Technologia

Firma Microsoft wprowadza na rynek nową usługę Bing z wbudowaną funkcją ChatGPT • TechCrunch

  • 7 lutego, 2023
  • 6 min read
Firma Microsoft wprowadza na rynek nową usługę Bing z wbudowaną funkcją ChatGPT • TechCrunch


Kredyty obrazkowe: Jaap Arriens / NurPhoto / Getty Images

„To nowy dzień dla wyszukiwania” — powiedział dziś Satya Nadella, dyrektor generalny firmy Microsoft. Od 13 lat Microsoft próbuje nakłonić Cię do korzystania z Bing, ale Ty nie chcesz, więc jego udział w globalnym rynku pozostaje na niskim poziomie jednocyfrowym. Teraz firma robi wszystko, aby lepiej konkurować z Google. Dzisiaj, na konferencji prasowej w Redmond w stanie Waszyngton, Microsoft ogłosił długo oczekiwaną integrację modelu GPT-4 OpenAI z Bing, zapewniając doświadczenie podobne do ChatGPT w wyszukiwarce.

Firma wprowadza dziś również nową wersję swojej przeglądarki Edge, z nowymi funkcjami AI wbudowanymi w pasek boczny.

To wstrząsająca historia. Sprawdź później, czy są dostępne aktualizacje.

Zgodnie z oczekiwaniami, nowy Bing oferuje teraz opcję rozpoczęcia czatu na pasku narzędzi, co następnie przenosi Cię do rozmowy podobnej do ChatGPT. Jedną z głównych kwestii, na które należy zwrócić uwagę, jest to, że podczas gdy bot ChatGPT OpenAI został przeszkolony na danych, które obejmują tylko rok 2021, wersja Bing jest znacznie bardziej aktualna i może obsługiwać zapytania związane z dużo nowszymi wydarzeniami.

Kredyty obrazkowe: TechCrunch/Frederic Lardinois

Jak zauważył dyrektor generalny Microsoft Satya Nadella, zespół chce pozostać wierny swoim zasadom sztucznej inteligencji i przyznał, że podobnie jak w przypadku każdej nowej technologii, ważne jest, aby być świadomym potencjalnie negatywnych konsekwencji. „Chodzi o to, aby mieć jasne spojrzenie na niezamierzone konsekwencje każdej nowej technologii” – powiedział. Podkreślił, że Microsoft chce korzystać z technologii, która zwiększa produktywność ludzi i jest zgodna z ludzkimi wartościami.

Warto przeczytać!  OpenAI wprowadza funkcję niestandardowych instrukcji, oferującą użytkownikom większą kontrolę nad ChatGPT

Nadella zauważył, że wierzy, że ta technologia zmieni „prawie każdą kategorię oprogramowania” i podkreślił, że taka technologia ma potencjał, by zmienić kształt sieci. Jego zdaniem każda interakcja z komputerem w przyszłości będzie odbywała się za pośrednictwem agenta. Pierwszym etapem tego, przynajmniej dla Microsoftu, jest wyszukiwanie.

Jak zauważył Yusuf Mehdi z Microsoftu, dzisiejsze wyszukiwarki wciąż dobrze radzą sobie z zapytaniami nawigacyjnymi i informacyjnymi, pytając o podstawowe fakty. Ale w przypadku bardziej złożonych zapytań („czy możesz polecić pięciodniowy plan podróży do Meksyku?”), które stanowią połowę dzisiejszych zapytań, nowoczesne wyszukiwarki zawodzą.

Jeśli chodzi o nowe doświadczenia Bing, Microsoft pokaże te wyniki oparte na GPT w polu po prawej stronie strony wyników wyszukiwania. Pojawią się one, gdy będziesz szukać faktów, na które Bing zna odpowiedź.

