Technologia

Filtr wyszukiwania Google Perspectives zapewnia różnorodne punkty widzenia dzięki angażującym treściom

  • 26 czerwca, 2023
  • 6 min read
Filtr wyszukiwania Google Perspectives zapewnia różnorodne punkty widzenia dzięki angażującym treściom


Google Perspectives, filtr wyszukiwania zaprezentowany na konferencji Google I/O, który wyświetla treści z punktami widzenia dotyczącymi Twojego zapytania, jest teraz dostępny na urządzeniach mobilnych.

Filtr Perspektywy zapewnia użytkownikom wyszukiwarki alternatywne podejście do gromadzenia informacji niezbędnych do podjęcia świadomej decyzji.

W tym artykule omówiono najważniejsze typy treści w Google Perspectives, skuteczność filtra wyszukiwania w dostarczaniu treści na czas oraz sposób wyświetlania w filtrowanych wynikach.

Jak wyniki Perspektywy różnią się od standardowych SERP

W przeciwieństwie do standardowych SERP, Perspectives łączy wideo, posty w mediach społecznościowych, wiadomości, pytania i odpowiedzi oraz dyskusje na forum z wybranych źródeł, aby stworzyć kompilację autentycznych punktów widzenia na zadany temat.

Co ciekawe, po latach debat na temat tego, czy sygnały społecznościowe są czynnikiem rankingowym, Google uwzględnia liczbę wyświetleń wideo, komentarzy i polubień treści społecznościowych w wynikach wyszukiwania Perspectives.

Warto przeczytać!  MiniGPT-4: bezpłatne narzędzie AI do przetwarzania obrazu na tekst, które możesz wypróbować już dziś

Najpopularniejsze typy treści w perspektywie Google

Poniżej przedstawiono typy wyszukiwania treści, które użytkownicy zobaczą po przełączeniu na filtr Perspektywy, oraz stopień przydatności każdego typu treści w spełnieniu zapytania.

Filmy na youtube

W Perspektywie często pojawiają się filmy z YouTube autorstwa recenzentów produktów, klientów i marek. Wyniki wyszukiwania często pokazują liczbę wyświetleń, długość i wiek filmu, dając użytkownikom wyobrażenie o jego popularności, dogłębności i aktualności.

Perspektywy Google: jak ten filtr wyszukiwania zapewnia różnorodne punkty widzenia dzięki angażującym treściom społecznościowymZrzut ekranu z Google, czerwiec 2023 r

Filmy z TikToka

Choć nie tak często jak YouTube, Google miesza filmy TikTok z wiekiem i liczbą wyświetleń w wynikach Perspektywy. W jednym przykładzie Google umieścił nawet film TikTok ze swojego konta na temat wirusowego trendu.

Perspektywy Google: jak ten filtr wyszukiwania zapewnia różnorodne punkty widzenia dzięki angażującym treściom społecznościowymZrzut ekranu z Google, czerwiec 2023 r

Posty z Reddita

Reddit zapewnia perspektywy dla wielu zapytań w wyszukiwarce Google. Użytkownicy mogą szybko zobaczyć wiek posta Reddit i liczbę komentarzy w większości przypadków, zakładając, że nadal jest on publicznie dostępny.

Perspektywy Google: jak ten filtr wyszukiwania zapewnia różnorodne punkty widzenia dzięki angażującym treściom społecznościowymZrzut ekranu z Google, czerwiec 2023 r

Posty Quora

Posty z Quora, dobrze znanej platformy pytań i odpowiedzi, pojawiają się w Perspectives wraz z wiekiem postu.

Perspektywy Google: jak ten filtr wyszukiwania zapewnia różnorodne punkty widzenia dzięki angażującym treściom społecznościowymZrzut ekranu z Google, czerwiec 2023 r

Odpowiedzi StackOverflow

Oprócz postów Reddit i Quora, Perspectives pokazuje odpowiedzi StackOverflow wraz z ich wiekiem w przypadku niektórych wyszukiwań technicznych. Może to być szczególnie przydatne, jeśli użytkownik potrzebuje najnowszych informacji, ponieważ może wybrać posty sprzed trzech tygodni lub 13 lat.

