Filmy

Film z Oklahomy „Twisters” przekroczył 100 milionów dolarów w krajowych kasach biletowych

  • 27 lipca, 2024
  • 5 min read
Film z Oklahomy „Twisters” przekroczył 100 milionów dolarów w krajowych kasach biletowych


grać

Zrealizowany w Oklahomie film akcji „Twisters” osiągnął już znaczący sukces kasowy niecały tydzień po oficjalnej premierze w kinach.

Długo oczekiwana kontynuacja przeboju „Twister” z 1996 roku, który również kręcono w stanie Sooner, już przekroczyła 100 milionów dolarów w kinach w Ameryce Północnej.

„Twisters” oficjalnie wszedł do kin 19 lipca i był wyświetlany w 4151 kinach w Ameryce Północnej. Zajął pierwsze miejsce w krajowym box office i znacznie przekroczył oczekiwania, zarabiając 81,2 mln dolarów w weekend otwarcia.

Pojazd akcji PG-13 nadal kręcił imponujące interesy przez cały tydzień. Według BoxOfficeMojo.com, „Twisters” zarobił około 9,2 mln dolarów w poniedziałek, 12,6 mln dolarów we wtorek i 10 mln dolarów w środę.

Jak podaje Collider, imponujące 12 milionów dolarów przychodu z Discount Tuesday, kiedy wszystkie największe sieci kin oferują bilety po obniżonych cenach, pozwoliło „Twisters” przekroczyć granicę 100 dolarów.

Po sześciu dniach oficjalnej premiery kinowej „Twisters” zarobił w USA nieco ponad 113 milionów dolarów.

Nakręcony w 2023 roku w Oklahomie sequel filmu zarobił kolejne 43,5 miliona dolarów z międzynarodowych kas biletowych, co według BoxOfficeMojo.com daje łącznie około 156,6 miliona dolarów na całym świecie do środy.

Warto przeczytać!  Ciche miejsce: Szansa na kontynuację już pierwszego dnia spotkała się z zachęcającą reakcją reżysera prequela: „Jest duża szansa”

Koszt produkcji „Twisters” wyniósł około 155 milionów dolarów, nie licząc milionów wydanych na promocję filmu, który ogląda się z zainteresowaniem.

W jaki sposób kina 4DX przyczyniły się do sukcesu kasowego filmu „Twisters”?

Reżyserowany przez dwukrotnie nominowanego do Oscara Lee Isaaca Chunga („Minari”), który dorastał na farmie w Arkansas niedaleko granicy z Oklahomą, „Twisters” to nowy, współczesny rozdział, który podąża ścieżką przeboju z lat 90. „Twister”. Samodzielny sequel wprowadza nowe pokolenie łowców burz granych przez Daisy Edgar-Jones, wschodzącego idola Glena Powella i Anthony’ego Ramosa.

Weekend otwarcia w USA dla „Twisters” plasuje się na trzecim miejscu pod względem wielkości w 2024 r., ustępując jedynie filmom „W głowie się nie mieści 2” z przychodami rzędu 155 mln dolarów i „Diuna: Część 2” z przychodami rzędu 82 mln dolarów.

„Twisters” ustanowił nowy rekord najlepszego weekendu otwarcia w USA w historii filmów o katastrofach naturalnych, wyprzedzając „Pojutrze” Rolanda Emmericha, który w 2004 r. zarobił 68,44 mln dolarów, jak podaje The Hollywood Reporter.

Popularność „Twisters” w immersyjnym formacie 4DX pomogła filmowi osiągnąć jego przebój. Variety podaje, że sprzedaż biletów na „Twisters” w 4DX w weekend otwarcia wyniosła około 2,1 miliona dolarów. To o 30% więcej niż 1,57 miliona dolarów za poprzedni rekordzistę weekendu otwarcia w formacie immersyjnym, zeszłoroczny „Super Mario Bros. Movie”.