Ale jest też bardziej podobne do ChatGPT doświadczenie w przypadku pytań, które są nieco bardziej niejasne i nie mają dokładnej odpowiedzi. Jedyną inną istotną różnicą, którą prawdopodobnie od razu zauważysz, jest to, że Bing od czasu do czasu będzie próbował podpowiadać ci również własnymi pytaniami i sugerować potencjalne odpowiedzi na te pytania. Model Microsoftu jest wyraźnie bardziej aktualny w porównaniu z tym, co obecnie oferuje ChatGPT. Obejmuje to na przykład dane o cenach lub możliwość wykorzystania najnowszych danych do wskazówek dotyczących podróży i planów podróży — a także chętnie napisze do Ciebie wiadomość e-mail, aby udostępnić tę trasę rodzinie.

Warto przeczytać!  Apple rezygnuje z frazy wyzwalającej „Hej, Siri!” Oto, co dalej

Inną ważną cechą tutaj – i myślę, że zobaczymy ją w większości tych narzędzi – jest to, że Bing cytuje swoje źródła i linki do nich w sekcji „Dowiedz się więcej” na końcu swoich odpowiedzi. Każdy wynik będzie zawierał również opcję opinii.

Warto również podkreślić, że stara, zorientowana na łącza wersja Bing nie zniknie. Nadal możesz go używać tak jak wcześniej, ale teraz ulepszonego o sztuczną inteligencję.

Microsoft podkreślił, że korzysta z nowej wersji GPT, która jest w stanie zapewnić bardziej trafne odpowiedzi, opatrzyć je adnotacjami i zapewnić aktualne wyniki, zapewniając jednocześnie bezpieczniejsze wrażenia użytkownika. Nazywa to modelem Prometeusza.

Microsoft ma oczywiście bardzo bliskie relacje z OpenAI. Po początkowej inwestycji w wysokości 1 miliarda dolarów firma ogłosiła niedawno, że zainwestuje jeszcze więcej i rozszerzy współpracę z OpenAI, co z kolei doprowadziło do dzisiejszego ogłoszenia. I chociaż Bing zawsze był kompetentną wyszukiwarką (i prawdopodobnie lepszą niż większość ludzi kiedykolwiek to przypisywała), nigdy tak naprawdę nie zyskał popularności. Zawsze było wystarczająco dobre, ale to nie daje użytkownikom powodu do zmiany. ChatGPT może podać ten powód — przynajmniej do czasu, gdy Google przedstawi swojego konkurenta szerszej publiczności.

Warto przeczytać!  WhatsApp uruchamia funkcję „Chat Lock”, aby ukryć poufne rozmowy

Obecnie w nowym Bing nie ma żadnych reklam dołączonych do funkcji ChatGPT.

W przeciwieństwie do Google, Microsoft nie ma do ochrony ogromnego imperium reklamowego, więc firma prawdopodobnie jest skłonna zrezygnować z części przychodów, aby odebrać udziały w rynku od Google, które wczoraj ogłosiło Bard, swojego konkurenta. Google nie podał jednak wielu szczegółów na temat tego, jak Bard będzie działał i integrował się z jego wyszukiwaniem. Na razie jest dostępny tylko dla wybranej grupy zaufanych testerów.

Jednym z obszarów, do którego te systemy są naturalnie ukierunkowane, są asystenci głosowi. Jak Microsoft ma w zwyczaju, uruchomił swojego asystenta głosowego Cortana z pluskiem i umieścił go jako konkurenta dla Asystenta Google i Siri. Podobnie jak Bing, był to kompetentny produkt (bardziej niż Bixby Samsunga), który nie zyskał na popularności, więc Microsoft powoli się wycofywał. W 2021 r. firma zmieniła pozycję Cortany jako usługi, która napędza produktywną pracę opartą na sztucznej inteligencji na platformie Microsoft 365. Nowy Bing może teraz zapewnić firmie Microsoft narzędzia umożliwiające wejście na ten rynek.

Co to wszystko oznacza dla przyszłości sieci i kondycji finansowej wydawców internetowych, którzy polegają na ludziach klikających w ich linki, dopiero się okaże. Jest jednak całkiem prawdopodobne, że takie narzędzia spowodują mniejszą liczbę kliknięć, a tym samym mniej dolarów reklamowych dla wydawców. Ma to potencjał do ogromnej zmiany paradygmatu.




Źródło