Technologia

Firma Apple zdobyła patent na immersyjne przesyłanie strumieniowe wideo dla zestawu słuchawkowego Future Mixed Reality

  • 31 stycznia, 2023
  • 4 min read
Firma Apple zdobyła patent na immersyjne przesyłanie strumieniowe wideo dla zestawu słuchawkowego Future Mixed Reality


Dziś Urząd Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych oficjalnie przyznał firmie Apple patent dotyczący strumieniowego przesyłania immersyjnych treści wideo w celu prezentacji użytkownikowi noszącemu urządzenie montowane na głowie.

Wciągające strumieniowanie wideo

Według Apple, immersyjne treści wideo mogą być prezentowane użytkownikowi w trzech wymiarach za pomocą urządzenia wyświetlającego do noszenia, takiego jak zestaw słuchawkowy rzeczywistości wirtualnej lub zestaw słuchawkowy rzeczywistości rozszerzonej. Ponadto różne części immersyjnej treści wideo mogą być prezentowane użytkownikowi, w zależności od pozycji i orientacji ciała użytkownika i/lub danych wejściowych użytkownika.

Patent Apple RYS. 1 poniżej pokazuje przykładowy system nr 100 do prezentowania immersyjnej treści wideo użytkownikowi nr 102. System 100 zawiera źródło treści wideo nr 104 połączone komunikacyjnie z urządzeniem wyświetlającym nr 106 do noszenia za pośrednictwem sieci nr 108.

Urządzeniem wyświetlającym do noszenia może być dowolne urządzenie, które jest skonfigurowane do noszenia przez użytkownika i do wyświetlania danych wizualnych użytkownikowi. Na przykład, nadającym się do noszenia urządzeniem wyświetlającym może być zestaw słuchawkowy do noszenia, taki jak zestaw słuchawkowy rzeczywistości wirtualnej, zestaw słuchawkowy rzeczywistości rozszerzonej, zestaw słuchawkowy rzeczywistości mieszanej lub wyświetlacz holograficzny nadający się do noszenia.

Warto przeczytać!  Fastrack wprowadza na rynek smartwatch Revoltt FS1 Pro z wygiętym wyświetlaczem Super AMOLED

2 Patent Apple figi 1 2a b

Patent Apple RYS. 2A powyżej przedstawia schemat przykładowego okienka ekranu do prezentowania immersyjnej treści wideo; FIGA. 2B przedstawia schemat przykładowych stopni swobody ruchu ciała użytkownika.

Okno widoku HMD firmy Apple

W nawiązaniu do patentu FIG. 2A, Apple zauważa, że ​​immersyjne treści wideo nr 200 mogą zawierać dane wizualne, które mogą być prezentowane zgodnie z różnymi kierunkami oglądania i/lub lokalizacjami oglądania względem użytkownika. Rzutnik #202 można wybrać, aby zaprezentować użytkownikowi część wciągającej treści wideo (np. na podstawie pozycji i/lub orientacji głowy użytkownika), aby wywołać u użytkownika wrażenie, że ogląda dane wizualne zgodnie z określonym polem widok i/lub perspektywa patrzenia.

Co więcej, rzutnia może być stale aktualizowana w oparciu o ruchy użytkownika, aby dać użytkownikowi wrażenie, że przesuwa wzrok w środowisku wizualnym.

Czujniki zestawu słuchawkowego można również skonfigurować do wykrywania pozycji i/lub orientacji głowy użytkownika w wielu wymiarach. Na przykład, odnosząc się do FIG. 2B, kartezjański układ współrzędnych można zdefiniować tak, że osie x, oś y i oś z są wzajemnie prostopadłe i przecinają się w punkcie początkowym O (np. odpowiadającym położeniu głowy użytkownika).

Warto przeczytać!  Jak zdobyć Lucky Pokemona w Pokemon GO? (styczeń 2023)

Czujniki (#120, FIG. 1) mogą wykrywać, jak użytkownik przesuwa głowę wzdłuż jednej lub więcej z tych osi i/lub obraca głowę wokół jednej lub więcej z tych osi (np. zgodnie z sześcioma stopniami swobody, 6DoF).

Na przykład czujniki mogą wykrywać, kiedy użytkownik przesuwa głowę w przód lub w tył (np. wzdłuż osi x), co czasami określa się mianem ruchu „skokowego”. Jako inny przykład, czujniki mogą wykrywać, kiedy użytkownik przesuwa głowę w lewo lub w prawo (np. wzdłuż osi y), czasami określane jako ruch „kołysania”. Jako inny przykład, czujniki mogą wykrywać, kiedy użytkownik przesuwa głowę w górę lub w dół (np. wzdłuż osi Z), czasami określane jako ruch „podnoszący”.

Jako inny przykład, czujniki mogą wykryć, kiedy użytkownik obraca głowę wokół osi x, co czasami określa się jako ruch „przechyłu”. Jako inny przykład, czujniki mogą wykrywać, kiedy użytkownik obraca głowę wokół osi y, czasami określane jako ruch „pochylenia”.

Jako inny przykład, czujniki mogą wykryć, kiedy użytkownik obraca głowę wokół osi Z, co czasami określa się jako ruch „odchylenia”.

Warto przeczytać!  Garmin Approach S70: nowy smartwatch dla golfistów w Indiach z zaawansowanymi funkcjami

Deweloperzy i/lub inżynierowie mogli zagłębić się w szczegóły tego wynalazku w ramach przyznanego przez Apple patentu US 11570417 B2.

Wynalazcy Apple’a

  • Fanyi Duanmu: inżynier kodowania i przetwarzania wideo
  • Jun Xin: kierownik techniczny ds. kodowania i przetwarzania wideo
  • Xiaosong Zhu: starszy inżynier ds. jakości oprogramowania (wieloletnie doświadczenie w transmisji, procesach cyfrowego kodowania wideo i branży IPTV)
  • Hsi-Jung Wu: Nie znaleziono profilu LinkedIn.

10.52FX — przyznany pasek patentowy




Źródło