Filmy Grety Gerwig z serii Opowieści z Narnii stanowią wyzwanie, z którym nie poradziły sobie inne serie fantasy, takie jak Władca Pierścieni
Streszczenie
- Adaptacja Narnii na Netflixie napotyka na pewne trudności ze względu na krótką długość książki, która wymaga starannej adaptacji, aby odnieść sukces.
- Gerwig musi znaleźć równowagę pomiędzy lojalnością wobec materiału źródłowego a wprowadzeniem niezbędnych zmian w filmach Netflixa o Narnii.
- Aby uniknąć błędów Disneya, Netflix musi pozostać wierny duchowi Narnii w potencjalnych hitowych adaptacjach.
Greta Gerwig Opowieści z Narnii adaptacja stoi przed trudnym wyzwaniem ze względu na materiał źródłowy. Po rekordowym sukcesie Gerwig lalka Barbiejest zaangażowana w pisanie i reżyserowanie co najmniej dwóch nadchodzących filmów Netflixa opartych na uwielbianej serii książek autorstwa CS Lewisa. Chociaż Netflix po raz pierwszy zaadaptował książki z serii Opowieści z Narnii, seria była adaptowana już wiele razy w przeszłości, w tym trzy filmy Disneya.
Biorąc pod uwagę jej sukces dzięki oryginalnym historiom, takim jak Pani Ptak I lalka Barbiewraz z jej uznaną przez krytyków adaptacją klasycznej powieści Małe kobietki autorstwa Louisa May Alcott, zaangażowanie Gerwig w reboot Narnii jest ekscytujące. Gerwig i Netflix mają okazję opowiedzieć całą historię serialu, wykraczając poza trzy powieści zaadaptowane przez Disneya. Jednocześnie bezpośrednio adaptując wszystkie siedem części w Opowieści z Narnii niesie ze sobą własne wyzwania.
Powiązany
Jest jeden problem z rozpoczęciem rebootu Narnii Grety Gerwig w miejscu, w którym zamierzał to zrobić C.S. Lewis
Kolejność wydawania książek Opowieści z Narnii autorstwa C.S. Lewisa nie jest taka, jakiej oczekiwał od czytelników, ale Gerwig ma problem z przestrzeganiem chronologii serii.
Reboot Narnii Grety Gerwig ma problem z adaptacją ze względu na długość książek
To problem, którego nie mają Harry Potter i Pieśń Lodu i Ognia
Głównym wyzwaniem, przed którym stoją Gerwig i Netflix, jest to, że większość Opowieści z Narnii książki są stosunkowo krótkie. Wiele popularnych seriali, które zostały zaadaptowane na filmy lub seriale telewizyjne, w tym Harry Potter I Pieśń Lodu i Ogniamają dość długie odcinki, co pozwala adaptacjom ekranowym na wykorzystanie dużej ilości materiału. Podczas gdy długość każdej powieści o Narnii różni się w zależności od wydania, zgodnie z długością stron pierwszego wydania, większość książek z serii nie przekracza 200 stron.
Książka |
Liczba stron |
---|---|
Siostrzeniec Magika |
183 |
Lew, czarownica i stara szafa |
172 |
Koń i jego chłopiec |
199 |
Książę Kaspian |
195 |
Podróż Wędrowca do Świtu |
223 |
Srebrne krzesło |
217 |
Ostatnia bitwa |
184 |
Jeśli Netflix planuje stworzenie jednego filmu na podstawie każdej książki, może nie być wystarczająco dużo materiału, aby zaadaptować każdą z nich. Połączenie wielu książek w jeden film może wydawać się rozwiązaniem, ale stwarza to całą serię problemów, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak bardzo niektóre książki wydają się od siebie oddzielone i jak bohaterowie zmieniają się w pewnych momentach serii. Stawia to ambitne projekty przed trudnym dylematem, ponieważ ożywiają dzieło Lewisa.
