Rozrywka

Filmy na sprzedaż od Sydneya Sweeneya, Anthony’ego Mackie, Ewana McGregora – ostateczny termin

  • 10 marca, 2023
  • 10 min read
Filmy na sprzedaż od Sydneya Sweeneya, Anthony’ego Mackie, Ewana McGregora – ostateczny termin


W zeszłym roku, gdy branża szukała wyjścia z czyśćca pandemii w kasie, SXSW zapalił knot na A24 Wszystko Wszędzie Wszystko narazktóry zdynamizował hipsterską widownię w wieku 18-34 lat w filmie, który stał się najbardziej dochodowym niezależnym filmem 2022 roku, najlepszym w historii nowojorskiego dystrybutora, a teraz potencjalnym zdobywcą Oscara za najlepszy film.

W związku z tym często mówi się, że SXSW było miejscem, w którym można było wypuszczać wielkie studyjne horrory i komedie przed przyjaznymi gatunkom tłumami, zamiast sprzedawać je i odkrywać nowe talenty; to tutaj jest ostateczne Shang-Chi i legenda o 10 kręgach Filmowiec Destin Daniel Cretton po raz pierwszy odniósł wielki sukces dramatem Brie Larson Krótkoterminowe 12. Mimo to ten powolny rytm nigdy nie zniechęcił sprzedawców do wykorzystywania festiwalu w Austin jako miejsca, w którym można wprowadzić świeże talenty bezpośrednio do grupy demograficznej zeitgeist, z dala od zgiełku wysokich cen w Sundance i szalonego rynku transmisji strumieniowych.

Zeszły rok oznaczał powrót do osobistego romansu po trzyletniej przerwie spowodowanej Covidem, a SXSW powróciło swingując nie tylko z premierami przypominającymi koncerty rockowe dla Wszystko Wszędzie Wszystko Naraz, ale także Paramount Zaginione miasto i satyra Nicolasa Cage’a Nieznośny ciężar ogromnego talentu.

W tym roku światowa premiera Paramountu Dungeons & Dragons: Honor wśród złodziei, zaskakujący pokaz slajdów John Wick: Rozdział, Warner Bros’ Powstanie martwego zła, oraz azjatycko-amerykańską komedię Lionsgate Jazda Radości.

Wśród filmów, które w zeszłym roku znalazły nabywców, była najlepsza kandydatka do Oscara dla najlepszej aktorki Andrei Riseborough Do Lesliego, który trafił do Momentum Pictures. Ten dystrybutor wziął także kobiecy thriller Blumhouse Miękkie i ciche. Shout Studios przejęło Jim Gaffigan-Rhea Seehorn komedia Linoleum, podczas gdy IFC i AMC+ wybrały film Aubrey Plaza-Alison Brie Zakręć mną a także komedia społeczna Ładne problemy.

Historycznie rzecz biorąc, SXSW jest dojną krową dla sprzedawców, którzy okazjonalnie dokonują transakcji o wartości 1 miliona dolarów tu i tam (np. film Adama Scotta, Nicka Krolla i Jenny Slate z 2016 roku Mój niewidomy brat). Znaki przypływu obejmowały Roadside Attraction, które znalazły się w filmie Sally Field z 2015 roku Cześć, mam na imię Doris za 1,75 mln USD; przyniosło to krajowy dochód brutto w wysokości 14,4 mln USD.

Jednak w związku z tym, że WGA i studia są zobowiązane do wyrównania, wraz z DGA i SAG, w następnej rundzie negocjacji kontraktowych, dystrybutorzy będą potrzebować produktu na wypadek strajku na drodze – zwłaszcza na rynku kinowym, który jest o odbiciu od Covida. Wystawie głośno było też o potrzebie większej liczby tytułów.

„Jest wiele komercyjnych produktów na sprzedaż w sposób, jakiego nie widzieliśmy od kilku lat” – powiedział jeden optymistyczny sprzedawca. „Kiedy masz wiele filmów do zdobycia, tworzy to tylko konkurencję”.

