych aktorów

Według Comscore to kolejny słaby weekend dla krajowego box office’u, który pozostaje prawie 22% w tyle za rokiem 2023 i 42% poniżej tego samego poziomu w 2019 roku. Właściciele kin liczą na dobrą zabawę w najbliższy weekend, gdyż Dzień Pamięci przyniesie premierę „Furiosa: Saga Mad Maxa”, której premiera zebrała entuzjastyczne recenzje na Festiwalu Filmowym w Cannes, oraz „The Garfield Movie”, który miał już międzynarodową premierę 49 milionów dolarów. Później tego lata filmy „Deadpool i Wolverine” Reynoldsa i Hugh Jackmanów, „Despicable Me 4” wytwórni Universal i Illumination oraz „Inside Out 2” Disneya i Pixara będą próbowały uratować sezon na popcorn i zapełnić miejsca w multipleksach.

„Skład zespołu z początku lata jest ograniczony. Branża czeka, aż ktoś osiągnie lepsze wyniki niż oczekiwania i wybuchnie” – mówi David A. Gross z firmy konsultingowej Franchise Entertainment Research. „W dalszym ciągu znacznie odbiegamy od poziomów sprzedaży biletów przed pandemią, a porównania nie będą łatwiejsze, gdy wkroczymy w środek lata”.

Kolejna nowość, niesamowity horror Lionsgate „The Strangers: Chapter 1”, wszedł na trzecie miejsce i przekroczył oczekiwania, uzyskując 12 milionów dolarów z 2856 kin. Film, który początkowo miał kosztować od 7 do 9 milionów dolarów, kosztował 8,5 miliona dolarów, więc ma dobrą pozycję w swojej dystrybucji kinowej. Choć nie było to specjalnie zaskakujące dla gatunku, „The Strangers” zostało pozytywnie ocenione przez publiczność i krytyków, którzy przyznali filmowi ocenę „C” w CinemaScore i ponure 13% w serwisie Rotten Tomatoes.

Warto przeczytać!  Prequel Disneya opowiada historię młodego Mufasy i Scara, a Blue Ivy Carter dołącza do obsady głosowej

Nieważne recenzje. Lionsgate zamierza przekształcić „The Strangers” w samodzielną trylogię – odrębną od thrillera studia z 2008 roku pod tym samym tytułem, w którym występuje Liv Tyler – z rozdziałami 2 i 3 w przygotowaniu. Pierwsza część koncentruje się na młodej parze (Madelaine Petsch i Froy Gutierrez), którzy zmuszeni są spędzić noc w odległej chatce po awarii samochodu w niesamowitym małym miasteczku. Naturalnie są terroryzowani przez zamaskowanych obcych, pozornie bez litości i motywów.

„[Chapter 1] będzie opłacalne i da serialowi coś, na czym będzie się opierać” – mówi Gross.

Nowością w kinach jest także film biograficzny Amy Winehouse „Back to Black”, który uplasował się na 5. miejscu z ponurym wynikiem 2,85 miliona dolarów w 2010 kinach. To straszny początek dla każdego filmu wyświetlanego w całym kraju, chociaż firma Focus Features nabyła film w USA i na kilku terytoriach międzynarodowych za niecałe 20 milionów dolarów. „Back to Black” zarobił już za granicą 37 milionów dolarów.

Kinomani byli bardziej przychylni filmowi niż krytycy, który uzyskał ocenę „B+” w CinemaScore i 35% w serwisie Rotten Tomatoes. Sam Taylor-Johnson wyreżyserował film „Back to Black” z oceną R, będący intymnym spojrzeniem na życie i karierę niszczycielskiego geniusza muzycznego. Marisa Abela gra Amy Winehouse, brytyjską piosenkarkę i autorkę tekstów, która zyskała sławę dzięki hitom takim jak „Back to Black” i „Rehab”, a zmarła w 2011 roku w wieku 27 lat z powodu zatrucia alkoholowego.

Warto przeczytać!  „Anora” Seana Bakera zadebiutuje w kinach jesienią 2024 roku

Tymczasem tytułowy film z zeszłego weekendu „Królestwo planety małp” spadł na drugie miejsce z kwotą 26 milionów dolarów z 4075 kin, co oznacza spadek o 55% w porównaniu z debiutem. Jak dotąd czwarty rozdział nowej serii „Małpy” Disneya i wytwórni 20th Century wygenerował 100,9 miliona dolarów w kraju i 237 milionów dolarów na całym świecie.

Oryginalna komedia akcji „The Fall Guy” wytwórni Universal, w której występują inny hollywoodzki Ryan – Reynolds – i Emily Blunt, zajęła czwarte miejsce z kwotą 8,4 miliona dolarów z 3845 lokalizacji w trzeci weekend premiery. Pomimo pozytywnych recenzji film nie zyskał popularności na początku lata i od tego czasu zarobił zaledwie 63 miliony dolarów w kraju i 127 milionów dolarów na całym świecie. Studio wydało 140 milionów dolarów na same koszty produkcji, więc „The Fall Guy” potrzebuje solidnej siły, aby utrzymać lądowanie i przedłużyć swój występ kinowy.

W innym miejscu dokument Amazon MGM „Błękitne anioły” zebrał 1,325 miliona dolarów z 268 ekranów Imax na całym świecie. JJ Abrams i gwiazda „Top Gun: Maverick” Glen Powell wyprodukowali film non-fiction, który jest wyświetlany wyłącznie w Imax i stanowi kronikę roku spędzonego w kokpicie z jednym z najlepszych zespołów lotniczych na świecie – eskadrą lotniczą Marynarki Wojennej i Korpusu Piechoty Morskiej – poprzez ich intensywne szkolenie i pokazy lotnicze.

Więcej w przyszłości


Źródło