Perspektywy Google: jak ten filtr wyszukiwania zapewnia różnorodne punkty widzenia dzięki angażującym treściom społecznościowymZrzut ekranu z Google, czerwiec 2023 r

Tweety

Tweety dotyczące wyszukiwanego hasła mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania filtrowanych przez Perspektywy, często wraz z wiekiem tweeta i liczbą otrzymanych polubień.

Perspektywy Google: jak ten filtr wyszukiwania zapewnia różnorodne punkty widzenia dzięki angażującym treściom społecznościowymZrzut ekranu z Google, czerwiec 2023 r

Posty na Instagramie

Posty na Instagramie, takie jak Tweety, są wyświetlane w Perspektywie wraz z liczbą polubień na Instagramie i wiekiem.

Perspektywy Google: jak ten filtr wyszukiwania zapewnia różnorodne punkty widzenia dzięki angażującym treściom społecznościowymZrzut ekranu z Google, czerwiec 2023 r

Dyskusje na forum

Google czasami oferuje Perspektywy w postaci nieaktualnych postów na forum dla wyszukiwanych haseł.

Perspektywy Google: jak ten filtr wyszukiwania zapewnia różnorodne punkty widzenia dzięki angażującym treściom społecznościowymZrzut ekranu z Google, czerwiec 2023 r

Posty na blogu i artykuły z wiadomościami

Podczas gdy Google Discover dostarcza najbardziej aktualne wiadomości użytkownikom wyszukiwarki, Google Perspectives dostarcza nieco przestarzałe wyniki dla zapytań, które mogłyby wykorzystywać najnowsze możliwe informacje.

Perspektywy Google: jak ten filtr wyszukiwania zapewnia różnorodne punkty widzenia dzięki angażującym treściom społecznościowymZrzut ekranu z Google, czerwiec 2023 r

Jak pozycjonować się w perspektywach Google

Czy chcesz, aby Twoje treści pojawiały się w Google Perspectives, gdy ktoś szuka Twojej firmy, produktów, usług i docelowych słów kluczowych?

  • Upewnij się, że publikujesz treści na platformach, które najprawdopodobniej pojawią się w wynikach wyszukiwania z filtrowaniem perspektyw, takich jak YouTube, Reddit, Twitter i inne pokazane w powyższym przykładzie.
  • Staraj się umieszczać zoptymalizowane obrazy i filmy w większości swoich postów w mediach społecznościowych, artykułów informacyjnych itp., ponieważ oba zazwyczaj generują największe zaangażowanie w mediach społecznościowych i najbardziej wyróżniają się w wynikach Perspektywy.
  • Promuj treści, aby kierować sygnałami społecznościowymi, które Google Perspectives wyświetla wraz z wynikami, takimi jak wyświetlenia filmów, polubienia i komentarze.
  • Rozważ dodanie forum/tablicy dyskusyjnej do swojej witryny, aby tworzyć wartościowe treści tworzone przez użytkowników i odpowiadać na często zadawane pytania dotyczące produktów i usług.
Warto przeczytać!  Recenzja OnePlus TV 65 Q2 Pro: Gwiezdny następca Q1 Pro

Jak widać na powyższych przykładach, wyniki Google Perspectives mogą mieć od kilku dni do prawie dwudziestu lat, więc możesz zoptymalizować pod kątem nich istniejące treści w następujący sposób.

  • Potwierdź, że wybrane słowa kluczowe są nadal najlepsze pod względem ruchu i konwersji.
  • Dodawaj zoptymalizowane obrazy i filmy do istniejących wpisów na blogu, dyskusji na forach i innych edytowalnych treści witryny, oferując różnorodne perspektywy na swoje produkty lub usługi.
  • Edytuj i optymalizuj tytuły, opisy, miniatury i widoczność istniejących filmów YouTube.
  • Edytuj i optymalizuj istniejące odpowiedzi na Quora.

Aby uzyskać widoczność w Google Perspectives, stwórz wartościową treść dla swoich idealnych odbiorców i zoptymalizuj ją, jak w powyższych przykładach. Po opublikowaniu nie przestawaj pracować nad treścią, dopóki nie osiągnie ona jak największego zaangażowania społecznego.


Wyróżniony obraz: Zamrznuti tonovi/Shutterstock




Źródło