Warto przeczytać!  Dwupartyjny senatorowie wprowadzają ustawodawstwo dotyczące reformy biletów

W zależności od tego, z kim rozmawiać, tegoroczny Festiwal Filmowy w Sundance był ucztą lub głodem. Ale dla niektórych sprzedawców była to błogość, gdy jeden zobaczył, że połowa ich łupków została sprzedana w ciągu pierwszych 48 godzin.

To prawda, w tym roku jest to backloaded SXSW na kilka dużych premier, nie dzięki Oskarom wypadającym w pierwszy weekend festiwalu. SXSW wyznacza swoje daty z wieloletnim wyprzedzeniem, ale niektórzy uważają, że coroczne wydarzenie obejmujące film, telewizję, technologię, komedię, muzykę i wiele innych powinno zostać przesunięte w odpowiedzi na Oscary.

Chociaż niektórzy sprzedawcy narzekają na to, mają rozwiązanie.

„Upewniamy się, że organizujemy pokazy w Los Angeles i mobilizujemy się tak bardzo, jak to możliwe” – powiedział jeden z nich.

Oto niektóre z gorących tytułów wystawionych na sprzedaż na targach SXSW 2023 (zawsze w CT):

Paul Walter Hauser i Sydney Sweeney w filmie „Americana”

Urszula Kojot

AMERYKAŃSKIE — Orzeł i reszka, to najbardziej efektowny chwyt dla każdego kupującego po tym, jak HBO zgarnęło Sydney Sweeney Rzeczywistość z Berlina. Ale dlaczego jest amerykański raczej później niż wcześniej na festiwalu ze światową premierą 17 marca? Rozumiemy, że postprodukcja filmu wymagała pewnego zwrotu. co jest standardem dla każdego niezależnego twórcy, który robi duży plusk na dużym festiwalu filmowym (nie wspominając o tym, że jest to po weekendzie z Oscarami). Pic reprezentuje pełnometrażowy debiut reżyserski Tony’ego Tosta (twórcy dramatu z epoki Netflix Potępienie). Oprócz Sweeneya w roli głównej, amerykański występuje także Paul Walter Hauser i występuje w pełnometrażowym debiucie piosenkarki pop Halsey w filmie o nieudanym napadzie z Południa, w którym występuje mityczny artefakt rdzennych Amerykanów, koszula Lakota Ghost Shirt. Bohaterowie i złoczyńcy ścierają się w tym mrocznym, komediowym thrillerze kryminalnym. Finansowane przez Bron Studios. WME Independent i Bron zajmują się sprzedażą na całym świecie.
Sekcja: Narracja w centrum uwagi. Pierwszy pokaz: 17 marca, 13:30, Paramount

SAMODZIELNOŚĆ — Pełnometrażowy debiut reżyserski Jake’a Johnsona samodzielność ma słodkie miejsce na premierę w sobotni wieczór w Paramount, miejscu zwykle zarezerwowanym dla biletów studyjnych. Johnson występuje u boku Anny Kendrick, Andy’ego Samberga, Natalie Morales, Christophera Lloyda, Wayne’a Brady’ego, GaTy, Emily Hampshire, Mary Holland i Bobana Marjanovicia. Logline: Kiedy mężczyźnie oferuje się milion dolarów za udział w grze, w której myśliwi próbują go zabić, myśli, że znalazł idealną lukę: mogą atakować tylko wtedy, gdy jest sam. Jego jedynym problemem jest to, że żaden z jego przyjaciół ani rodziny nie wierzy, że gra jest prawdziwa. MRC sprzedaje. Johnson również napisał scenariusz i wyprodukował z Alim Bellem i Joe Hardestym. EPki to Andy Samberg z Lonely Island, Akiva Schaffer i Jorma Taccone. Sekcja: Narracja w centrum uwagi. Pierwszy pokaz: 11 marca, 18:30, Paramount

„Gdybyś był ostatni”

