Technologia

Final Fantasy 16 będzie zawierać tryb zręcznościowy z wynikami walki w stylu Devil May Cry

  • 28 lutego, 2023
  • 4 min read
Final Fantasy 16 będzie zawierać tryb zręcznościowy z wynikami walki w stylu Devil May Cry


Final Fantasy XVI to najbardziej dynamiczna główna gra Final Fantasy w serii, a to w dużej mierze zasługa osoby stojącej za jej akcją: reżysera walki Ryoty Suzuki. Po prawie 20 latach pracy w firmie Capcom nad walkami w grach takich jak Marvel vs. Capcom 2, Devil May Cry 4, a ostatnio także w Devil May Cry 5, Suzuki zdecydował, że jest gotowy na coś nowego.

Tym „czymś nowym” okazało się FFXVI. Reżyser gry, Hiroshi Takai, i jej producent, Naoki Yoshida, zaproponowali Suzuki rolę w Creative Business Unit III, kierującym projektem walki FFXVI. A teraz, 22 czerwca, gracze będą mogli poczuć to, co czułem podczas niedawnej praktycznej zapowiedzi gry: to połączenie Devil May Cry z Final Fantasy w najlepszy sposób.

Podczas grania zauważyłem, że FFXVI tak naprawdę nie ocenia twojej wydajności w walce jak Devil May Cry, mimo że wydaje się, że to gra akcji. Według Takai jest to zamierzone.

„Być może nie zdawałeś sobie z tego sprawy, ale kiedy grasz w grę, gra tak naprawdę podaje wynik w tle” — mówi. „Powód, dla którego nie pokazujemy tego cały czas, wynika z podstawowej koncepcji tworzenia tej gry nie tylko dla zapalonych graczy, ale dla wszystkich.

Warto przeczytać!  Prawdziwy dotyk matki: podczas 15-godzinnej operacji przeszczep kości mamy ratuje kręgosłup jej nowo narodzonego syna, który został uszkodzony przy urodzeniu

„Kiedy ktoś gra w grę i czuje, że dobrze sobie radzi… myśli:„ Dałem z siebie wszystko ”, a następnie zdobywa rangę 6. Traktujemy to jako czynnik demotywujący niektórych graczy i nie chcieliśmy To.”

Jednak dla graczy akcji, którzy chcą zobaczyć, jak radzili sobie w walce, Final Fantasy XVI będzie miało specjalny tryb do odblokowania właśnie w tym celu. Nazywa się tryb zręcznościowy i będzie dostępny ze specjalnego centrum w grze po odblokowaniu poprzez przechodzenie historii Clive’a.

„W tym trybie gracze będą mogli odtwarzać etapy, które już rozegrali, ale tym razem z włączonym rejestratorem wyników, dzięki czemu możesz zasadniczo zobaczyć swoje wyniki i to, jak sobie radzisz, a następnie wykorzystać to jako wskazówkę, jak poprawić się w grze” — mówi Takai. „To… zostanie dołączone do tabel wyników, dzięki czemu gracze będą mogli zobaczyć, jak radzą sobie z graczami z całego świata”.

Yoshida kontynuuje, dodając, że bardzo ważne było, aby „spadki”, takie jak duże powiadomienie o randze C, były wyświetlane na ekranie po walce poza głównym scenariuszem. Mówi jednak, że nie chodzi tylko o wynik, ponieważ „wiemy również, że będziemy mieli graczy, którzy będą chcieli rzucić sobie wyzwanie, którzy będą chcieli zobaczyć te wyniki, i dlatego mamy to opcjonalna zawartość, która pozwoli graczom tam wejść, rzucić sobie wyzwanie i dążyć do tych wyższych wyników”.

Warto przeczytać!  Microsoft wydaje łatkę ze stycznia 2023 we wtorek, ostrzegając przed luką w zabezpieczeniach dnia zerowego!

Jeśli chodzi o sposób obliczania wyników, Suzuki mówi: „przede wszystkim podstawą jest w zasadzie to, ile obrażeń zadajesz wrogom”. Jednak zadawanie obrażeń za pomocą specjalnych akcji, takich jak umiejętności Eikonic, doda dodatkowe obrażenia i punkty. Uderzanie wielu wrogów naraz też tak robi, podobnie jak przybijanie idealnego bloku, a następnie przybijanie trzech kolejnych po nim.

„Wyniki rosną w zależności od rzeczywistej techniki gracza” — mówi Suzuki. „To nie ogranicza się do zdolności eikonicznych. Opiera się również na zwykłych zdolnościach Clive’a. Na przykład takie rzeczy, jak parowanie ataków wroga… a następnie wykonywanie różnych ataków, niezależnie od tego, czy będą to ataki Eikonic, czy zwykłe ataki, przyniosą ci różne punkty.

Niestety nie mogłem sprawdzić tego trybu Arcade w grze, ale miło słyszeć, że jest dostępny.

Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj moje pełne przemyślenia na temat Final Fantasy XVI tutaj.


Źródło