Format premium wykorzystuje 21 zsynchronizowanych ruchów i efektów środowiskowych, takich jak wirujące podmuchy wiatru, wibracje, woda, błyskawice i zapachy, aby zapewnić widzom kinowe wrażenia multisensoryczne. W zeszły weekend i w tym tygodniu fani sprawili, że pokazy „Twisters” w 4DX stały się viralem.

Warto przeczytać!  Bradley Cooper wspierał byłego sąsiada Willa Arnetta podczas nagrywania „Smartless” w weekend

CJ 4DPLEX, który produkuje formaty filmów premium i technologie kinowe, potwierdził w czwartek, że „Twisters” wygenerował najlepsze wyniki w weekendowym otwarciu kasowym w 2024 r. dla 4DX. Firma nawiązała współpracę z Chungiem, a także ze studiami „Twisters” Universal Pictures, Warner Bros. Pictures i Amblin Entertainment, aby stworzyć doświadczenie 4DX, zgodnie z komunikatem prasowym.

Do tej pory Twisters zarobił ponad 2,3 mln dolarów w 62 salach 4DX na rynku krajowym. Film może pochwalić się średnią na ekran wynoszącą 37 120 dolarów, przy wskaźniku obłożenia wynoszącym 67 procent, podaje CJ 4DPLEX.

Sieć kin Regal wygenerowała 2,1 miliona dolarów przychodów ze sprzedaży biletów w 50 różnych kinach 4DX, przy średniej cenie 41 903 dolarów na ekran.

W kinie Regal Warren w Moore, w rejonie OKC, które w 2013 r. faktycznie zostało dotknięte tornadem EF5 i stało się kinem o największych przychodach w pierwszy weekend wyświetlania filmu „Twisters”, seanse 4DX tego burzliwego hitu były wyprzedane przez cały tydzień.

Jak „Twisters” wypadną w box office w porównaniu z „Deadpoolem i Wolverine’em”?

Deadline podaje, że sprzedaż biletów premium i IMAX stanowiła 40% krajowej sprzedaży biletów w weekend otwarcia na „Twisters”. Problem polega na tym, że gorąco oczekiwany „Deadpool i Wolverine” Marvel Studios przejmuje wszystkie kina premium — w tym sale 4DX — od czwartkowego wieczoru na trzytygodniową przerwę.

Warto przeczytać!  8 największych słabości miecza świetlnego w kanonie i legendach Star Wars

Według doniesień Variety, film „Deadpool i Wolverine”, który oficjalnie zadebiutował w kinach w piątek, ma zarobić od 160 do 170 milionów dolarów w 4200 kinach w Ameryce Północnej.

Oczekuje się, że sequel superbohatera z udziałem Ryana Reynoldsa i Hugh Jackmana nie tylko stanie się największym otwarciem krajowym w tym roku, ale także ustanowi nowy rekord największego weekendu otwarcia z kategorią wiekową R w historii. Oczekuje się, że pobije obecny rekord 132 milionów dolarów za debiut „Deadpoola” z 2016 roku.

„Deadpool and Wolverine” ma również odnieść sukces superbohaterski na rynkach międzynarodowych, a obserwatorzy branży szacują, że do niedzieli film może zarobić od 350 do 390 milionów dolarów na całym świecie. Disney wydał około 200 milionów dolarów na produkcję filmu i dodatkowe 100 milionów dolarów na jego promocję, donosi Variety.

Pozostaje pytanie, jak poradzi sobie „Twisters”, skoro „Deadpool i Wolverine” wchodzą do kin. Associated Press informuje, że niektórzy analitycy optymistycznie porównują film „Barbenheimer” z zeszłego roku, kiedy to „Barbie” z kategorią wiekową PG-13 i „Oppenheimer” z kategorią wiekową R były wyświetlane w kinach w tym samym czasie, a oba odniosły sukces kasowy.


Źródło