SXSW

JEŚLI BYŁEŚ OSTATNI — Komedia romantyczna science-fiction wyreżyserowana przez Kristiana Mercado i napisana przez Angelę Bourassę, w której występują Anthony Mackie, Zoe Chao, Natalie Morales i Goeff Stults. Adam i Jane (Mackie i Chao) od trzech lat uczestniczą w misji NASA, która poszła w bok, dryfując między Jowiszem a Saturnem. Zabijają czas, pewni, że pomoc nie nadchodzi. Wszystko to kończy się Adam proponuje im spać razem. Wywiązuje się debata między duetem. Myśleć Kiedy Harry spotkał Sally osadzony w przestrzeni. Film ma podobny klimat Palm Springs; ten film został sprzedany Hulu i Neonowi z Sundance za 22 miliony dolarów. Producentami wykonawczymi są Chris i Paul Weitz. Sprzedaż UTW. Sekcja: Narracja w centrum uwagi. Pierwszy pokaz: 11 marca, godz. 18.00, Stateside Theatre

„Historia Ave”

Eryk Branko

HISTORIA AVE — Dramat kryminalny, którego współautorem i reżyserem jest Arystoteles Torres, powstawał przez kilka lat. Jamie Foxx jest jednym z producentów. Film opowiada o Kadirze Graysonie, pochodzącym z Południowego Bronxu, który po stracie starszego brata pogrąża się w gangu graffiti, który jest równie przestępczy, jak i artystyczny. Próbuje obrabować latynoskiego konduktora MTA na peronie metra Story Avenue. Luis da Kadirowi pieniądze, których potrzebuje, jeśli tylko zje z nim posiłek, który może zmienić życie nastolatka. Luis Guzman, Asante Blackk, Melvin Gregg, Alex Hibbert. Jest wiele emocji związanych z tym projektem opracowanym przez Sundance Lab, ponieważ jest on trzykrotnie reprezentowany przez WME Independent, UTA i CAA oraz sprzedaż. Sekcja: Konkurs fabularny. Pierwszy pokaz: 11 marca, 12:45, Alamo Lamar

Warto przeczytać!  Jak dotąd The Last of Us od HBO jest zaskakująco prostą adaptacją

TY ŚPIEWASZ GŁOŚNIEJ, JA ŚPIEWAM GŁOŚNIEJ – Christine Vachon jest jednym z producentów tego filmu Emmy Westenberg, w którym występują prawdziwi ojciec-córka Ewan McGregor i Clara McGregor. Tata próbuje uratować córkę po przedawkowaniu benzodiazepin i opioidów. Był nieobecny i próbując doprowadzić ją do trzeźwości, chce naprawić ich związek. Sprzedaż UTW. Sekcja: Narracja w centrum uwagi. I projekcja: 11 marca, godz. 21:15, Teatr Zach

PÓŹNO ROZWIJAJĄCE SIĘ — Karen Gillan nadal pokazuje swój zasięg poza Jumanji I strażnicy Galaktyki kino. Tutaj gra 28-letnią Louise, przygnębioną muzyczkę, od niedawna singielkę, która łamie biodro i kończy na fizjoterapii z ludźmi dwa razy starszymi od niej. Tam poznaje zrzędliwą Polkę Antonię (Małgorzata Zajączkowska), która nie mówi po angielsku. Louise zaczyna się nią opiekować. Żadnemu z nich nie podoba się układ. UTA sprzedaje ten film wyreżyserowany przez Lisę Steen i napisany przez Annę Greenfield. Steen miała światową premierę swojego filmu krótkometrażowego z 2019 roku Zachody słońca w Sundance i Późne kwitnienie jest jej pełnometrażowym debiutem reżyserskim po pięciu filmach krótkometrażowych. Sprzedaż UTW. Sekcja: Konkurs fabularny. Pierwszy pokaz: 10 marca, 18:45, Alamo Lamar D

’Wąsy’

