Filmy

Film Un Sure Regard „Viet and Nam” sprzedany przez Pyramide

  • 11 kwietnia, 2024
  • 3 min read
Film Un Sure Regard „Viet and Nam” sprzedany przez Pyramide


Pyramide International pozyskało sprzedaż światową (z wyłączeniem Francji) nadchodzącego tytułu „Việt and Nam” w Cannes „Việt and Nam” wietnamskiego autora Trương Minh Quý. Nakręcony na taśmie 16 mm film to dramat o dwóch młodych górnikach, którzy muszą wykonać misję, zanim los ich rozdzieli.

„W głębinach podziemnych kopalni węgla, gdzie czyha niebezpieczeństwo i panuje ciemność, Nam i Việt, młodzi górnicy, pielęgnują ulotne chwile, wiedząc, że jeden z nich wkrótce wyruszy za morze, by rozpocząć nowe życie. Ale wyjazd nie może nastąpić, ponieważ gdzieś głęboko w ziemi, w odległym lesie, leży ojciec Nama, żołnierz, którego szczątki są zmuszeni znaleźć. Razem, podążając za tajemnicami wspomnień i snów, podążają ścieżką do przeszłości” – czytamy w streszczeniu dostarczonym przez głównego producenta Epicmedia z Filipin.

Trương Minh Quý zrobił furorę, biorąc udział w azjatyckiej Akademii Filmowej festiwalu w Busan w 2012 roku, a następnie swój drugi film fabularny „Domek na drzewie” pojawił się w konkursie Filmowcy teraźniejszości festiwalu w Locarno. Jego francuskojęzyczny film krótkometrażowy „Les Attendants” rywalizował o Złotego Niedźwiedzia Berlinale w 2021 r. Mieszka w rodzinnym mieście w Central Highlands w Wietnamie i podczas kręcenia eksperymentował z łączeniem abstrakcyjnych koncepcji-obrazów z realistycznymi improwizacjami.

Warto przeczytać!  Quentin Dupieux wnosi szubienicowy humor do satyry filmowej w drugim akcie

„Trương Minh Quý to niesamowity reżyser. Mamy perełkę w rękach!” powiedział Eric Lagesse, prezes Pyramide International. Film jest trzecim pełnometrażowym filmem reżysera.

„Krecenie tego filmu było połączeniem wiary w materiał z ponad dziesięcioletnią przyjaźnią z reżyserem. „Việt and Nam” bada miłość, marzenia i traumę wielu pokoleń dzieci w danym kraju, ale zawsze przez pryzmat nadziei” – powiedział główny producent Bradley Liew.

Po obejściu międzynarodowych rynków projektów – w tym IFFR Cinemart, Cannes Cinéfondation L’Atelier i The Gotham Week – struktura filmu jest koprodukcją obejmującą osiem krajów. Oprócz Liew i partnerki Bianki Balbueny współproducentami filmu są Marie Dubas (Deuxième Ligne Films, Francja), Lai Weijie (E&W Films, Singapur), Lorna Tee i Joost de Vries (An Original Picture, Holandia), Stefano Centini (Volos Films Italia, Włochy), Christian Jilka (Scarlet Visions, Niemcy), Nguyen Thi Xuan Trang (Lagi Limited, Wietnam) i Alex Lo (Cinema Inutile, USA) jako producent wykonawczy.

„Việt and Nam” jest finansowany przez Hubert Bals Script and Project Development Voices Fund, Purin Pictures Production Fund, MPA APSA Academy Film Fund, Talents Tokyo Next Masters Support Program Development Fund, Visions Sud Est Production Support, World Cinema Fund, IMDA Southeast Fundusz koprodukcji azjatyckiej, wsparcie dla firm z Normandii i finansowanie rozwoju międzynarodowej koprodukcji, Organizacja International de la Francophonie (OIF), wsparcie CNC World Cinema, program koprodukcji NFF + HBF, FDCP Asean Co-Production Fund (ACOF) oraz Fundusz koprodukcyjny TFL.

Warto przeczytać!  Abhijeet Bhattacharya przerywa milczenie na temat 17-letniego sporu z Shah Rukh Khanem, mówiąc: „Dość dramatów, jesteś gwiazdą i zawsze nią będziesz”

Postprodukcja odbyła się w Holandii, Singapurze, Francji i Kambodży, a obróbka taśmy filmowej Kodak odbywała się w rumuńskim Cinelab w Bukareszcie.


Źródło