Nowe filmy z serii Opowieści z Narnii będą musiały zmienić książki
To nieuniknione w adaptacjach Gerwig
Niezależnie od tego, jak Netflix postanowi postępować, będzie musiał dokonać zmian w materiale źródłowym, co jest nieuniknione w przypadku wszystkich adaptacji. Kluczem będzie wprowadzanie zmian, które pozwolą, aby adaptacje nadal były wierne tematyce i duchowi książek Lewisa które są dostępne dla szerokiego zakresu wieku. Praca Gerwig na temat Małe kobietki udowadnia, że doskonale nadaje się do tego zadania, gdyż jej adaptacja wprowadza pewne zmiany, jednocześnie zachowując ponadczasową oryginalną historię.
Jeśli każda książka zostanie zaadaptowana indywidualnie, pewne elementy będą musiały zostać rozszerzone i bardziej rozwinięte, aby każdy film wydawał się w pełni rozwinięty. Jeśli niektóre książki zostaną zaadaptowane razem w jeden film, konkretne postacie lub wątki fabularne mogą zostać skondensowane. To mogłoby zadziałać, ale wiąże się również z ryzykiem pośpiechu w rozwoju postaci i punktach fabuły, a także może sprawiać wrażenie, że niektóre dzieci Pevensie są niepotrzebnie odsunięte na boczny tor, gdy ich czas w Narnii dobiega końca.
Greta Gerwig musi uważać, aby uniknąć problemów z adaptacjami Narnii Disneya
Odeszli zbyt daleko od materiału źródłowego
Choć zmiany w materiale źródłowym są nieuniknione, Gerwig i jej współtwórcy muszą być czujni, aby nie zmieniać zbyt wiele, jak to zrobił Disney w niektórych swoich adaptacjach Narnii. Lew, czarownica i stara szafa była w dużej mierze wierną adaptacją, ale Książę Kaspian I Podróż Wędrowca do Świtu wziął więcej swobody z materiałem źródłowym. To jest jeden z powodów, dla których adaptacje Disneya zaczęły zbaczać z drogi, błąd, którego Netflix nie może popełnić.
Między materiałem źródłowym a zaangażowaniem Gerwig, Netflix
Opowieści z Narnii
filmy mają potencjał, aby stać się znaczącymi hitami…
Tak jak HBO Jego ciemne materiały był wierny duchowi i tematyce książek Philipa Pullmana, Netflix musi zrobić to samo Opowieści z Narnii. Niektóre szczegóły będą musiały zostać zmienione, ale zmiany, które są zbyt rażące, spowodują, że pojawi się pytanie, po co w ogóle powstają nowe adaptacje NarniiMiędzy materiałem źródłowym a zaangażowaniem Gerwig, Netflix Opowieści z Narnii Filmy mają potencjał, aby stać się znaczącymi hitami, ale twórcy muszą znaleźć najlepsze rozwiązanie, aby nadać serii odpowiednie tempo, bazując na krótkich książkach.
Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i Stara Szafa
Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa (2005) to film fantasy wyreżyserowany przez Andrew Adamsona. Przedstawia historię czwórki rodzeństwa, które odkrywa magiczną garderobę prowadzącą do zaczarowanej krainy Narnii. Łączą siły z Aslanem, majestatycznym lwem, aby walczyć ze złą Białą Czarownicą. W filmie występują Georgie Henley, Skandar Keynes, William Moseley i Anna Popplewell w rolach głównych.
- Dyrektor
- Andrzej Adamson
- Data wydania
- 9 grudnia 2005
- Pisarze
- Ann Peacock, Andrew Adamson, Christopher Markus, Stephen McFeely
- Rzucać
- William Moseley, Anna Popplewell, Skandar Keynes, Georgie Henley, Tilda Swinton, James McAvoy, Jim Broadbent, Liam Neeson
- Czas wykonania
- 143 minuty