SXSW

WĄSY — Imran J. Khan napisał i wyreżyserował ten inteligentny, młodzieżowy tytuł, który ma urok, o którym słyszymy Ósma klasa I Biedronka. Akcja rozgrywa się w połowie lat 90. w Północnej Kalifornii. 13-letni Ilyas, Amerykanin pochodzenia pakistańskiego, został wyciągnięty przez rodziców z islamskiej prywatnej szkoły i wysłany do szkoły publicznej, gdzie musi stawić czoła zawstydzeniu związanemu z jego nieuniknionym, niedojrzałym „wąsem”. ”. Ilyas obmyśla plan powrotu do swojej starej szkoły. Khan był redaktorem na Kosmiczny mecz: nowe dziedzictwo I Minionki: Przebudzenie Gru. Christopher Storer, twórca Niedźwiedź, był wczesnym mistrzem tego projektu i był zaangażowany w jego rozwój jako jeden z producentów. Sprzedaż UTW. Sekcja: Konkurs fabularny. Pierwszy pokaz: 12 marca, 16:15, Alamo Lamar D

„Maryja okrąża”

SXSW

CHOLERA — Drugi reżyserski film Molly McGlynn po 2017 roku Maryja się kręci (który trafił do TIFF) to na wpół biograficzna trauma związana z dojrzewaniem, która przemierza seksualność i kobiecość. Koncentruje się na 16-letniej Lindy (Maddie Ziegler), u której zdiagnozowano zespół MRKH, stan reprodukcyjny, który wywraca do góry nogami jej plany dotyczące seksu, a także jej związek z matką (Emily Hampshire), a przede wszystkim z nią samą. Janelle Monáe jest tutaj EP-ką. Niezależna sprzedaż WME. Sekcja: Narracja w centrum uwagi. Pierwszy pokaz: 13 marca, 21:00, Stateside Theatre.

„Cora Bora”

SXSW

KORA BORA — Cora (Megan Stalter) czuje, że jej otwarty związek jest na skraju upadku. Kiedy zmagający się z problemami muzyk i niechlujny millenials wracają do domu w Portland, aby odzyskać dziewczynę, zdaje sobie sprawę, że ratunku wymaga znacznie więcej niż jej życie uczuciowe. W obsadzie Hannah Pearl Utt reżyseruje na podstawie scenariusza Rhianon Jones. Chelsea Peretti, Jojo T. Gibbs, Manny Jacinto, Ayden Mayeri, Thomas Mann, Chrissie Fit, Andre Hyland, Margaret Cho, Darrell Hammond. Sprzedaż CAA. Sekcja: Narracja w centrum uwagi. Pierwszy pokaz: 12 marca, 20:30, Stateside Theatre.

„Frybread Face and Me”

SXSW

FRYBREAD TWARZY I JA — Taika Waititi jest producentem wykonawczym tego filmu fabularnego, napisanego i wyreżyserowanego przez Billy’ego Luthera, którego akcja toczy się w latach 90. Benny jest rdzennym Amerykaninem dorastającym w San Diego, który bawi się lalkami i słucha Fleetwood Mac. Wszystko, co Benny myśli, że wie o sobie i swojej rodzinie, zostaje wywrócone do góry nogami, gdy rodzice zmuszają go do spędzenia lata na ranczu swojej babci Lorraine w rezerwacie w Arizonie. Tam poznaje swoją kuzynkę Dawn aka Frybread Face, pulchnego 11-letniego włóczęgę, twardą chłopczycę. Benny nigdy nie spotkał nikogo takiego jak ona i jest równie onieśmielony i pod wrażeniem jej znajomości języka i tradycji Navajo. Benny i Fry wspólnie tworzą niezapomniane lato. Makro i Riverraod są tutaj na pokładzie. CAA sprzedaje to zdjęcie, na którym występują Kier Tallman, Charley Hogan, Martin Sensmeier, Kahara Hodges i Sarah Natani. Sekcja: Narracja w centrum uwagi. I projekcja: 11 marca, godz. 18:00, Alamo Lamar B

Warto przeczytać!  Harry i Meghan rozmawiają pokojowo z rodziną królewską przed koronacją króla Karola: „Jedyna droga naprzód”


Źródło