Rozrywka

Finał 1. sezonu The Last Of Us przyciąga 8,2 mln widzów serii – ostateczny termin

  • 13 marca, 2023
  • 4 min read
Finał 1. sezonu The Last Of Us przyciąga 8,2 mln widzów serii – ostateczny termin


Ostatni z nas wyszedł na wysokim poziomie. Finał pierwszego sezonu przyciągnął w niedzielę 8,2 miliona widzów na liniowym kanale HBO i platformach cyfrowych. Oznacza to największą jak dotąd widownię serialu tego samego dnia.

Pomimo rywalizacji z Oscarami, oglądalność odcinka przedostatniego odcinka przekroczyła 8,1 miliona z zeszłego tygodnia. Oznacza to również 74% wzrost w stosunku do styczniowej premiery serialu, która przyciągnęła 4,7 mln widzów.

Według HBO, średnia widownia pierwszych sześciu odcinków serialu wynosi obecnie około 30,4 miliona widzów na wszystkich platformach, a premiera serialu zbliża się do 40 milionów.

poza Stanami Zjednoczonymi, Ostatni z nas jest obecnie najchętniej oglądanym programem w historii HBO Max zarówno w Europie, jak i Ameryce Łacińskiej.

POWIĄZANE: Oryginalna aktorka Ellie z „The Last Of Us”, Ashley Johnson, o roli matki Ellie, spędzaniu czasu z Bellą Ramsey i ekscytacji na sezon 2

Ostatni z nas ustanowił rekordy dla HBO od czasu swojej premiery w styczniu. Przez pierwsze cztery tygodnie oglądalność rosła z rzędu, a premierowy odcinek zgromadził 4,7 miliona widzów tego samego dnia, co było największym debiutem po Dom Smoka od zakazane imperium uruchomiony w 2010 roku.

Warto przeczytać!  Fani Chrisa Hemswortha wspierają gwiazdę „Thora” pośród roszczeń emerytalnych po tym, jak dowiedzieli się, że jest w grupie wysokiego ryzyka choroby Alzheimera

Widownia odcinka 3 wzrosła o 37%, przy czym 6,4 miliona osób oglądało HBO Max i kanały linearne — i to w pierwszej połowie odcinka przeciwko meczowi NFL AFC Championship Game na wschodnim wybrzeżu. Do czwartego odcinka oglądalność wzrosła do 7,5 mln widzów — pomimo rywalizacji z 65. doroczną galą rozdania nagród Grammy.

HBO podjęło decyzję o wcześniejszym wypuszczeniu odcinka 5 w HBO Max, aby nie konkurować bezpośrednio z Super Bowl. Ale według wykresów strumieniowych Nielsena, Ostatni z nas wciąż osiągnął kamień milowy w tygodniu, w którym zadebiutował odcinek 5. Serial był transmitowany przez ponad 1 miliard minut w tygodniu od 30 stycznia do 5 lutego.

Dane Nielsena obejmują oglądanie tylko w HBO Max, a Nielsen nie dzieli oglądalności według odcinków. Więc chociaż nie jest to pełny obraz, daje dodatkowy kontekst rosnącej popularności serii. Dane dotyczące oglądalności HBO wskazują, że 11,6 mln osób obejrzało odcinek 5 w weekend.

Na odcinku głównym widownia tego samego dnia zbliżyła się do 8 milionów widzów, przekraczając ten kamień milowy przedostatnim odcinkiem 5 marca.

Poniżej dane oglądalności w podziale na odcinki:

Warto przeczytać!  Austin Butler, Angela Bassett, więcej afrontów i niespodzianek z nagród SAG 2023 – The Hollywood Reporter

Odcinek 1 – 4,7 miliona (15 stycznia)
Odcinek 2 – 5,7 miliona (22 stycznia)
Odcinek 3 – 6,4 miliona (29 stycznia)
Odcinek 4 – 7,5 miliona (5 lutego)
Odcinek 5 – 11,6 miliona (10-12 lutego)*
*Wczesna premiera, obejmuje dane od piątku do niedzieli
Odcinek 6 – 7,8 miliona (19 lutego)
Odcinek 7 – 7,7 miliona (26 lutego)
Odcinek 8 – 8,1 miliona (5 marca)
Odcinek 9 – 8,2 miliona (12 marca)

Akcja serii, wzorowanej na grze PlayStation, rozgrywa się 20 lat po zniszczeniu współczesnej cywilizacji. Joel, zatwardziały ocalały, zostaje zatrudniony do przemycenia Ellie, 14-letniej dziewczynki, z opresyjnej strefy kwarantanny. To, co zaczyna się jako drobna praca, wkrótce staje się brutalną podróżą, ponieważ oboje muszą przemierzać Stany Zjednoczone i polegać na sobie nawzajem, jeśli chodzi o przetrwanie.

W rolach Pedro Pascal, Bella Ramsey, Gabriel Luna, Anna Torv, Nico Parker, Murray Bartlett i Nick Offerman, a także Melanie Lynskey, Storm Reid, Merle Dandridge, Jeffrey Pierce, Lamar Johnson, Keivonn Woodard, Graham Greene, Elaine Miles, Ashley Johnsona i Troya Bakera.

Warto przeczytać!  Jak królowa Elżbieta zaplanowała ostatnie dni swojego życia

Ostatni z nas został napisany i wyprodukowany przez Craiga Mazina i Neila Druckmanna. Jest to koprodukcja z Sony Pictures Television wraz z PlayStation Productions, Word Games, The Mighty Mint i Naughty Dog. Carolyn Strauss, Evan Wells, Asad Qizilbash, Carter Swan i Rose Lam również są producentami wykonawczymi.




Źródło