Finansowanie Rapido: Rapido dołącza do klubu jednorożców z kwotą 120 milionów dolarów od WestBridge
Zwiększ swoje umiejętności techniczne dzięki kursom umiejętności o wysokiej wartości
Oferowanie college’u | Kurs | Strona internetowa |
---|---|---|
Indyjska Szkoła Biznesu | Certyfikat Profesjonalny w Zarządzaniu Produktem | Odwiedzać |
MIT xPRO | Przywództwo technologiczne i innowacje MIT | Odwiedzać |
Indyjska Szkoła Biznesu | Zarządzanie produktem ISB | Odwiedzać |
Osoby znające sprawę twierdzą, że firma taksówek rowerowych z siedzibą w Bengaluru prawdopodobnie pozyska kolejne 20 milionów dolarów od globalnych inwestorów.
„Amerykański oddział Family Office i brytyjski fundusz prowadzą rozmowy w sprawie nabycia udziałów w firmie” – powiedziała jedna z osób.
Przeczytaj także | Widoki jednorożców stają się coraz rzadsze, ponieważ inwestorzy venture capital unikają tego skoku wiary
ET poinformował 4 kwietnia, że Rapido jest wśród firm w późnej fazie, które prowadzą rozmowy w celu pozyskania dużej rundy przy nieznacznie wyższej wycenie niż w ostatniej rundzie finansowania. Nowa runda, która nie została jeszcze w pełni zamknięta, może również obejmować zszycie drugorzędnego komponentu, ponieważ niektórzy wczesni inwestorzy wycofają się ze swoich pozycji. Firma została wyceniona na 825 milionów dolarów po 180 milionach dolarów finansowania w kwietniu 2022 r.
Rapido nie odpowiedziało na zapytania przesłane e-mailem.
Ludzie powiedzieli, że startup zajmujący się dostawą żywności i szybkim handlem Swiggy, obecny inwestor w Rapido, nie inwestuje w tę rundę. „Swiggy złożył prospekt emisyjny na potrzeby swojego IPO w Sebi i dlatego postanowił nie brać udziału w tej rundzie” – powiedziała druga osoba.
Rapido, podobnie jak jego rywale Ola i Uber, wprowadziło na swojej platformie plany abonamentowe dla kierowców auto-rikszy zamiast pobierania opłaty rezerwacyjnej lub prowizji od każdej transakcji. Ma to na celu przede wszystkim przejęcie wspieranej przez Google firmy Namma Yatri, która nie pobiera prowizji od kierowców. Rapido wkroczyło również na rynek usług taksówkarskich, stając się w zasadzie firmą oferującą pełen zakres usług przewozowych.
Założona przez Arvinda Sankę, Pavana G i Rishikesha SR w 2015 r. firma Rapido zebrała 329 mln USD finansowania przed ostatnią rundą. Nexus Venture Partners i Integrated Capital to inni inwestorzy.
W roku fiskalnym 2023 Rapido odnotowało wzrost straty netto o 54% do 675 crore rupii, mimo że przychody operacyjne potroiły się do 443 crore rupii. Nie złożyło jeszcze sprawozdań finansowych za rok fiskalny 2024.
Osoba mająca wiedzę na temat planów firmy powiedziała, że Rapido udało się ograniczyć zużycie energii do około 2-3 milionów dolarów miesięcznie i jest na dobrej drodze do osiągnięcia rentowności operacyjnej do końca roku obrotowego 2025.
„Rapido planuje dodać kilka strumieni przychodów o wysokiej marży, w tym reklamy w aplikacji… i usługi o wartości dodanej dla swoich partnerów-kierowców” – powiedziała ta osoba.
Zbiórka funduszy ma miejsce w momencie, gdy segment taksówek rowerowych zmaga się z przeszkodami regulacyjnymi na kluczowych rynkach, takich jak Karnataka i Delhi.